7 Reacties

4 maanden geleden

Vlees en vis zijn niet per se nodig. Vegetarische opvoeding kan ook prima, oliën uit vis zijn te vervangen met vis-en/of algenolie, ze zijn niet allemaal geschikt voor kleine kinderen, daarvoor zou je de verpakking even moeten nakijken. Bij ons staat bij ontbijt, lunch en avondeten groenten op tafel, zodat ze kunnen nemen waar ze zin in hebben, gaan we op pad dan ook groenten mee (ik heb geen geweldige drinker, dus ben blij met alle vocht die ze binnen krijgt). En misschien dat je het al geprobeerd hebt, maar als je avondeten 's middags geeft en een broodmaaltijd 's avonds?

4 maanden geleden

Mijn dochtertje eet alleen graag bloemkool met gekookt ei... Verder eet zo nog uit potjes waar ik dan soms broccoli of aardappel aan toevoeg. Die potjes vind ze lekker. Sinds kort eet ze ook vleeswaren op brood

4 maanden geleden

Reactie op Anne-Wil36

Mijn dochtertje eet alleen graag bloemkool met gekookt ei... Verder eet zo ...
Zo eet ze een paar x per week verse groenten

4 maanden geleden

Wij voeden de kinderen volledig vegetarisch op en ook hier eten ze alle drie vrijwel niets in de avond (op soms een bordje soep na). Maar ik maak me geen zorgen omdat ik zorg dat ze overdag voldoende binnenkrijgen. Hoe wij het doen; elke dag zeker 2-3 boterhammen met notenpasta, bij lunch en middagtussendoortje groente (tomaat, komkommer, paprika, wortel, bevroren erwten 🤷‍♀️, soms mais), handje nootjes ‘s middags. Verder op brood (zelfgemaakte) humus, daar doe ik vaak bv rode biet doorheen. Dat op n cracker vinden ze ook heerlijk. En door de yoghurt gaat altijd lijnzaad olie. Verder krijgen ze wel 1-2 glazen melk elke dag en elke dag bakje yoghurt. En soms eten ze nog zelfs soep waar we dan altijd bv linzen of bonen doorheen pureren. Al met al komen ze er dan wel aan ondanks dat ze van het avondeten dus (meestal) niets eten. Misschien heb je er wat aan :)

4 maanden geleden

Hier is avond ete ook een ramp. Eet alleen vlees vaak groente niet. Aardappel ook maar soms.. wij geven voor we gaan koken de kindere rauwkost, wortel, komkommer, bloemkool, gekookt eitje tusse de middag bij het brood. In de hoop ze zo ook genoeg binnen krijgen. En als ze niet veel eten krijgen ze wel een beker yogurt nog na. Ik weet t ook niet. Bij de oudste van 4 werkt een beloningsysteem voor goed ete. Mag ze eem muntje vam paar cent in dr spaarpotje doen. Maar de jongste van 2 jaar en 3 maanden geeft er helemaal niks om. Lastig allemaal.. geef ze wel multivitamine bij van davitamon

4 maanden geleden

Een paar tips die ik ooit eens heb gekregen: Groente/fruit aanbieden bij elk eetmoment. Monkey platter in de (na)middag, simpel gezegd een schaal vol gesneden groenten en wat fruit. Bij het avondeten iets achter de hand hebben wat je kind echt altijd lust aan groente. Kijken naar de tijdstip waarop je eet en testen of je kind op een andere tijdstippen (later/eerder) wel beter eet tijdens het avondeten.

3 maanden geleden

Overdag ook gekookte wortels, boontjes, kipfilet aanbieden op een bordje tijdens het spelen.