6 Reacties

één jaar geleden

Voor onze dochter geen ervaring mee, maar voor onze cliënten wel. En bij ons was de ervaring altijd goed en zinvol. Maar we hadden altijd een duidelijke vraagstelling en doel. Ik weet niet wat de reden is dat ze is ingeroepen door jullie, maar ik zou aankaarten dat deze wijze voor jullie niet werkt. Klinkt alsof ze weinig informatie geeft en handvaten waar je wel behoefte aan hebt. Zij kan dan vervolgens aangegeven of zij dit kan bieden of niet. Misschien nogmaals duidelijk benoemen wat jullie hulpvraag is en wat jullie van haar verwachten/ het gewenste resultaat?

één jaar geleden

Onze zoon had moeite met de fles de eerste paar dagen op neonatologie. Daardoor logopedist aan huis gehad. Die is 2 keer langs geweest. Altijd netjes van te voren een afspraak. Hier deed onze kleine man het goed en had ze niets wat nu anders moest. Ze heeft me wel geïnformeerd waar ik op moest letten kwa tekenen om aan de bel te trekken bij haar. Als je het idee hebt dat je met je logopedist niet verder komt, zou ik persoonlijk aangeven dat ik het nut er niet van in zie en vragen wat ze zelf denkt dat ze nog kan bieden. En misschien kan je dit ook voorleggen aan je kinderarts zodat die mee kan denken. Misschien zit het probleem dus niet in iets wat een logopedist kan verhelpen maar in iets anders? Maar volg vooral je gevoel, als je voelt dat dit niet jullie pad is gewoon stoppen. Als je gevoel zegt blijven proberen, ook gewoon doen.

één jaar geleden

Hej, ik ben zelf preverbaal logopedist en ik ben altijd wel langer bezig met mijn behandelingen al kan het natuurlijk zijn dat ze alles heeft gezien. Je zou kunnen vragen voor meer duidelijkheid rondom afspraken en ook je gevoel uiten hoe de therapie voor jou nu voelt. Zou het echt als feedback terug geven.

één jaar geleden

Als ze voor de zoveelste keer komt en aangeeft dat jullie het goed doen en het voor jullie gevoel geen toegevoegde waarde meer heeft staat het jullie vrij te vragen wat zij nog zit als toegevoegde waarde van haar bezoeken. Ook mag je zeker aangegeven dat jullie niet het idee hebben dat haar aanwezigheid iets toevoegd aan de oplossing van de eventuele problematiek en wat volgens haar een mogelijk volgende stap zou zijn (met of zonder haar). Denk bijvoorbeeld dat de originele hulpvraag anders is dan het probleem wat nu speelt(er ging eerst niets in en nu enkel maar kleine hapjes), dan is de originele hulpvraag behandeld en gaat het nu om een nieuwe hulpvraag. Is zij daarvoor de aangewezen persoon/begeleiding of moet er bij de KA gevraagd worden om nieuwe begeleiding bij de hulpvraag zoals die nu is. Als na dit gesprek er niet veel veranderd zou ik in overleg gaan (eventueel vervroegd via telefonisch overleg) met de kinderarts en je zorgen over de passende hulp voorleggen.

één jaar geleden

Bij ons komt er ook een prev. Logopedist aan huis, zij komt 1x per 3w. Zodat we ook tijd hebben om het uit te proberen of te oefenen. Dit bevalt ons goed. Onze dochter 11,5maand oud drinkt voornamelijk de fles en verder weinig tot niets.

één jaar geleden

Reactie op Michele90

Bij ons komt er ook een prev. Logopedist aan huis, zij komt 1x per 3w. Zoda ...
We hebben inmiddels gepraat met haar en ze snapte het helemaal! Ze komt nu 2x per week omdat het eten dus steeds slechter gaat.