25 Reacties
één jaar geleden
Ik zou vooral aangeven dat je verbaasd bent dat ze betaald wil worden omdat jullie dat niet hebben besproken vooraf (en dus ook geen tarief), dat ze zelf graag wilde oppassen en dat je dus ook niet verwacht had dat je haar zou moeten betalen omdat jullie vriendinnen zijn en dat je dat voor elkaar over hebt. Maar zou dit niet via de app doen, maar even persoonlijk of bellen. Via app geeft vaak een verkeerde lading. Misschien kan je ook vragen of er een reden is dat ze betaald wil worden ipv vriendendienst, wellicht heeft ze geldproblemen met de stijgende prijzen? Succes🤗
één jaar geleden
Zo dit vind ik heel raar.. ik zou dat aangeven en dat je het niet had verwacht omdat jullie hier niets over hadden besproken en ze er zelf zo op aandrong omdat ze het leuk vond. Als ze perse betaald wil worden zou ik dat overigens wel doen, daar gaat het ook niet echt om en het zou ook jammer als dit de relatie met je beste vriendin verpest.
één jaar geleden
Reactie op Miriam-pino
Ik zou vooral aangeven dat je verbaasd bent dat ze betaald wil worden omdat ...
Ook een goed punt, wellicht heeft ze geldproblemen waar ze het niet over durft te hebben..
één jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties… ik ben dus gelukkig niet gek hahaha.
Ik ga het even laten bezinken en er een nachtje over slapen voor ik het opnieuw bespreek met haar. Ik nijg nu wel naar iets betalen en de volgende keer zal ik haar in ieder geval niet meer vragen 😂🙊
één jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties… ik ben dus gelukkig niet gek hahaha.
Ik ga ...
Goed idee (even erover slapen), maar als je t laat schieten, zou je dan het juist niet tussen jullie in laten staan? Lijkt me dat het dan juist een ding wordt. Maar dat is natuurlijk aan jou! Maar dacht wil het nog wel even zeggen. Succes met deze gekke situatie!
één jaar geleden
Reactie op Miriam-pino
Ik zou vooral aangeven dat je verbaasd bent dat ze betaald wil worden omdat ...
Ja zo zou ik t ook aanpakken! Ik zou haar niet zomaar betalen omdat zij dat verwacht hoor. Anders vermijd je alsnog t echte gesprek.
En toch ook geen man overboord voor haar als ze eenmalig gratis heeft opgepast.
één jaar geleden
Ik ben het zeker met jou eens!!
Wanneer ik het niet zoooo gek gedacht zou vinden van haar is als zij weet dat jullie normaal een andere oppas hebben en zij ook weet hoe veel geld die krijgt. Dus als het voor haar zo voelt dat jullie sowieso die vier uur weg waren geweest en als zij niet zou zijn komen oppassen, hadden jullie wel de betaalde oppas ingehuurd, dan zou ik misschien een beetje kunnen begrijpen waarom zij zo denkt.
Zelf zou ik het ook heel gek vinden trouwens maar wilde even meedenken hoe zij misschien op het idee is gekomen 🤷♀️ dus in de categorie van “misverstand”
één jaar geleden
Ik vind dit ook heel raar. Mijn beste vriendin is zo goed als tante van ons zoontje. Ik zou het heel raar vinden als zij geld zou vragen voor oppassen waar ze notabene zelf om vraagt. Wilt ze graag oppassen omdat ze het leuk vind en betrokken wilt zijn of wilt ze graag oppassen zodat ze er geld aan kan verdienen?
Bah, je beste vriendin en dan zelfs voor 4 uurtjes geld durven vragen. Ik word echt misselijk van dit soort mensen 😵💫
één jaar geleden
Reactie op schmerena
Ik ben het zeker met jou eens!!
Wanneer ik het niet zoooo gek gedacht zou ...
Maar dan snap ik niet dat die vriendin haar wel laat 'opdraaien' voor parkeer- en benzinekosten die je voor haar maakt.
Maar voor ons is het ook lastig beoordelen want wij kennen haar en haar situatie ook niet.
één jaar geleden
Wij geven vanuit ons zelf vaak iets van een klein bosje bloemen ofzo als bedankje. Maar idd geld is van beide kanten niet in ons opgekomen. Voorheen ook wel op kindjes van vrienden gepast maar ook geen geld voor gevraagd of überhaupt bedacht. Snap dat je het even laat bezinken maar zou t gesprek wel aangaan hoe lastig ook!!
één jaar geleden
Persoonlijk zou ik en heb ik nooit geld gevraagd voor oppassen. Wij geven iemand wel eens een bloemetje of iets van Rituals maar niet voor een paar uurtjes oppassen als het vrienden zijn.. wat je zegt, omgedraaid doe je ook iets voor haar. Ik zou er met haar proberen over te hebben! Succes!
één jaar geleden
Heel raar dit, ik denk inderdaad eerder dat ze misschien geld problemen heeft?
één jaar geleden
Wauw wat een hoop reacties van jullie. Nog even ter verduidelijking: wij hebben geen vaste oppas, wij laten alleen de oma’s oppassen.
En we hebben het ‘oppas moment’ voor haar gecreëerd… zodat we haar een plezier deden (dachten we). Ons zoontje was anders gewoon mee gegaan.
Ik heb het opnieuw bespreekbaar gemaakt met haar, echter wuifde ze het onderwerp snel van tafel. Ik denk dat ze zich besefte dat het een beetje gek was om geld te vragen. Ik heb het zo gelaten.
De volgende keer vragen we gewoon de oma’s weer.
Bedankt allemaal!
één jaar geleden
Beetje raar dat ze zelf aangeeft dat ze graag wil oppassen, maar dat ze dan nog niet aan geeft dat ze er geld voor wil...
Ik zou haar vragen wat 'haar tarief' is voor het oppassen... en dan kan je later aangeven dat je buurmeisje van 15 wel een avondje op komt passen voor een €10tje🤣