13 Reacties

één jaar geleden

Ik denk dat ze teveel slaap overdag heeft. Ik zou het ochtend dutje langzaamaan gaan inkorten naar 30/45 minuten. Middagslaapje lekker lang laten. Ze hebben rond deze periode ongeveer nog 2/2,5 uur slaap nodig overdag. Natuurlijk verschilt dat wel iets per kindje. Onze zoon sliep verkort ook precies hetzelfde schema en we merkte dat hij zijn middagdut soms minder goed deed en vroeger wakker werd. Zijn hem toen gaan wakker maken na 45 minuten. Gaat nu al stukken beter 👍🏼 hoop dat dit helpt

één jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Ik denk dat ze teveel slaap overdag heeft. Ik zou het ochtend dutje langzaa ...
Ja hier dachten wij ook al aan. Want ze is nog niet toe aan één slaapje. Ik ga dit vandaag gelijk even proberen! Dankjewel.

één jaar geleden

En wat als je een weekje het schema los laat met alle ‘regels’ en jullie dochter volgt? Of ik moet de zin niet begrijpen: “alleen onze dochter zit zichzelf dan in de weg”

één jaar geleden

Reactie op marrr04

En wat als je een weekje het schema los laat met alle ‘regels’ en jullie do ...
Nee dat vinden wij zelf geen fijne manier, we willen beetje zekerheid hebben om te plannen. Hebben ook nog een dochter van net 2, dus anders voelt het alsof mijn hele dag onvoorspelbaar is. Hebben handvatten nodig. Kan me voorstellen dat het voor veel gezinnen wel goed werkt, thanks voor de tip in ieder geval!

één jaar geleden

Ik adviseer Bureau van slaap. Die houden wakkertijden aan. Dus niet rekken tot een bepaalde tijd maar juist zeggen 2 uur wakker dan weer slapen. Erna 3 uur wakker en weer slapen en tot slot 3 a 4 uur wakker en de nacht in.

één jaar geleden

Lukt het om haar toch nog weer neer te leggen evt met een paar slokjes water of een flesje? Hier een dame die 's nachts nog bv krijgt. Als ze voor 7 uur wakker wordt doe ik nog volledig alsof het nacht is. Dus niet praten, een voeding geven en weer terug in bed leggen of soms bij ons in bed.

één jaar geleden

Als ze moe is zou ik der naar bed brengen. Niet rekken omdat iemand zegt dat ze niet voor 9 uur mag slapen.

één jaar geleden

Nee dat vinden wij zelf geen fijne manier, we willen beetje zekerheid hebbe ...
Ohja snap ik. Wordt ze uit zichzelf wakker of maken jullie haar wakker van haar dutjes?

één jaar geleden

Mijn zoontje is nu ook steeds tussen 5 en 6 wakker. Ik verschoon hem en geef hem bv en leg hem daarna nog even terug. Dan slaapt hij nog minimaal een klein uurtje door, om op een schappelijke tijd weer wakker te worden. Daarna slaapt hij gemiddeld van 9.30-12.00 en van 14.30-16.30. Om 18.30 gaan de kids weer naar bed.

één jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Ik denk dat ze teveel slaap overdag heeft. Ik zou het ochtend dutje langzaa ...
Wat Lisa zegt! Ochtend dutje zegt de slaapcoach Max 30 minuten. 09:30-10:00, lang dutje 13:00-15:00 en dan 19:00 naar bed. De coach zegt ook, mocht hij zoooo moe zijn, 10 min slapen rond 0700 om ergste moeheid weg te nemen. Je moet even deze cirkel uit, dan komt t denk wel goed!

één jaar geleden

Thanks voor de tips allemaal. We proberen nu eerst het ochtenddutje te verkorten en dus wakker te maken. We willen dit wel even de tijd geven.

één jaar geleden

Reactie op nikki1993

Wat Lisa zegt! Ochtend dutje zegt de slaapcoach Max 30 minuten. 09:30-10:00 ...
Oh wauw zo kort in de ochtend nog maar ja ? Jeetje die van mij sliep gisteren 3 uren in de ochtend😂🙈 elk kindje is anders ntrlk.

één jaar geleden

Reactie op Joleintje

Oh wauw zo kort in de ochtend nog maar ja ? Jeetje die van mij sliep gister ...
Als je kindje 3 uur in de ochtend slaapt, slaapt ze geen 3 uur in de middag 🤷🏼‍♀️ hier altijd gezorgd voor een kort ochtenddutje en een lang middagdutje, omdat middagdutje het langste blijft.