8 Reacties

één maand geleden

Zowel ons zoontje (bijna 4 nu) als ons dochtertje (wordt eind april 2) hebben we met 22 maand over gedaan naar een peuterbedje. Ons zoontje destijds sliep direct daarna als een tierelier in zn "grote jongens bed". Toen ook geen speen meer gegeven en de slaapzak omgeruild voor een dekbed. Hij is nog nooit snachts uit bed gekomen anders dan moeten plassen. Hij is nu bijna 4, heeft nu een echt groot bed en gaat tussen 18.30 en 19.00 uur naar bed. Als wij hem niet wakker maken, dan slaapt hij om 08.30 uur nog 😳🙈 Ons dochtertje was/is wat lastiger. De eerste nachten was ze wat onrustig in haar nieuwe bedje. Zo af en toe wordt ze snachts nog eens wakker en wil dan bij ons slapen, wat wij helemaal prima vinden! Zij slaapt nog wel met een slaapzak en een dun dekbedje om alvast te wennen. Afgelopen week geprobeerd zonder slaapzak, maar dan gaat ze ouwehoeren. Ook heeft ze nog een speentje, die gaan we afleren als ze zindelijk wordt. Dan pakken we alles in 1x weer door. Hier dus 2 verschillende kinderen en 2 verschillende verhalen. Ik zou zeggen: als je gevoel zegt dat hij aan een bedje toe is, gewoon proberen en kijken hoe het gaat. De eerste nachten hebben wij gewoon het ledikantje nog laten staan, als hij nog niet toe is aan een groter bed, dan kan je altijd nog gemakkelijk terug op een ledikantje.

één maand geleden

Wij hebben onze zoon rond zijn derde verjaardag naar een groot bed gedaan. Ik denk zelf dat ze er eerder niet aan toe zijn.een ledikantje voelt denk ik veiliger

één maand geleden

Ik volg mee hier ook mijn dochter wordt zo vroeg wakker en blijft ze roepen 😆

één maand geleden

Reactie op Laloch

Ik volg mee hier ook mijn dochter wordt zo vroeg wakker en blijft ze roepen ...
Pittig hè? En slaapt je dochter overdag wel lang? Hier heel wisselend. Meestal 1,5 uur en soms heb ik gelukt en pakt hij zo’n 2 a 2,5 uur slaap in de middag. Maar hem wakker houden tot na de boterham is al een hele uitdaging. Niet gek als zijn dag al om 5 uur begint…

één maand geleden

Hier slaapt dochter in peuterbed maar wel nog volledig gesloten en slaapt perfect. Ze gaan elke zondag bij mijn mama slapen en daar had ze nog ledikant. Dus na paar uur terug wakker tot ze mee in het grote bed mocht. Daar dan ook zo een bed gekocht en slaapt volledig door nu. Pas als we verhuizen (september) krijgt ze een open bed dan is ze 2.4 jaar. Ze slaapt ook al lang met een donsdeken en doet ze zelf al over haar of van haar.

één maand geleden

Wij gaan in augustus verhuizen. Ik ben van plan om mijn zoon dan over te laten gaan naar een 1persoonsbed. Dan hoeft hij niet eerst aan een anders huis te wennen en daarna meteen aan een ander bed. Hebben we het hopelijk in 1x gehad. Maar heel eerlijk, het is altijd maar een gok en uitproberen. Als je de ruimte hebt in huis kan je zijn ledikant wel in elkaar laten staan voor als het peuterbedje niet werkt, dan ligt hij weer zo in zijn ledikant

één maand geleden

Ik zou graag over willen gaan naar een peuterbedje want dan kan onze aankomende baby in het huidige ledikant maar mijn man ziet het nog niet helemaal zitten... Maar vanaf de volgende groep van de opvang gaan ze ook op stretchers slapen met een deken en geen slaapzak... dus ja dan moet ze het ook gaan leren... Ik denk dat je echt naar je kindje moet kijken, of hij er klaar voor is. Ik denk dat onze dochter het prima zal kunnen. Misschien hebben we iets vaker dat we in de nacht haar terug moeten gaan leggen maar ze slaapt over het algemeen super netjes. 19.30u uiterlijk in bed en gelijk slapen... volgende ochtend 7u pas wakker. Dus daarom denk ik dat ze het wel zou kunnen.

één maand geleden

Reactie op Mei-mama-22

Pittig hè? En slaapt je dochter overdag wel lang? Hier heel wisselend. Mees ...
Heel wisselend soms slaapt ze niet overdag ik breng haar toch in haar bed als ze 10min blijft huilen dan haal ik haar terug naar beneden en dat wil zeggen dat ze vroeg savonds gaat slapen om 7uur. Als slaapt soms duurt 30min soms 1,5uur afhankelijk. De laatste tijd wordt ze ook sncht wakker voor haar flesje 🥲 en om 7:30 klaar wakker