5 Reacties

één maand geleden

Klinkt alsof hij vaste tijden heeft om te poepen dan? Als die zijn luier dan aanheeft tenminste. Is het misschien wat om hem rond die tijd vaker op de wc te zetten en nog steeds de luier weg te laten? En misschien een krukje waar hij zijn voetjes op kan zetten zodat hij de kracht heeft? Mijn dochter wilt ook in bepaalde posities staan als ze poept haha, met bungelende voeten is het ook niet zo fijn om te poepen en kracht te zetten. En zo niet, zou het compleet los laten. Ik ben niet bezig met zindelijkheids trainingen of iets dergelijks en laat haar regelmatig in haar blote bips lopen, ze wilt dan zelf ook op de wc, poepen en plassen. Puur omdat wij er luchtig over doen en nergens druk achter zetten is het ook obstakel. Dus als je geen andere opties meer ziet zou ik het vooral lekker loslaten en dan komt het vanzelf wel☺️

één maand geleden

Reactie op coco1109

Klinkt alsof hij vaste tijden heeft om te poepen dan? Als die zijn luier da ...
Dank voor de tip! Een hoger krukje kunnen we inderdaad nog wel proberen, misschien werkt dat. En anders moeten we het inderdaad afwachten.

één maand geleden

Hier ook een meisje wat overdag helemaal zindelijk is, maar om een luier vraagt om te poepen. Ik heb besloten het los te laten. Ik ben allang blij dat ze poept. Ze houdt het namelijk soms dagen op en dan wordt het alleen maar meer een probleem.

één maand geleden

Hier hetzelfde. Met plassen helemaal zindelijk, gaat echt nooit mis. Maar poepen vindt ze nog echt lastig. Nu geeft ze aan wanneer ze moet poepen en dan doen we een luier om. Benoemen wel elke keer dat ze op de wc/potje kan poepen. Maar laten het verder los. Hier werkte een beloningssysteem helemaal niet. Daardoor ging ze het ophouden totdat het mis ging.

één maand geleden

Hier zindelijk overdag, in de nacht dracht nog altijd pamper, ze kakt smorgens ook altijd in haar pamper. Vanaf dat ik haar schoonmaak draagt ze niet meer pamper dan zegt ze wel dat ze moet pipi doen of kaka dan gaan we naar potje. In begin heb ik haar wel paar snoepjes gegeven als ze kaka doet of pipi in potje om haar te motiveren