4 Reacties
één jaar geleden
Hoi, voor dat ik zwanger word was ik de opleiding aan het volgen daarna moest ik stoppen door mijn zwangerschap na bevalling kan ik verder volgen en mijn kind kan gratis naar de opvang gaan.
Maar ik heb besluit dat ik ga dat niet doen want ik hoor zo veel negatieve ze zijn kindjes die slecht behandeld daar zeker niet alles maar was ik bang om mijn kind daar te laat ik snap dat er zijn veel mamas die dat doen en er zijn blij.
Ik heb tegen mijn man gezegd nee we gaan ons daughter niet laten in de opvang tot als ze gaan naar school 2jaar en half nu ze is een jaar geworden.
En nu ga ik zeker niet op hetzelfde opleiding kiezen om verder te doen ik vind het dat ik ga voor andere kindjes zorgen en zelf met een kind heb ik het moeilijk en ik ben ondertussen zwanger dus kan ik de opleiding ziezo niet kunnen volgen.
Die verantwoordelijkheid vind ik een grote responsibility ik kan niet voor 8kindjes min of meer goede zorgen dus ik heb beslist dat ik ga zeker niet dat doen zoals ik van mijn kind hou en ik wil voor haar de beste het is ook voor andere kindjes. Ik heb die geduld niet en de laatste keer horen wij vaak op het journaal hoe het gaat in de opvang 🤷🏻♀️😔
één jaar geleden
Hi,
Ik ben pedagogisch medewerker in opleiding. Op dit moment moet ik nog een jaar en ben ik al 3 jaar bezig.
Ik heb een jaar vertraging opgelopen door mijn vorige zwangerschap en ben nu opnieuw zwanger, mijn dochtertje is net 1.
In de kinderopvang staan vond ik altijd leuk, ik haalde er voldoening uit.
Nu ik zelf een kleintje heb, heb ik ook besloten niet meer dan 1 a 2 dagen in de kinderopvang te willen werken.
Niet zo lang ik zelf nog jonge kinderen heb (onder de 4).
Ik zal daarnaast dus ook een andere baan moeten vinden, of ga helemaal niet de kinderopvang in tot dan.
Waarom?
Ik word er geen leukere moeder van, ook als pedagogisch medewerker merk ik dat ik niet de rust, ruimte en liefde kan opbrengen voor alle kinderen tegelijkertijd.
De dagen zijn lang, de aandacht die de meeste kinderen van je vragen is veel.
Als ik na een lange dag thuis kom heb ik oprecht minder geduld voor mijn meisje, hier baal ik enorm van en ik voel mij hier hartstikke schuldig over.
Ik kan er alleen niks aan doen, omdat de dagen op het kdv heel hectisch zijn en dit thuis word voortgezet.
Dit is mijn ervaring, ik weet ook dat er vele positieve ervaringen zijn.
één jaar geleden
Binnen 3 maanden een papiertje halen? Doen! Er is zoveel vraag naar pedagogisch medewerkers en helemaal als de opvang straks gratis wordt. Zoek daarnaast naar een opvang met een visie die bij je past. Wij volgen de visie van Reggio Emilia en Emmi Pikler en hebben alleen medewerksters aan het werk die zich daarin voelen. Ook kan ik met een gerust hart zeggen dat we er álles aan doen om ervoor te zorgen dat onze medewerkers werkgeluk ervaren. De negatieve verhalen vanuit de opvang is groot, alleen zeker niet overal. Ook de ervaring die we opdoen met cursussen en trainingen, spelaanbod en materiaal wordt thuis weer ingezet. Win situatie haha! Kom anders eens een keer kijken!
één jaar geleden
3 maanden intern opleiding zou ik doen!
Ik heb zelf 1 jaar intern gedaan met veel plezier en contract gekregen voor 4 dagen. Daarna zwanger en een kindje gekregen, helaas heb ik een pittig kindje die heel veel aandacht vraagt zowel
Overdag als nacht. Ik trek het niet meer om voor andere kindjes te zorgen en dan geen geduld te hebben voor mijn eigen kind. Ik vond het echt pittig want je bent 24/7 aan het werk. En dus ook in mijn geval in de nacht.
Ik heb dus intern gesolliciteerd voor een andere en sta heel soms op de groep maar voornamelijk op kantoor. Heelijk deze combi 🫣 dus ik zou het gewoon aankijken en je kan nog altijd intern doorgroeien