10 Reacties

één jaar geleden

Ik zie dat ze haar eigen lijn volgt, die iets afbuigt. Wat verschillende reden kan hebben. Mijn dochter laat dit nu ook zien. Zit dan wel tegen het gemiddelde lijntje aan. Maar het gaat er met name om dat ze hun eigen curve volgen. Zelf zie ik niks zorgelijks, al ben ik geen arts.

één jaar geleden

Het ligt aan zoveel meer dan alleen dit plaatje. Beweegt ze (ineens) veel (meer)? Krijgt ze momenteel tandjes, is ze net ziek geweest. En dan nog: buigt ze zoveel af met 1, 2 of 5 flessen. Eet ze vaat voedsel ernaast? Ze heeft altijd tussen -1 en -2 gehangen. Dus opzich is het maar een kleine afbuiging. Mijn oudste 2 kids hebben altijd onder gewicht gehad en af en aan doen we daar samen met de kinderarts wat aan. Deze heeft nooit als doel het gemiddelde maar -1. Omdat dat ook goed genoeg is. Belangrijkste is dat het kind zich actief blijft gedragen/voelen(dus niet suf en hele dagen slapen. Dat ze haar temperatuur vast kan houden en dat ze een minimaal aantal al vocht en calorieën (afgesproken met je kinderarts) tot zich neemt. Echt zorgelijk wordt het pas als ze helemaal buiten de groene vlakken komt of een val maakt van +2 naar -1 ofzo. Maar zeker iets om in de gaten te blijven houden. Tips die wij altijd krijgen is de favorieten vetter maken. Bv bij pannekoeken slagroom of volle melk gebruiken I.p.v. halfvolle melk. Extra dikke boter op de boterhammen enzo verder. Succes! Uit mijn ervaring is dit iets van een (heel) lange adem. Kleine stapjes in de goeie richting zijn ook stapjes! En zonder gelijk over te stappen op fastfood en geen groentes meer te geven. Laat de über gezonden adviezen wat je allemaal wel en niet zou moeten geven bij baby's wat varen. Onze kinderen verbruiken nu eenmaal anders/meer hun calorieën dan alle theorieën waar de adviezen op gebaseerd zijn. Dus kijk ook naar de wat minder gezonde alternatieven.

één jaar geleden

Als de laatste meting zo anders is dan verwacht (en dat is zo, want ze wijkt af van haar eigen lijn), dan zou ik ook een melding maken bij het ziekenhuis. Als CB zie je een kindje niet meer zo vaak in deze leeftijd en dan wil je wel dat de signalering goed gedaan wordt en niet dat je bij de volgende meting erachter komt dat je eigenlijk eerder wat had moeten doen. Dus voor mij klinkt het als een verstandige keuze van het CB! En jullie kennen zelf je kindje - is ze vrolijk, beweegt ze meer, etc - om in samenwerking met het ziekenhuis goede vervolgstappen te kiezen.

één jaar geleden

Reactie op Momof3m

Het ligt aan zoveel meer dan alleen dit plaatje. Beweegt ze (ineens) veel ( ...
Ja dat is dus het hele punt waar ze zich zorgen om maken. Met bewegen heeft het niet te maken, krijgt momenteel nog 4 flessen en geen vaste voeding, daarvoor lopen we ook al in het ziekenhuis.

één jaar geleden

Reactie op An_2021

Als de laatste meting zo anders is dan verwacht (en dat is zo, want ze wijk ...
Ik bedoelde het zeker ook niet ten nadele van het cb! Die hebben ons juist vanaf haar geboorte super goed geholpen en konden we altijd bellen omdat we nou eenmaal in een gekke situatie zitten met onze dochter.

één jaar geleden

Ja dat is dus het hele punt waar ze zich zorgen om maken. Met bewegen heef ...
Over hoeveel tijd is je volgende afspraak? En wat heb je vanuit hun(het ziekenhuis) als advies mee gekregen? Een bestaande afspraak een week vervroegen heeft niet zoveel zin. Een afspraak van over 3 maanden naar voren halen wel.

één jaar geleden

Reactie op Momof3m

Over hoeveel tijd is je volgende afspraak? En wat heb je vanuit hun(het zie ...
We verwachten deze week een telefoontje want ze heeft een slikvideo en een fiberscopie gehad, en we moeten zoiezo elke 2 weken op controle en dat is nu morgen over een week.

één jaar geleden

We verwachten deze week een telefoontje want ze heeft een slikvideo en een ...
Dan is het ziekenhuis er dus al echt actief mee bezig. Dan kan hey CB er verder nu niet zoveel aan veranderen. Mijn ervaring is dat je elke afspraak in het zkh, je ook moet wegen. Zij zullen op hun eigen weegschaal dus ook al zien dat ze afwijkt en daarop gaan acteren. Als ze helemaal niet een naast haar flesjes is de 'gewone' curve ook niet passend voor haar. Want daarin is in gewichts toename rekening gehouden met vast voedsel. Belangrijk is dat ze wel elke keer blijf aankomen. Wel zou ik haar huidige gewicht gemeten bij het CB melden bij het telefoon gesprek. Dat is belangrijke informatie voor ze. Maar ze zullen waarschijnlijk hun eigen weegingen gebruiken voor hun curves.

één jaar geleden

Mijn zoontje buigt ook nu ook echt van zijn curve af door problemen met eten nu logopedist mee gekeken en gaan we daar eerst mee startten! Het is alleen maar goed dat cb het wel in de gaten houd en wilt communiceren met de kinderarts!! Maar Miss hadden ze niet gelijk de woord zorgelijk moeten gebruiken! Bij ons hebben gezegd dat het zeker wel in de gaten gehouden moet worden en er iig nu wel meegekeken moet worden!! Hoop hier zelf bij ons zoontje dat de uitslag van zijn bloed straks goed is en dat wij met een melkladder mogen starten ivm koemelkallergie en soja! Dan zouden we ook meer kunnen proberen qua eten! Succes iig met alles en hopelijk kan kinderarts toch helpen ermee🙏🏻

één jaar geleden

Ik vind het er zelf goed uitzien. Mijn dochter is net een weekje 1 jaar en die zit qua gewicht onder jouw lijntje en is 72 cm. Momenteel nog geen problemen, maar er is een extra weegmoment ingepland over 4 weken en als ze dan nog amper is aangekomen willen ze haar ook doorsturen. Ze was maar 200gr aangekomen in 2 maanden tijd. Ben bang dat het over een maand niet veel beter is, momenteel weigert ze al ruim 4 weken om fatsoenlijk te eten