17 Reacties
9 maanden geleden
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Het komt vanzelf wel , kiik eens naar wat hij wel kan :)
(Onze zoon van eind mei zegt ook nog maar een stuk of 10 woorden)
9 maanden geleden
Hier een dochter die zeker geen 50 woorden kant.
Ze zegt paar woorden zoals mama papa baby dag zo ja nee deze en nier meer brabbelt op haar manier en als ik tegen haar praat ze begrijpt mij meestal.
Ik denk dat elke kindje leert op zijn tempo
9 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties. Het is idd ook zo dat elk kind je zich op zijn eigen tempo ontwikkelt maar het maakt je soms zo onzeker al die lijstje 🤭
9 maanden geleden
Hier een zoon van 2 mei. Sinds een week zegt hij ineens ongelofelijk veel woorden! Hij zegt (bijna) alles na en begint zelf woordjes aan elkaar te koppelen. Dit is ook ineens uit het niets gekomen.
Ik zou me als ik jou was echt nog geen zorgen maken. Ik vind 50 woordjes voor een net wel/net geen 2 jarige eigenlijk ook erg veel. Door het feit dat hij simpele instructies begrijpt lijkt er ook niks mis te zijn met zijn gehoor. Ik denk dat hij alle woordjes dus ook wel begrijpt en hij zal ze ongetwijfeld straks allemaal ineens uitspreken.
Je kan natuurlijk altijd voor je eigen gemoedsrust eens contact opnemen met het cb.
9 maanden geleden
Reactie op djcargado
Onze dochter leert Engels , Nederlands en een beetje Duits. Zij praat van a ...
Waar leert ze Engels?
9 maanden geleden
Reactie op djcargado
Mijn vrouw is Filipijns.
Zij praat Engels met haar ik Nederlands en wij wo ...
Ah oké op die manier, leuk :)
9 maanden geleden
Nee als hij je wel begrijpt zou ik het nog even aankijken. Komt waarschijnlijk vanzelf wel.
9 maanden geleden
Mijn zoon wordt in mei ook 2 en zegt ook mar paar woorden in het Nederlands en paar woorden in het Turks. Ben ook al naar het cb gegaan en ze zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ze pas vanaf 2 jaar 2 woorden aan elkaar zeggen, dat dat al goed genoeg is… en tjah elk kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen tempo :)
9 maanden geleden
Mijn zoontje wordt op 23 mei 2 jaar. Zegt ook niet veel. Paar woorden maar. Hij begrijpt wel alles.
9 maanden geleden
Heel veel sites gaan uit van het positieve en veel ouders scheppen vreselijk op over hoe knap hun kind is.
Ontwikkeling gaat in golven. De ene keer de taal en dan weer de motoriek.
Onze dochter is vanaf haar 1e verjaardag tot vlak voor ze 1,5 was zo vaak ziek geweest en zelfs 4x ambulance en 50min bewusteloosheid.
Daardoor heeft ze "gekozen" voor het motoriek en na de laatste ziekenhuis opname heeft ze 3 maanden geen woord gezegd. Ze is nu bijna 2 en nu begint ze langzaam weer met praten.
De kinderarts zegt dat dit heel normaal is en zo lang je kindje wel dingen zegt en veel begrijpt heb je nog wel even de tijd.