104 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Tessa12
Hier ook… tweede kan ieder moment geboren worden. Ons jongste is bijna 14 m ...
Ja hier ook. Onze dochter is 14 maanden en de tweede kan ook ieder moment geboren worden. Het aandacht verdelen zie ik echt wel tegenop omdat onze dochter zoveel om aandacht vraagt en voornamelijk bij mij. Maar ik ben straks druk weer met een baby dus ben heel benieuwd hoe ze daarop reageert en daarnaast geniet ze echt van onze aandacht en dat wordt wel minder straks.
één jaar geleden
Zijn hier ook ouders die heel bewust wachten tot de eerste iets ouder is? En hoe lang hebben jullie dan gewacht?
Ik zal ook graag een tweede kindje willen, alleen bij mij wordt het gevoel steeds groter dat ik daar júist mee wil wachten. Hoewel we in eerste instantie het 'gat' qua leeftijd klein wilden laten, bekruipt me steeds meer het gevoel dat ik straks voor de tweede net zoveel tijd en energie wil hebben als de eerste, en in mijn beleving zal dat zijn als de eerste naar school gaat. Daarnaast mis ik af en toe mijn eigen rust ook wel eens.
Welke ervaring hebben jullie met langer wachten met de tweede zwangerschap?
één jaar geleden
Reactie op Pama
Zijn hier ook ouders die heel bewust wachten tot de eerste iets ouder is? E ...
Ik herken dit gevoel wel. Ik wilde eigenlijk ook altijd snel achter elkaar, maar nu heb ik toch ook het gevoel om te wachten tot de kleine meid 3 jaar is ongeveer. Vorige maand een innesteling gehad die niet goed ging. Mega heftig ongesteld geweest enzo en dat heeft nog wel meer bevestigd dat we nog even willen wachten. Al neemt dat soms de 'kriebels' voor een tweede niet weg.