11 Reacties
één jaar geleden
Jullie zijn hier wel vroeg mee of ben ik zo laat? Heb een dochtertje van net 3 en sinds 2 weken met haar bezig. Mijn zoontje van 1,5 is hier volgens mij nog niet echt aan toe. Hij kan nog niet echt praten dus ook niet aangeven wanneer hij moet. Van de zomer ga ik hem lekker zonder luier laten lopen, dan komt het vast vanzelf.
één jaar geleden
Het potje staat op haar kamer en voor ze gaat douchen gaat ze er op zitten, maar ze heeft er nog nooit op geplast. Ik ben van plan om het wat meer te introduceren in het voorjaar en dan ook luierbroekjes te gaan gebruiken.
één jaar geleden
Wij hebben een potje beneden in het toilet staan en een potje boven in de badkamer. Onze zoon gaat er regelmatig zelf op zitten (met kleding en al aan) en trek daarna aan zijn luier. Dat is zijn teken dat we die moeten controleren.
Als we vragen of hij heeft gepoept rent hij nog net niet naar zijn verschoonplek toe. Onze zoontje praat nog geen woord, maar snapt bijna wel alles wat we vragen/zeggen met betrekking tot de luierverschoning.
Zodra het wat aangenamer is aan temperatuur gaan we hier beginnen met oefenbroekjes. Voor nu willen we hem na het avondeten op het potje laten zitten, zien of er wel/niet iets gebeurt.
Bij mijn oudste kwam de interesse pas rond zijn 3e verjaardag, al stond een potje al in de kamer sinds zijn eerste verjaardag. Het verschilt per kind wanneer die eraan toe is en hoe vlug het gaat.
één jaar geleden
Bijna, nog een paar keer in de week dat het misgaat. Dat is of als ze moe is of als ze druk met water aan het spelen is en ik vergeet om haar op tijd te laten gaan plassen.
Onderweg in het begin een luier om, maar nu ligt in het autostoeltje een lekmatje, mocht ze het toch niet kunnen ophouden. Ik neem onderin de kinderwagen een potje mee. En als we een wandelingetje maken en ze moet dan laat ik haar in de berm hurken.
één jaar geleden
Hier gaat ze soms zelf op het potje zitten. Als ze in bad gaat moet ze van grote broer eerst pipi op potje doen anders mag ze niet mee in bad van hem 🤣 is al paar keer gelukt 😉 echt potjestraining gaan we deze zomer doen als het beter weer is en de romper uit kunnen laten 😉 oudste was pas rond 2.5jaar zindelijk
één jaar geleden
Baby's worden in principe zindelijk geboren, net als alle (zoog)dieren. Je eigen (bed) bevuilen is niet natuurlijk. We maken baby's on-zindelijk door alle signalen te missen na de geboorte en het gemak van luiers.
Maar elk leeftijd is geschikt om te starten met zindelijkheid, het is maar net hoeveel tijd je beschikbaar hebt en er in wilt steken om ermee aan de slag te gaan.
Voor onderweg gebruiken we gewoon de natuur. Dat kleine kinderplasje doet echt niks verkeerds. Bij ontlasting hebben we doekjes en poepzakjes bij ons. Ontlasting laten we niet liggen.
één jaar geleden
Mijn dochter is nu 19 maanden en overdag thuis zindelijk. Wij zijn met 9 maanden begonnen met af en toe op het potje plassen om daarna in blote billen op het kleed te kunnen spelen vanwege luieruitslag. Dit opgebouwd tot vaste momenten (voor en na slapen en eten). Vanaf een jaar kon zij zelf op het potje gaan zitten en vanaf 13 maanden liep ze ook buiten ons aangeven aan zelf naar het potje/ maakte een bepaald geluid waardoor wij wisten dat ze moest. Sinds 14/15 maanden overdag geen luier meer aan thuis en nauwelijks ongelukjes. Poept en plast zelf op het potje en geeft zelf aan dat ze moet. Bij drukte/visite vragen we wel ooit of ze moet plassen omdat ze het dan nog wel eens vergeet. Ook bij andere (nemen het potje dan mee) gaat ze goed plassen. Wanneer wij verder weg gaan doen we wel een luier(broekje) aan. Half uurtje naar de speeltuin of even gauw een boodschap lukt zonder luier. Wanneer we verder weg gaan nemen we ook wel is het potje mee en plast ze op het potje in de kofferbak. Ook bij speeltuinen hangen we haar wel eens boven de wc en dit doet ze ook prima. Veel complimenten gegeven en klappen/high five geven vanaf het begin. Nu klapt ze nog steeds voor zichzelf iedere keer dat ze een plas/poep doet 😂
Tijdens slapen nog wel altijd een luier. Bij slaapjes overdag blijft hij regelmatig droog. Maar in de nacht is hij nog erg hard nodig.
één jaar geleden
Ons zoontje nu 20 maanden zet ik elke ochtend en avond speelde de wijs op het potje.. omdat hij het naar de toilet gaan van mij zo interessant vind nu heeft hij al 4 x geplast op het potje en dan staat hij trots op en klappen we ik doe het verder rustig aan geen druk en elke keer bied ik het aan