17 Reacties

één jaar geleden

Ik volg. Ben ook wel benieuwd.. Volgens internet vertoond ons zoontje wel al tekenen dat hij er bijna klaar voor is 🤷🏼‍♀️ maar weet dit natuurlijk niet zeker, daarnaast loopt hij nog niet dus lijkt het mij daardoor lastig hem zindelijk te maken?! Ben benieuwd hoe andere erover denken

één jaar geleden

Met de herfstvakantie wil ik wel beginnen. Ze zit nu al af en toe op het potje. Mijn oudste dochter was ook 1.5 dat ze overdag zindelijk is. Wil dat nu ook weer proberen 😁 scheelt een hoop gedoe tijdens verschonen en heel wat luiers natuurlijk!

één jaar geleden

Reactie op embeetjex

Ik volg. Ben ook wel benieuwd.. Volgens internet vertoond ons zoontje wel a ...
Wat voor tekenen vertoont je zoontje?

één jaar geleden

Vandaag bij de opvang gehoord dat ze daar ook een potje aanbieden, dus ik denk dat wij ook starten met na slaapjes op een potje zetten. Ook om een beetje duidelijkheid erin te houden want vind t raar als hij 1x per week op een potje gezet wordt, dat heeft dan niet heel veel zin denk ik. Hij plast trouwens sowieso super veel buiten de luier dus ik heb wel een soort van goede (misschien valse) hoop😅

één jaar geleden

Reactie op MVisser96

Wat voor tekenen vertoont je zoontje?
Hij trekt z'n luier uit als ie de kans krijgt. Slaat op z'n luier als ie vol zit. En maakt scheet geluiden met z'n mond als hij gepoept heeft of moet poepen. 😅 en heeft overdag lange tijd geen plasluier en dan ineens een volle plasluier terwijl hij genoeg drinkt. Dat zijn in ieder geval tekenen die mijn zoontje vertoond waarvan ik ze ook op internet lees

één jaar geleden

Ik ben begonnen met af en toe opzetten Tekenen kunnen oa zijn even stilstaan tijdens lopen even stoppen met spelen (hoeft maar heel kort te zijn) met handje naar onderen grijpen. Heb mijn kleintje zover dat ze aangeeft als ze aan het plassen of poepen is. Maar kreeg ook deze info via een app groep gestuurd

één jaar geleden

Ik ben begonnen met af en toe opzetten Tekenen kunnen oa zijn even stilsta ...
Opzetten moet op potje zetten zijn

één jaar geleden

Het potje staat er al sinds geboorte dus ze kent het en weet waarvoor het dient. Rond 11mnd gestart met haar er af en toe eens op te zetten, en na enkele keren al een plasje. Nu systematisch elke ochtend en avond een plasje en of drolletje. Helemaal geweldig! Verder trainen we niets en schijt ze overdag gewoon nog in dr pamper. Ik hoop toch op 2j pampervrij :)

één jaar geleden

Interessante topic, ik volg mee ik heb er gisteren bij kind en gezin geweest en ze zeggen dat ik kan nu een potje kopen en een de salon of badkamer liggen en even toe daar gaan zitten met pampers dan kan de baby wennen en daarna zonder pampers proberen maar ze zeggen dat pas 2jaar kunnen ze goed controleren en voelen dat ze naar toilet moeten gaan 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Onze zoon loopt nog niet los, dat lijkt me wel handiger ervoor, zodat hij ook gemakkelijker zelf op het potje kan gaan zitten en eraf kan komen. Ik heb dus bedacht om te starten zodra hij goed los loopt.

één jaar geleden

Onze zoon loopt nog niet los, dat lijkt me wel handiger ervoor, zodat hij o ...
Wij hebben nu bedacht als hij zelf z’n kleding/luier uit kan doen. Hier loopt ie wel maar gebruikt z’n gebaren te weinig (lijkt t wel te merken). Maar snap wel wat je bedoelt met lopen.

één jaar geleden

Reactie op marrr04

Wij hebben nu bedacht als hij zelf z’n kleding/luier uit kan doen. Hier loo ...
Klinkt ook logisch, even benieuwd, doen jullie hem nu dan ook al geen romper meer aan om te oefenen om de luier zelf uit te krijgen?

één jaar geleden

Klinkt ook logisch, even benieuwd, doen jullie hem nu dan ook al geen rompe ...
Nu nog wel een romper aan, maar krijgt z’n broek ook niet zelfstandig naar beneden. Denk als dat zelf lukt dat we dan stoppen met de rompers. We hebben wasbare luiers, wellicht dat dit ook wel het wat anders maakt

één jaar geleden

Wij hebben vanaf 6 maand haar zo nu en dan op potje gezet. In het begin moest ze echt nog huilen. Dus toen er direct weer af. Uiteindelijk werd het steeds leuker. En toen kon ze op potje zitten en ging ze gewoon spelen. Kwam vanzelf een plasje. Al snel ook een grote boodschap. Toen zijn we elke ochtend haar op potje gaan zetten. Ze doet altijd wel een plas en meestal ook grote boodschap. Nu gaat ze elke ochtend, na het dutje en voor de avond slapen op het potje. Zijn dagen dat we geen poepluier hebben, wel zeldzaam hoor. Gisteren merkten we dat ze moest poepen. Haar toen op de grote mensen wc gezet, met verkleiner. Maar was al te laat, haha

één jaar geleden

Ik denk dat ik volgend voorjaar start. Mijn dochter vertoont nog helemaal geen signalen en het lijkt me lekker om het buiten te oefenen dan is een ongelukje ook minder vervelend. Ze plast wel meestal s avonds onder de douche of in bad en in bad gaat ze ook echt staan. Misschien toch oefenen voor ze naar bed gaat ofzo. Krijgt ze voor sinterklaas een potje 😂

één jaar geleden

Ik geloof dat het pas echt kan na 1,5 jaar. We wachten nog even. Onze oudste was zindelijk (dwz op stap gaan buiten huis zonder luiers, wel nog met veel ongelukjes) rond 2j4 maanden. We hadden het eerder geprobeerd, maar hij leek het toen nog prima te vinden om in een natte broek en onderbroek te lopen... als hij maar door kon spelen. We hebben uiteindelijk mbv de broekjes van goodvy en zoocchini de paper wel helemaal kunnen weg doen. Dit hielp. Zodra hij overdag geen pamper meer.omkrweg ging het snel. Nu alleen nog ongelukjes op de kdv omdat hij het daar spannend vind op hulp te vragen.

één jaar geleden

Wij hebben een potje in de badkamer staan. Ze poept vaak meteen ‘s ochtends in de schone luier, we dachten dit misschien zo aan te kunnen leren. Dit is nog wat te vroeg. Soms zetten we haar erop. Vaak doet ze dan een plasje. Soms moet ze er dagen/weken niks van weten. Maar zo proberen wij haar te leren hoe het werkt, zodat ze het zelf kan aangeven als ze eraan toe is.