6 Reacties
één jaar geleden
Hier wachten we tot de zomer. Wat we wel doen is haar met blote billen op het potje zetten voor ze in bad gaat. Nog nooit pipi gedaan op potje maar zo leert ze het toch al kennen 😉
één jaar geleden
Hier hetzelfde maar dan wordt ze eind maart grote zus. Dus ik laat het nog even. Ga ermee aan de slag als we allemaal een beetje aan de baby gewend zijn
één jaar geleden
Wij hadden het zelfde dilemma, 3 maanden geleden en hebben er voor gekozen om het even te laten. Ons tweede zoontje is 1 november geboren, maar nu lijkt het moment een beetje voorbij te zijn (hij geeft het minder aan nu). Dus we wachten even tot er een nieuw moment ontstaat of anders in de zomer de eerste pogingen denk ik.
Had ergens gelezen dat het dan vooral belangrijk is om in ieder geval op vaste momenten sowieso naar de wc te gaan zoals na iedere maaltijd en dan nog wanneer je kleintje het aangeeft. Dus dat vond ik even te intensief met het idee van een pasgeboren baby een paar weken later 😬 Het komt wel weer!
één jaar geleden
Ik zou nu al beginnen, (iig om haar aan een potje te laten wennen) tussen 18 en 24 maanden is de meest ideale tijd om te beginnen. En minste kans op weerstand.
Nu heb je nog alle tijd om lekker bij haar te gaan zitten tijdens een potje-moment en dan met haar gezellig te spelen of voor te lezen oid zodat ze zich kan ontspannen en je meer kans hebt dat het lukt.
Als ze dan over een aantal weken of paar maanden zindelijk is, gaat dat vast wel goed als ze grote zus wordt.
één jaar geleden
Hier gaat ze al sinds haar eerste verjaardag op het potje. Ze is niet zindelijk maar kent het potje wel al goed en geeft al mooi aan wanneer ze moet poepen. Sparen we iig al een paar luiers mee uit. Gewoon proberen, baadt het niet dan schaadt het niet.
één jaar geleden
Ik zou er wel gaan beginnen. Ik heb nu een potje in de badkamer gezet en ze vindt het super interessant. Heb haar ook geleerd even luisteren of je een plasje hoort, en ik laat haar meegaan als ik zelf naar het toilet moet. Zien doen is doen hebben wij wel gemerkt bij haar 😅
Wij krijgen in juli de 2de dus ik hoop ergens ook dat ze voor die tijd zindelijk is.
Ze geeft het nu wel steeds vaker zelf aan dat ze gepoept heeft en weet het ook echt heel goed, maar soms heeft ze geen zin om te stoppen met spelen 🤣 dan zegt ze gewoon neee en rent dan weg 😂