8 Reacties

5 maanden geleden

Heel eerlijk? Geen. Ik ben van mening dat je zindelijkheid niet kan trainen. Je kind moet hier klaar voor zijn en de link kunnen leggen. Hier is ons ventje sinds afgelopen woensdag volledig zindelijk (op de nacht na). Dat had niet gelukt als hij hier zelf niet klaar voor had geweest en signalen had aangetoond.

5 maanden geleden

Ik denk dat het afhankelijk is van je kind. Oze dochter wilde een maand geleden af en toe op een potje plassen, gaf dit dan zelf aan. Afgelopen week doorgezet door haar luier af te laten. Bijna geen ongelukjes gelijk. We gaan nu al de deur uit zonder luier! Ze poept alleen nog in haar onderbroek (maar de oudste had dit echt mega lang). Dus ik denk dat in de blote kont/onderbroek het beste is. En dan kijken hoe je kindje erop reageert.

5 maanden geleden

Reactie op mvroegh

Heel eerlijk? Geen. Ik ben van mening dat je zindelijkheid niet kan trainen ...
Hij geeft signalen dus vandaar dat ik tips wil

5 maanden geleden

Ik denk dat het afhankelijk is van je kind. Oze dochter wilde een maand g ...
Wat goed ! Dankje voor je tip ik zal eens kijken hoe m'n zoontje er op reageerde.

5 maanden geleden

Reactie op Joleintje

Hij geeft signalen dus vandaar dat ik tips wil
Aah zo! Ja dan zou ik zeggen. Wij zijn begonnen met gewoon in de blote kont rond lopen. Dat ging vrij vlot & daarna kwam de rest vanzelf. 😊

5 maanden geleden

Bij ons werkte het om het potje in zicht te hebben staan bij het toilet. Eerst wilde ze er nog niet op, later spelenderwijs wel. Eerst met kleding aan, later met blote billen. We hebben het van haar af laten hangen of ze er wel of niet op wilde. Wel regelmatig gevraagd, in het begin was het antwoord vaak nee. En verschoof langzaamaan naar meer interesse en vaker willen proberen. Ook laten we haar helpen als we zelf naar de wc moeten. Ze mag dan toiletpapier van de roller scheuren en leert dan wat de bedoeling is door het ons te zien doen. Momenteel met deze warme dagen laten we haar vaak in haar blootje lopen. Ze doet het nu de helft van de keren op het potje en de andere helft in de luier. Ze geeft zelf aan of ze een luier aan wil of niet. We laten alles toe hoe zij het graag wil. En we doen enorm enthousiast als ze een plasje heeft gedaan op het potje, dat maakt het voor haar echt leuk als het gelukt is. Succes!

5 maanden geleden

Welk potje raden jullie aan? Lees ook even mee!

5 maanden geleden

Ons meisje is sinds kort eigenlijk al dag en nacht zindelijk, af en toe nog eens een ongelukje dat hoort erbij. Wij zijn er echter wel meteen vanaf de geboorte mee begonnen. Ik geloof er zelf niet in dat je moet wachten op signalen van het kind zelf, volgens mij is dat een fabeltje die door de luierindustrie de wereld in geholpen is. Zij poept vanaf dag 1 al het meerendeel in het potje. Plassen duurde wat langer (moet ook vaker natuurlijk). Ik zou er mee beginnen als je er rust en tijd voor hebt. In het begin horen veel ongelukjes opruimen er helaas wel bij. Wat wij deden is om de zoveel tijd (laten we zeggen elk halfuur/45 min ofzo) op het potje zetten en wat leuks doen met haar (boekje lezen, liedje zingen of iets lekkers). Zeker vooral na het eten en na het slapen naar het potje brengen. Op een gegeven moment krijgen ze vanzelf door wat de bedoeling is maar het kan wel even doorzetten zijn. Uiteindelijk bespaart het je natuurlijk wel veel werk als ze het eenmaal door hebben! De zomer is bij uitstek een goed moment om te beginnen, omdat je ze dan veel naakt rond kan laten lopen, dat helpt in het proces. Succes!