9 Reacties
6 maanden geleden
Mijn zoontje is ook 2 jaar (10-5-22) en ik ben al een tijdje terug gestart met zindelijkheidstraining. Ik laat hem niet in zijn blootje lopen maar zet hem op regelmatige momenten op de wc. (Hij is te groot voor het potje 😂) Zoals bijvoorbeeld als hij uit bed komt, voordat hij naar bed gaat en voordat hij in bad gaat. Inmiddels heeft hij in bad maar soms ook tussendoor aan dat hij moet plassen of poepen, hij praat nog niet veel maar laat het merken door “bah” te zeggen. Inmiddels gaat het zo goed dat soms zijn luier zelfs droog is. Misschien dus eerst opbouwen door vaste momenten te creëren en daarna pas zonder luier. Bij mijn oudste werkte zonder luier helemaal niet en deed ze het in een hoekje buiten ipv op het potje. Dus met haar heb ik het ook met vaste momenten gedaan. Zij was heel snel al ‘s nachts zindelijk, maar overdag duurde langer (3,5 jaar was ze). Het komt zoals het komt.. Ik hoop dat je hiermee wat kan. Succes 🍀😄
6 maanden geleden
Dank je wel! Ik ga het echte trainen voor nu nog maar even laten en probeer hem op vaste momenten op de wc te zetten. Hij geeft het ook niet aan als hij gepoept heeft. Het is dat we het ruiken en vaak controleren, maar meneer zou het prima vinden om er de hele dag mee rond te lopen 🤨
6 maanden geleden
Ik doe ook vaste momenten met mijn dochtertje... ze is net 2 jaar. s Ochtends lukt nu als ze wakker is. Ze snapt het goed maar is erg druk met spelen overdag
6 maanden geleden
Ik zou het doorzetten, mijn zoontje is 2 jaar en 1 maand en plast nu anderhalve week een aantal keer per dag op het potje, ik dacht eerst ook toevals treffers, maar ik zet hem nu vaste moment op het potje en dan doet hi zijn plasje. Ongelukjes horen erbij. Ik dacht ook hij is nog vrij klein maar ik heb laats gehoord dat tussen de 1,5 en 2,5 juist het beste is want dan zijn ze nog niet heel erg gehecht aan Hun luier, hoe ouder ze worden hoe bewuster ze ervan zijn dat die luier dus lekker handig is.
6 maanden geleden
Reactie op Melanie Soraya
Ik zou het doorzetten, mijn zoontje is 2 jaar en 1 maand en plast nu anderh ...
Jaa ook helemaal goed toch! Ze zijn ook nog best jong
6 maanden geleden
We zijn ook met ons dochter voorbij donderdag gestart. Ze is 2j en 2m. En de eerste dag heeft niks in potjes gedaan en op het wc ook niet maar geen pamper gedaan gewoon gepoetst en haar uitleggen dat ze hier kaka of pipi moet doen. Pamper alleen in bed. Ze was ook aan het zagen over pamper ik heb tegen haar duidelijk gezegd dat us voor de baby’s en jij bent nu grot jij miet zoals mama doen naar wc gaan of potjes.
Tweede dag opgestaan op wc gaan zitten bijna een uur daar gebleven proberen en wachten (we hadden boeken gelezen) vindt ze leuk maar niks gebeurt had ik besloten om naar salon te gaan en daar wachten op potjes iets te doen. Meestal mijn dochter doet haar kaka smorgens na haar melk. Ze blijft tv kijken en op eens pipi gedaan in potje ik was heel blij zo veel complement gegeven. En haar snoep zoals trots gegeven. Vanaf die snoep gaat ze elke keer naar potje proberen 🤣
Op die dag merk ik dat ze geen controle had over pipi ze doet ze eerst waar ze is en daarna loopt ze naar potje.
3dag zelf smorgens gevraagd om naar potje te gaan proberen en ze heeft pipi gedaan ze heeft nog geen controle over pipi.
4dag ze gaat naar potje probleem het is haar short of onderbroek naar beneden doet.en tot vandaag gaan ze orima naar potje soms vergeet zijn kleren naar beneden te doen soms laat paar druppels op de grond pas naar potje lopen. Elke keer als ze iets doet vraagt snoep in de eerste 2dagen heb ik haar gegeven wat ze wil maar daarna niet elke keer. En de hele dag zonder pamper behalve als we naar buiten moeten ergens gaan if naar bed slapen.
Succes en niet overgeven. Het is idd vermoeiend maar ze leren snel. Ik ben tevreden over mijn resultaat
6 maanden geleden
Reactie op boysmam
Ik heb het voor nu even gelaten. Ongelukjes horen erbij, maar dit was gewoo ...
Gewoon wat al gezegd werd beginnen met vaste momenten, dan leren ze best vlot de associatie en als je merkt dat hij het aan gaat geven opnieuw zoals je het nu ook aanpakte! 👍🏻