Onze zoon slaapt opzich gewoon van 1900-530/600 uur door maar hij wordt gewoon zo vroeg wakker. Hij huilt dan echt histrisch en valt niet meer in slaap. We willen hem echt niet bij ons in bed (is hij ook niet gewend) en we nemen hem vaak rond 615 naar beneden. Hij is toch dan echt niet “uitgeslapen”. Erna veel huilen en hangerig gedurende de dag.. middagslaap doen we nu al vanaf 12 (dan is hij ook echt al moe) maar dan slaapt hij ook te kort (meestal 1 uur en een kwartier). Ook erna is hij erg huilerig .. vaak na een tijdje met wat afleiding of naar buiten gaan lukt het wel weer. Maar eigenlijk merken we het de hele dag. Eerder sliep hij wel eens tot 630 en dan was het al zoveel beter. Iemand tips om de wakker wordt tijd iets te verlaten?
Hoelang zit je al op 1 slaapje? Het kan ook zijn dat 2 kleine slaapjes hem nog veel beter doen... Mijn kleine van 19 maanden doet ook nog 2 kleine slaapjes
Bij mij lukt om haar naar beneden te pakken fles melk geven pamper ververse ...
Ja dat lukt niet. Alles daarin al geprobeerd. Luier en flesje geven en terugleggen, flesje in bed leggen. Even kort binnen komen , geruststellen en weer weggaan maar niks helpt
Ons zoontje wordt vaak ook rond die tijd wakker. Gelukkig niet Hysterisch maar is wel snel moe. Wat ik dan doe is em gewoon rond 0900 in de ochtend weer eventjes naar bed en in de middag rond 1500 even een uur/anderhalf uur. Daar gaat hij dan wel goed op. Wellicht weer even terug naar 2 slaapjes ?
Dit is heel herkenbaar voor mij. Onze kleine wordt sinds paar maanden ook tussen 5 en 5.30 wakker. Idd niet de gezelligste dan. Wij zijn terug naar 2 slaapjes gegaan omdat er anders oververmoeidheid ontstaan en het slapen nog veel slechter werd. Dus wij doen dan rond 9 weer in bed en dan in de middag weer
Dit is heel herkenbaar voor mij. Onze kleine wordt sinds paar maanden ook t ...
Heel herkenbaar ook! Als hij goed slaapt doet hij één dutje op de dag, als hij slecht heeft geslapen of vroeg wakker is dan een korte ochtend-dut (30 minuten) en een middagslaap. Dit werkt beter dan een oververmoeide dreumes!
Gewoon laten liggen tot 6:30 dan leert hij het vanzelf om weer in slaap te vallen. Dat was bij ons ons elk geval de oplossing. Langer slapen smiddags helpt ook hier
Hier ook al weken om 06:00 wakker ligt wel bij ons dan in bed maar gaat echt niet slapen. Is eigenlijk om 10:00 alweer moe maar dan rekken tot 11:30 dan naar bed ze slaapt dan wel 2,5-3 uur
Nee ik maak hem niet wakker. Laat hem gewoon slapen zolang hij wil
Hier ook nog steeds 2 slaapjes.... Ik laat hem slapen zolang hij wilt.. Als hij on de ochtend een lange dut doet kort ik de middag wel wat in doet hij in de ochtend een korte dut mag die on de middag heerlijk slapen. Oververmoeidheid ontstaat zo snel bij de kindjes. En hier sinds 2 weken ook weer slechte nachten veel huilen enz maar den gewon weer ee ontwikkeling en fase
Wij doen hem op advies slaapcoach om zes uur naar bed en slapen om 12 uur smiddags en dit heeft enorm geholpen, ipv om 04:30 huilend wakker wordt hij nu om 07:00uur wakker. En als we hem weer later naar bed doen is hij weer vroeg en moe wakker.