5 Reacties

één jaar geleden

Onze jongste dochter ook. Heeft ook wisselend (hoge) koorts. Toen na een week even naar de huisarts geweest, maar alles klonk goed. We kregen een tip om bij de apotheek een hoestdrank te halen. Sommige mogen al (of bijna) met 1.5 jr. En goed stomen onder de douche bijvoorbeeld! Beterschap.

één jaar geleden

M'n dochter heeft daar ook af en toe last van ( ik vroeger ook).. stomen in de douche helpt vaak wel.. en het bedje wat omhoog

één jaar geleden

Mijn dochter heeft ook vaker pseudokroep aanvallen gehad. Toevallig afgelopen week nog 2 nachten, pseudokroep begint in de avond/nacht en duurt een paar uur. Hierbij hebben ze een piepende ademhaling en ‘blaft’ ze zich inderdaad wakker met hoesten. Het is best akelig omdat het soms lijkt alsof ze bijna geen adem krijgt. Overdag is het zo goed als weg. Bij pseudokroep krijgen ze geen koorts, het was bij ons zo erg afgelopen week dat we bij de huisarts de dag erna zijn geweest en een dexamethason drankje hebben gekregen, deze hebben we de avond erna gelukkig niet hoeven gebruiken. Het enige wat bij ons echt hielp is zelf de rust bewaren, bij ons in bed pakken en met een hoestaanval samen rechtop in bed gaan liggen/slapen, stomen op de badkamer heeft bij ons niet geholpen, Vertrouw je het echt niet, dan raadt ik aan om de huisartsenpost te bellen, vaak geven zij in eerste instantie dan ook de dexamethason

één jaar geleden

onze dochter had ook een vreselijke hoest! echt naar om te horen. we hadden van alles geprobeerd: ui naast naar bed , luuf onder haar voeten , geen zuivel, warm stoom douche niks hielp. het duurde al weken. Toen kwam me schoonvader met peen en ui. Een peen en een ui in stukjes snijden. Doe dat in een kom en strooi daar suiker overheen. Dek het af en zet het in de koelkast. Doordat je het laat trekken komt er vocht in en dat moeten ze drinken. Het is lekker zoet door het suiker wat erin zit. Wondermiddel want het werd met de dag minder bij haar.

één jaar geleden

Wij hebben 2x met onze een pseudokroep aanval meegemaakt. Dit is echt heel naar.. Ik kende het helemaal niet en we dachten echt dat ze ging stikken. Dit was 2x rond een uur of 22.00.. overdag is er niks aan de hand of zie je hooguit dat ze heel heel licht verkouden zijn of gaan worden. opeens worden ze wakker en gaan ze als een zeehond hoesten en bij inademen hoor je dit heel erg. Ik heb het spoednummer van de HAP gebeld en ze keken mee met videoverbinding. (serieus ik ben eigenlijk altijd heel nuchter maar ik had bijna 112 gebeld zo bang was ik) zij zeiden gelijk een pseudokroep aanval.. enige wat je kan doen is rustig blijven.. 2e keer is heel recent en herkende ik het meteen. hierdoor kon ik door te neuriën en te zeggen dat ze rustig moest blijven knuffele etc haar rustig krijgen. hier duurde beide aanvallen ongeveer 30 tot 40 min. daarna is het zeehonden geluid zo goed als weg.. Ik weet niet of het hoesten overdag en een aanval samen gaan maar t enige dat je kan doen is rustig blijven hoe super moeilijk ook..