11 Reacties
10 maanden geleden
Ze is lang dus het is logisch dat ze dan ook zwaarder dan het gemiddelde kindje van deze leeftijd is. Bij onze zoon net zo. Als ik in de grafiek van het cb kijk naar de curve die de verhouding tussen lengte en gewicht weergeeft, dan is het bij onze zoon toch heel gemiddeld. Terwijl hij bij de lengte/leeftijd en gewicht/leeftijd curves beide ver boven het gemiddelde zat. Heb die curve nu niet bij de hand en weet zo even niet of die voor meiden en jongens hetzelfde is (vermoed van niet) maar misschien kan je daar eens naar kijken, dan heb je enige indicatie;)
9 maanden geleden
Reactie op —M.M
Maar maak je je nu zorgen of ze te licht of te zwaar zou zijn? Of te lang?
Ah sorry voor de onduidelijkheid. Mijn zorg zit in dat ze te zwaar zou zijn. 14 kg past pas bij oudere kindjes las ik, maar de lengte/gewicht curve heeft me wel al wat gerustgesteld. Dat ziet er best prima uit.
9 maanden geleden
Waw wat is het geheim dat jouw baby zo gezond eet?
Mijn dochter is een slecht eter. Ze is 10kg wordt ze in mei 2 jaar .
Het is normaal ze is in de gemiddelde dus jouw baby zeker goed 14kg. Niet naar mensen luisteren die gaan zoiezo iets zeggen 😏 als ze dik is gaan ze zeggen ooh ze moet vermageren ze is nig een baby hihih
Jij doet het goed mama 👏🏻
9 maanden geleden
Waw wat is het geheim dat jouw baby zo gezond eet?
Mijn dochter is een slec ...
Heey wat een lieve reactie. Mensen praten inderdaad altijd, dat vind ik soms moeilijk. Heel soms heeft ze wel momenten dat ze minder goed eet, maar ik maak er altijd een gezellig moment van aan tafel, met ook ruimte voor grapjes en leg vooral geen druk op. Ze krijgt ook vaak volle yoghurt, dat vindt ze heerlijk. Ik laat haar ook vaak mij hapjes geven of ze proeft van mijn bord, dat vindt ze geweldig. Zo houden we het leuk. En verder op vaste momenten fruit en groente. Bij ons om half 10 banaan of appel oid, en om 15.30 meestal druiven. En tegen 16.30 dan tomaat, paprika en komkommer. Als ze dan een keer slechter avondeet heeft ze wel al veel binnen. Hopelijk heb je hier iets aan!
9 maanden geleden
Mijn zoon is bijna een maand jonger, flink kleiner en weegt 12,5 kilo. Het is een slank mannetje met een babybuikje. De meeste kindjes in onze omgeving zijn wat forser dan hij. Dus volgens mij is 14 kilo bij die lengte en leeftijd helemaal niet te zwaar. En als ze wel eat zwaarder zou zijn zou ik me daar ook niet druk om maken bij zo'n ukkie.
9 maanden geleden
Elk kindje is anders. 93cm is al best groot, denk dat dat gewicht prima is bij die lengte.😉.
Mijn dochter is, gok ik rond de 82 cm, en ze weegt 8,9 kilo dus echt licht. Haar zusje van bijna 8 maanden zit al zeker aan de 10 kilo.
Ze is dus licht, maar de verhouding lengte en gewicht is daarin tegen wel goed. Wij lopen bij de kinderarts hiervoor. Ze is ook heel actief, eet heel veel maar het is echt haar bouw. Een snelle stofwisseling.
We moeten over een maandje weer naar de arts en denk dat ze nog te licht is, want een half jaar geleden woog ze 8,5.
9 maanden geleden
Het gaat inderdaad om de verhouding en of ze haar eigen lijntje goed volgt. Mijn dochter is bijna 4 en rond de 15 kilo en 96 cm ongeveer. Zij is juist wat klein voor haar leeftijd, maar prima in verhouding. Mijn zoontje is bijna 22 maanden en net geen 10 kilo en iets van 77 cm. Heel klein juist en wordt dus ook altijd jonger geschat. Sommige kindjes zijn groot, sommige klein, allemaal prima! Als je je zorgen maakt kun je altijd eens vragen bij het cb.