21 Reacties

8 maanden geleden

Ja dat zei de HA ook bij mij maar het voelde ook niet goed voor mij. Zetpil is tegen pijn een koorts etc. Dus die heb ik toch wel gegeven. Vooral nachtrust vond ik belangrijk overdag niks gegegeven veel getroost etc alleen de nacht heb ik het gegeven. Vond het anders zo sneu en als ik niet lekker ben neem ik ook een paracetemol in. Doe wat goed voor je voelt maar officieel begreep ik dat lichaam koorts zelf zou moeten kunnen bestrijden omdat het een reactie van de lichaam is.

8 maanden geleden

Onze jongste is nu 3 keer ziek geweest, 10 maanden. Ook super hoge koorts richting 40 graden en hoesten. Veel slapen en minder eten. Wij gaven wel een zetpil omdat het onstekingsremmend is. Ik had ook het gevoel dat het voor hem wel fijn voelde. Maar uiteindelijk moeten ze toch zelf de griep verhelpen. Ik zou het geven als je denkt dat hij echt last heeft en overal pijn.

8 maanden geleden

Zetpil kan gewoon. Doe ik ook.

8 maanden geleden

Nou bij koorts zou ik gewoon zetpil geven. Als je zelf niet lekker bent wil je ook een paracetamol.

8 maanden geleden

Als hij er verder niet ziek van is is een zetpil niet nodig hoor! Koorts is juist omdat het lichaam bezig is met iets. Tenzij het richting de 41 gaat of als hij zich zichtbaar niet lekker voelt of er slecht van gaat slapen natuurlijk, dan gewoon lekker geven. Hopelijk is het morgen wat beter. Komt echt goed ❤️

8 maanden geleden

Dank voor jullie reacties! Heb toch maar een zetpil gegeven net. Hij was zo onrustig en werd veek wakker, dat lijkt me ook niet goed. Hopelijk slaapt ie zo beter

8 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Dank voor jullie reacties! Heb toch maar een zetpil gegeven net. Hij was zo ...
Dan idd lekker doen, hopelijk slaapt hij lekker als ze zetpil is ingewerkt. Beterschap!

8 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Dank voor jullie reacties! Heb toch maar een zetpil gegeven net. Hij was zo ...
Groot gelijk. Hopelijk gaat hij lekker slapen.

8 maanden geleden

Ik ben zelf voor comfort van mijn kindje, als hij ongemakken ervaart van het ziek zijn. Als ik hem dat man bieden m door een zetpil te geven in de avond. Krijgt hij die van mij.

8 maanden geleden

Reactie op Mvdww

Ik ben zelf voor comfort van mijn kindje, als hij ongemakken ervaart van he ...
*kan bieden*

8 maanden geleden

Vreemde huisarts mijn zoontje heeft ook 40 graden gehad ook door tandjes, heb hem gewoon een zetpil gegeven niet alleen voor de koorts maar ook voor de pijn. Zou je zelf toch ook willen 😭 verder veel knuffelen evt samen veilig slapen. En koud water geven, koude bijtring enz.

8 maanden geleden

Huh! Juist wel een zetpil joh. Wat een rare huisarts!

8 maanden geleden

Huh! Juist wel een zetpil joh. Wat een rare huisarts!
Naja voor alleen koorts hoef je niet meteen een zetpil te geven hoor. Vind het geen rare huisarts. Als de baby zich ellendig voelt natuurlijk wel.

8 maanden geleden

Goedemorgen iedereen! Hoe gaat het vandaag Josephine?

8 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Naja voor alleen koorts hoef je niet meteen een zetpil te geven hoor. Vind ...
Met 40 gr vind ik dat heel raar.

8 maanden geleden

Reactie op BabySS

Goedemorgen iedereen! Hoe gaat het vandaag Josephine?
Nog steeds 39,5 koorts. Hij wil eigenlijk alleen maar slapen en knuffelen, dus we maken er maar een bankhang dagje van. Hij is wel gewoon alert als ie wakker is en ik leg hem minimaal elke 2 uur even aan. Zo zielig om zo zonder energie te zien, maar gewoon even rustig uitzieken nu. Dank voor t vragen!

8 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Nog steeds 39,5 koorts. Hij wil eigenlijk alleen maar slapen en knuffelen, ...
Zie je ook al tandjes doorkomen? Dik of wat wittere bulten? Als mondje warm voelt kan verkoeling ook wel fijn zijn. En je doet het super goed met vaker aanleggen en knuffelen vind hij vast heel fijn!

8 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Nog steeds 39,5 koorts. Hij wil eigenlijk alleen maar slapen en knuffelen, ...
Sterkte hoor! Mijn zoontje had afgelopen week ook voor het eerst 2 dagen koorts, ook 39,7. Daarna zakte het gelukkig! Wel elke 6 uur een zetpil gegeven voor de koorts en pijn. Had hem ook nog nooit zo hangerig gezien. Inderdaad extra drinken en er ging weinig eten in. Nu is het waarschijnlijk mond hand voet ziekte, gezien er plekjes op zijn lichaam zitten. Dus zoiets oorzaak kan het ook nog hebben.

8 maanden geleden

Met 40 gr vind ik dat heel raar.
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/kinderkoorts/id1697719882?i=1000632223236 Dit is een hele interessante podcast over koorts bij kinderen. Of het nou 38 of 40 is, blijkt helemaal niet veel uit te maken dus ik snap de huisarts ook wel. Inderdaad vooral kijken hoe het kind er verder aan toe is!

8 maanden geleden

Slaap is ook belangrijk om te herstellen, ik geef vaak ook gewoon een zetpil.