64 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Hier was het echt een volle week, met niet slapen, om het uur wakker, wiege ...
O jeetje, ook nog een oor infectie. Dubbel ellende dan! Hoe oud is je kindje nu? Wiegen werkt vaak wel en dan echt in slaap vallen in m’n armen. Soms kan ik haar dan wegleggen in eigen bedje, maar gisteravond kon dat echt niet. Dus hele avond beneden in onze armen, tv zacht… niet echt een leuke oudejaarsavond. Overdag gaat wel gewoon heel goed. Het zijn echt die avonden, dan wordt ze na 1 cyclus wakker en zijn we de hele avond met haar in de weer. In haar eigen bed wordt ze elk uur wakker. Uiteindelijk belanden we dan vaak met z’n 3e in ons bed. Dan slaapt ze goed. Ik heb de avonden echt nodig voor mezelf om te ontprikkelen en bij te komen van de dag. En het stomme is dat ze echt gewoon goed in haar eigen bed kan slapen en soms zelfs de nacht doorsliep! Pff. Ellendige slaapregressie dit. Ze kan sinds deze week wel heel goed zelfstandig zitten en spelen, dus ze ontwikkelt zich wel echt.

10 maanden geleden

Reactie op Nelly92

O jeetje, ook nog een oor infectie. Dubbel ellende dan! Hoe oud is je kindj ...
Hij wordt vrijdag 8 maanden! Dit is inderdaad echt een slaapregressie, en ik denk altijd maar “het is een fase, ook dit zal voorbij gaan” is gewoon heeeel pittig dat het zo lang duurt 😭 ik heb hem gewoon de hele week in mijn bed genomen om het voor mezelf ook wat makkelijker te maken. Zodra hij sliep ben ik weggeglipt naar de woonkamer! En hij kan dus sinds gisteren van buik naar rug rollen, vandaar deze regressie! En jouw dochtertje dus omdat ze zelfstandig kan zitten! Gebeurd altijd voor een reden, hopen dat het snel voorbij gaat. 🙏

10 maanden geleden

Wij hebben toch maar een kennismakingsgesprek ingepland met een slaapcoach. Want het is nu standaard dat ze in de avond na 30 minuten wakker wordt en alleen nog bij ons wil slapen.

10 maanden geleden

Onze dochter van bijna 8 maanden heeft dit ook al 1,5 maand. We hebben nog geen goede oplossing gevonden, maar merken dat ze soms tot 2u in de nacht kan slapen en soms maar tot 21u. Ik gok dat we best gewoon haar tempo volgen. Het grootste deel van de nacht ligt ze dus bij ons in bed. In ons bed heeft ze soms ook nachten dat ze draait en keert. Overdag slaapt ze maximum 3x 45 minuten, wat maakt dat ze wel moe is en heel humeurig kan zijn. Het is soms moeilijk om haar bezig te houden.

10 maanden geleden

Reactie op DaDa96

Onze dochter van bijna 8 maanden heeft dit ook al 1,5 maand. We hebben nog ...
Dit merkte ik ook! Dus heb ik zijn dutjes veranderd en de 2-3-4 methode gevolgd! Echt enorm geholpen. Wordt nu alleen maar wakker voor de fles. Kijken hoe lang hij dit volhoudt 😂🙏

10 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Wij hebben toch maar een kennismakingsgesprek ingepland met een slaapcoach. ...
Hopelijk kunnen zij jullie verder helpen!! Ik ben benieuwd wat het probleem is 😫

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Dit merkte ik ook! Dus heb ik zijn dutjes veranderd en de 2-3-4 methode gev ...
Wat houdt die methode in?

10 maanden geleden

Reactie op miekebe

Wat houdt die methode in?
Dat zijn de wakker tijden. Dus na het opstaan 2 uur wakker dan dutje, daarna 3 uur wakker en dan een dutje en na 4 uur wakker is het bedtijd. Ik ben dus ook van 3 dutjes naar 2 gegaan!

10 maanden geleden

Aangezien ze hier maar heel korte dutjes doet, zou dat willen zeggen dat ze al tussen 17u en 18u gaat slapen?

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Dat zijn de wakker tijden. Dus na het opstaan 2 uur wakker dan dutje, daarn ...
Ah ja ik snap ‘m!

10 maanden geleden

Reactie op DaDa96

Aangezien ze hier maar heel korte dutjes doet, zou dat willen zeggen dat ze ...
Oeh.. dan weet ik niet of dat werkt nee.. mijn zoontje zijn eerste dutje is 30/45 min en zijn tweede 1.5/2 uur.. maar ook dit was echt oefenen hoor! Hij deed eerst ook alleen maar korte dutjes, duurde wel echt 2 weken 😫

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Oeh.. dan weet ik niet of dat werkt nee.. mijn zoontje zijn eerste dutje is ...
En hoe heb je dat kunnen verlengen?

10 maanden geleden

Reactie op DaDa96

En hoe heb je dat kunnen verlengen?
Ik rende eigenlijk altijd gelijk zijn kamer in als hij 1 piep gaf. Maar ik liet hem eigenlijk elke dag net iets langer liggen (als hij echt huilde ging ik hem natuurlijk halen) maar binnen enkele min ging hij vanzelf weer slapen

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Ik rende eigenlijk altijd gelijk zijn kamer in als hij 1 piep gaf. Maar ik ...
Wat deed je dan als je terugrende? Wij laten haar ook altijd zeker een kwartier liggen en geven haar zo zelf de kans weer terug in slaap te vallen. Maar het lukt bijna nooit. Ik wil dat middagdutje echt verlengen! Die eeuwige 45 minuten, pff…

10 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Wat deed je dan als je terugrende? Wij laten haar ook altijd zeker een kwar ...
Hier hetzelfde

10 maanden geleden

Slapen… wanneer wordt dat eens normaal.. 4 maanden huilbaby, nachten liep ik op. Huilen wordt minder, maar dan is er weer een slaapregressie, 4 weken minimaal 8 keer wakker ‘s nachts. Overdag korte dutjes. Nooit weten waar je aan toe bent, stress in je lijf. Smachten naar even ‘uit’ kunnen gaan s’avonds, maar de onvoorspelbaarheid van ons zoontje… En bij andere gaat het zo vanzelf.. fijn om bovenstaande ook eens te lezen. Niet voor jullie, maar voor mezelf. Ik vind het loodzwaar, het niet slapen, te kort slapen, elke uur wakker worden, wiegen, neuriën, bij weg leggen weer gillend wakker worden. Het stopt maar niet. Steeds wat anders en dat bijna 8 maanden lang. We zijn kapot

10 maanden geleden

Slapen… wanneer wordt dat eens normaal.. 4 maanden huilbaby, nachten liep i ...
Hey🤍 Het lijkt wel alsof je mijn verhaal getypt hebt, ik ga hier ook doorheen een baby die niet zelf in slaap kan vallen en egt moeilijk in slaap valt met huilen duwen geschreeuw. Wordt zo vaak wakker in de nachten dan maar een speentje geven. Ik ben zo kapot dat hij nu naast mij ligt iets wat ik NOOIT had gewild maar ik ben kapot om elke keer uit bed te stappen of de co sleeper naast me helpt ook niet egt. Ik ben moe ik ben op. Ik ga gewoon door door door en geniet nog steeds van elk moment maar in je eentje het doen is super zwaar. De eerste maanden waren ‘ makkelijk ‘ maar toen had ik het zwaar met fulltime kolven naar fulltime live voeding ik trok het niet meer te veel stress melkproductie werd helemaal minder over gestapt naar flesjes. Paar weken ging het lekker maar sinds maand of 6 is slapen een issue. Maar ik blijf genieten ik praat mezelf de moed in. Het komt allemaal goed. Het is een fase ik kom er wel doorheen. Een dikke knuffel voor jou lieve mama je doet het mega goed. ❤️

10 maanden geleden

Reactie op Firsttimemommyi

Hey🤍 Het lijkt wel alsof je mijn verhaal getypt hebt, ik ga hier ook door ...
Wat naar om te lezen. Moet wel zeggen het is maar een fase komt mij de keel uit 😬 Het is meer dat ik weet je hebt makkelijke baby’s en pittige baby’s en een hoop ertussen in. Knap dat je nog kan genieten! Ik vind dat best lastig. Ja bij een lachje springt mijn hart op of als hij lekker kletst. Maar het dreinen, ontevreden zijn, druk zijn met laten slapen is een stuk dominanter aanwezig. Maar goed elke dag is er weer een. Kunst om idd te blijven kijken naar de gezellige, leuke, rustige momenten. En vooral lief blijven hebben! Houd vol 💪🏼

10 maanden geleden

Wat naar om te lezen. Moet wel zeggen het is maar een fase komt mij de kee ...
Herkenbaar hoor. Het is een fase wordt irritant als je nog bijna niet anders hebt meegemaakt. Jouw verhaal is ook voor ons herkenbaar. Daarom gaan wij maandag langs de kinderarts. We hebben gezegd dat we op zijn. Misschien ook voor jullie een idee?

10 maanden geleden

Slapen… wanneer wordt dat eens normaal.. 4 maanden huilbaby, nachten liep i ...
Is het ook niet een idee om een slaapcoach in te schakelen? Wellicht is er iets meer aan de hand dan alleen niet kunnen slapen? 🥺