64 Reacties

10 maanden geleden

Sinds zijn geboorte, omdat hij een huilbaby was, bij de kinderarts gelopen. Toen reflux, extreme spuger en erge darmkrampen. Eigenlijk kwam hij er huilend uit en is lange tijd zo gebleven. Verder gezond. Toen dat beter ging, was er wel een sprong, tandjes die doorkwamen, slaapregressie en nu heeft hij een dubbele oorontsteking en longontsteking. Slaapcoach…. Iedereen kan zeggen dat die slaapcoach is. Als ze ook orthopedagoog zijn of iets in die hoek dan zijn ze vaak betrouwbaar. Er is al meegekeken bij ons. Soms is er niet altijd een duidelijke oorzaak. Er speelt ook een karakter mee. Wij willen als ouders soms overal een oorzaak van weten, maar dit lukt niet altijd. Wij hebben vooral ook gekeken naar zelfzorg. Even uit de situatie, omste beurt vrij. Hij gaat geregeld een nachtje logeren, zodat we een avond/nacht even ‘uit’ kunnen en slapen. Wij zijn gezegend met een fijn netwerk. En mijn man pakt net zo veel op als ik. We zijn echt een team. Als de één even niet meer kan, dan doet de ander het. En elkaar er door heen bemoedigen en vieren als het een dag goed gaat en benoemen waar we van genieten. Want al met al, het is en blijft een kostbaar geschenk een kindje. Ik zeg wel eens je hebt goud in handen, maar het is soms ook een rugzak vol stenen (zwaar).

10 maanden geleden

Reactie op Carlien20

Hier is het ook zo geweest rond 7 maanden, gek werden we er van! Het laatst ...
Vanochtend was ze om 5/6 uur wakker en deed ze om 7 uur al haar ochtenddutje. Daarom is ons ritme vandaag helemaal weg. En ze heeft einde middag dus niet meer geslapen. Ben benieuwd of dat wat uithaalt! Fingers crossed. Maar ik hou er rekening mee dat ze wéér na 20 minuten wakker wordt 😂

10 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Vanochtend was ze om 5/6 uur wakker en deed ze om 7 uur al haar ochtenddutj ...
Hoe gaat het voor de rest nu? Slaapt ze al wat beter dan afgelopen week?

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Hoe gaat het voor de rest nu? Slaapt ze al wat beter dan afgelopen week?
Helaas net weer na 20 minuten wakker. Dat gebeurt elke avond. Ze gaat tussen 18:15 - 19:00 uur naar bed en wordt na 20 minuten wakker. Sussen en wiegen in haar donkere kamer werkt niet: huilen en ontroostbaar. Dus gaat ze mee naar beneden en wiegen we haar op de bank, dan slaapt ze even bij ons. Als ze diep slaapt leggen we haar in haar eigen bedje. Sinds 2 nachten lukt dit. Op die manier hebben we de avond weer voor onszelf! Rond 23:00 (als wij net willen gaan slapen) wordt ze wel wakker. Sussen werkt dan niet, dus geven we een klein flesje. Daarna kunnen we haar in haar eigen bedje leggen en valt ze zelf in slaap. Dus wat dat betreft gaat het echt stukken beter dan afgelopen tijd! Ze heeft nog wel onze hulp nodig. En ik blijf het maar gek vinden dat ze ‘s avonds zelf in slaap valt en dan na 20 minuten huilend wakker wordt. Maar dat zal toch echt met die slaapregressie te maken hebben! Overdag zijn de slaapjes nog steeds kort (45 minuten, zoals altijd). We hadden een kennismakingsgesprek met een slaapcoach, maar ga daar toch niet mee verder. Want ik denk gewoon echt dat het de regressie is. Voorheen kon ze namelijk altijd gewoon goed slapen. We gaan wel even goed focussen op een ritme. Elke ochtend 07:00 uur wakker worden, strak op die 2,5 uur wakkertijd zitten, etc. Hoe gaat het bij jullie nu?

10 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Helaas net weer na 20 minuten wakker. Dat gebeurt elke avond. Ze gaat tusse ...
Nou wat fijn dat het beter gaat! Ik denk inderdaad ook een regressie als je het zo leest, want ze kon wel voorheen goed slapen zeg je. Hopen dat het terug komt voor jullie! Wel al fijn dat jullie je avond soort van terug hebt 🥰 hoe lang is haar laatste wakkertijd voor het slapen gaan? Misschien huilt ze na 20 min omdat ze het ziet als dutje?! Ik heb gemerkt dat een ritme idd helpt! Hopen dat het snel voorbij is!! Gelukkig duren slaapregressies meestal tussen 2-6 weken 🙈 Bij ons kwam het echt door zijn oorontsteking denk ik. Maar zodra hij gek doet met slapen neem ik hem echt mee in bed, ik weet dat we allemaal dan beter slapen. Zodra hij niet meer ziek is, pijn heeft of een slaapregressie heeft dan doe ik hem gewoon weer in zijn eigen kamer. Het is echt even bikkelen maar dan slapen we tenminste nog wat uur op een avond 😂😅

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Nou wat fijn dat het beter gaat! Ik denk inderdaad ook een regressie als je ...
Slapen is zo belangrijk! Dus samen slapen is dan gewoon de fijnste keuze. Zo krijgt iedereen tenminste wat slaap. En uiteindelijk is het ook best knus, lekker je baby’tje in bed. Wij doen het de laatste tijd ook af en toe, als slapen in haar eigen ledikantje echt niet lukt. Ah, een oorontsteking voor zo’n kleine is zo sneu! Hopelijk is het nu voorbij? Echt een goed en vast ritme hebben we hier niet, omdat haar dutjes wisselend zijn. En sommige dagen is ze best snel moe. Maar meestal (als ze thuis is, buitenom opvang enzo) slaapt ze tot 17:00 uur, vaak is ze dan 18:15 - 18:45 echt moe en niet meer gezellig. Dan gaat ze naar bed bij de eerste signalen (ogen wrijven).

10 maanden geleden

Hier ook! Werd er echt gek van maar echt gek, moest hulp inschakelen van mijn ouders. Nu gaat het al beter. Gewoon laten huilen en pas na 10 min ingrijpen doe ik

10 maanden geleden

Wat naar om te lezen. Moet wel zeggen het is maar een fase komt mij de kee ...
Ik leef egt met je mee omdat ik ook hier door heen ga, ik wou dat ik je even een knuffel kon geven. 🤍🌹

10 maanden geleden

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Hier wordt ze in de avond nog standaard wakker na 20, 30 of 45 minuten. We moeten haar dan echt in slaap wiegen. En ze wordt ook vaak weer wakker rond 22:30. Het duurt al zo lang, ik word echt gek. Zeker al 6 weken…

10 maanden geleden

Ik heb een slaapconsult geboekt en de tukjes overdag aangepast. Nu slaapt ie al een paar nachten van 19-5 uur. Wat wij nu doen: ‘s ochtends 30 min slapen. ‘s middags zo lang als lukt, namiddag maximaal 20 min slapen en niet meer na 16.30. Om 19u ligt ie in bed. En altijd nog wakker in bed leggen ipv in slaap.

10 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Hier wordt ze in de avond nog standaard ...
Gelukkig was het bij ons maar 1 week drama maar dit kan natuurlijk altijd nog veranderen haha. Maar mijn zoontje wordt helaas wel 2 keer in de nacht wakker voor de fles.. geen idee hoe ik hier vanaf kom 😭 hij drinkt wel echt alles op en slaapt gelijk door dus ik denk dat hij het nog nodig heeft

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Gelukkig was het bij ons maar 1 week drama maar dit kan natuurlijk altijd n ...
Je kan er eerst eentje ‘afbouwen’ door er steeds minder melkpoeder in te doen en de fles steeds kleiner te maken. Dan missen ze ‘m niet/minder als je ‘m dan na afbouwen weglaat.

10 maanden geleden

Reactie op miekebe

Ik heb een slaapconsult geboekt en de tukjes overdag aangepast. Nu slaapt i ...
Wat goed! Fijn dat het consult zo goed heeft geholpen bij een schema dat z’n vruchten afwerpt. Hebben jullie tijdens de regressie wel slapend weggelegd of altijd wakker?

10 maanden geleden

Reactie op Y1995

Dat zijn de wakker tijden. Dus na het opstaan 2 uur wakker dan dutje, daarn ...
Hi, wat is jullie schema dan ongeveer? Wil dit ook gaan proberen de nachten gaan opeens drama. Ik dacht nu zo ongeveer en dan ochtend 30/45 en middag 2 uur 0700 wakker 0900 dutje 0930 /0945 wakker 1230/1245 dutje 1430/1500 wakker 1830/1900 bedtijd

10 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Wat goed! Fijn dat het consult zo goed heeft geholpen bij een schema dat z’ ...
Liefst zoveel mogelijk wakker, al is dat soms zo goed als in slaap

10 maanden geleden

Hier ook deze nachten al 2 weken lang. Als we beide moeten werken delen we nacht in delen. Ik doe tot 2 en m’n vriend tot 7. Anders is het niet te doen.

10 maanden geleden

Hier hetzelfde maar dan vooral in de nacht! Telkens wakker rond 2 a 3 dan een uur kletsen en dan huilen. Flesje is het enige wat helpt en slaapt dan tot ongeveer half 7.

9 maanden geleden

Hoe gaat het nu bij jullie?

9 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Hoe gaat het nu bij jullie?
Wow dit is eng! Ik zat net te denken om hier nog een keer te vragen hoe het gaat! Afgelopen nacht weer in bed bij ons genomen door doorkomende tandjes 😫 Bij jullie?

9 maanden geleden

Hier nog steeds wel 1/2u wakker per nacht, maar meer uren in haar eigen bed dan voorheen.