10 Reacties
9 maanden geleden
Naar mijn weten moet je met 8-9 maanden ook naar het consultatiebureau.
VRIEND
9 maanden geleden
Onze dochter buigt ook heel erg af. Maar ze is verder vrolijk, dus houden het goed in de gaten.
9 maanden geleden
Ik heb haar ook een paar keer op die manier zelf gewogen en daar klopte echt helemaal niets van, ik was daardoor ook flink in de stress 😅 Ik zou inderdaad voor de zekerheid even kijken of je eens langs kan komen voor een extra weegmoment, maar zeker met extra beweging en de manier van wegen zou ik me niet te druk maken hoor!
9 maanden geleden
Naar mijn weten moet je met 8-9 maanden ook naar het consultatiebureau.
Nee dat verschilt per persoon.
Wij hoeven ook pas weer bij 11, 5 maanden was onze laatste afspraak.
In dit geval zou ik wel een keertje extra gaan wegen daar, dat kan altijd wel.
Een personen weegschaal is niet betrouwbaar met deze gewichten.
9 maanden geleden
Ik zou ook niet dat schema aanhouden als je het graag in de gaten wilt houden. Maar het schema -gewicht naar lengte-. Misschien is je kindje ietje kleiner dan het gemiddelde kindje en daardoor lichter.... Maar wat ik zie, is een blauwe lijn die heel netjes in het donkergroene vlak zit. Maar het is maar een schema, en het ene kindje is het andere niet.
Mijn zoontje heeft een hele lange tijd boven het groene vlak gezeten... Veel te zwaar voor zijn lengte.. Moest al op speciale dieet melk. Maar hij kreeg verder helemaal niks geks. We hebben geen snoeppot. Alleen water. Zeer gevarieerd eten. Yoghurt (zonder suiker) als toetje. ALS we een koekje aten was dat een Maria koekjes.
Maar daar zie je helemaal niets meer van terug. Geen grammetje vet zit er meer aan. Dus het zegt echt helemaal niks. Zodra ze naar school gaan, de lengte in groeien, veranderen ze volledig!
9 maanden geleden
Reactie op MarNewMom
Ik denk dat dit per gemeente verschilt, bij ons is het bij 5 en bij 11 maan ...
Oké dat zou kunnen. Dan is met 8 maanden wel fijn nog even tussen de 5 en 11 maanden.