4 Reacties

9 maanden geleden

Ik heb voor mijn zwangerschap 2 keer een mirena spiraal gehad, nadat dezr verwijderd was kwam mijn cyclus meteen weer op gang. Heel erg fijn, terwijl ik daarvoor (bijna) nooit ongesteld was! Nu heb ik een kyleena spiraal, die heeft minder hormonen dan de mirena. Nog niet heel bekend. Ik merk weinig van de hormonen én geen menstruatie. Ik wil zelf geen koper spiraal omdat ik al best heftig bloedverlies heb tijdens mijn menstruaties en een koper spiraal dit kan verergeren, plus ik heb gewoon geen zin in mn menstruatie 😂

9 maanden geleden

Ik heb kyleena, ik merk niks van de hormonen. Ik voel me goed en ik word niet ongesteld en dat vind ik heerlijk!

9 maanden geleden

Ik heb als anticonceptie altijd een koperspiraal gehad, vanaf m'n 16e (mag de hormonen niet) Nu na mn 2e zwangerschap ook weer opnieuw een koperspiraal laten plaatsen. Heb van mijzelf een regelmatige cyclus, daar is nooit iets aan veranderd. Verder ook nooit last gehad van heftiger menstruatie, en heb sinds de laatse bevalling het idee dat het nog weer minder heftig is geworden sinds het spiraal.

9 maanden geleden

De pil en dergelijke hebben allemaal een negatief effect op mij. Ik verlies de zin van het leven. Spiraal vind ik wat eng, condoom vinden we ook niet fijn en de knip is nog wat definitief. Ik slik nu Cerazette, de minipil. Je moet hem wel elke dag op hetzelfde tijdstip slikken. Genoeg vrouwen die zich abonneren op een nieuwe babygroep hier, door de benodigde discipline te hebben gemist. Ik merk in ieder geval geen bijwerkingen.