18 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Peach55
Bij ons eet hij gewoon mee uit de pot maar verminder ik het zoutgehalte. V ...
Jaa papjes geef ik ook echt niet meer haha. Ik kook gewoon apart en dan zonder zout. Maar misschien doe ik inderdaad gewoon eerst zonder zout voor hem en dan zout daarna toevoegen. Alleen eet ik vaak van die zakjes van Honig en zo haha
6 maanden geleden
Ik maak vaak pasta, spaghetti en (rösti) aardappelschotel vooruit voor em. En dan mooi afwisselen. Kan ik qua smaak en welke groente erdoorheen gaan echt alle kanten mee op en krijgt ie alsnog steeds iets anders.
Wij eten heel veel best pittig eten, en toch echt veel wat hij gewoon niet mee kan eten (pokebowl, nachoschotel, pittige nasi etc) en wij eten bijv ook nooit gekookte aardappels. Tuurlijk, soms kan ie met ons mee eten of gedeeltelijk., laat ik voor hem de pittige kruiden achterwege of eet ie andere groente ipv salade. Heb altijd diepvriesgroente liggen dus dat is altijd zo geregeld.
Wij eten zelf ook altijd laat, 19.00 of later dus is het vooruit maken ook wel zo handig. Werkt prima zo voor ons.
6 maanden geleden
Ik kook vooruit voor hem. Ik maak bakjes met gekookte aardappel, spaghetti en groente. Die portioneer ik en kan ik zo uit de vriezer pakken. Steeds een andere combinatie.
6 maanden geleden
Wij doen een combinatie van wel en geen zout, zodat ze met ons mee kan eten.
Als we bijvoorbeeld pasta eten maken we de saus zonder zout, en koken we onze pasta met zout, en voor haar een portie pasta zonder. Zo is het niet zo veel extra werk en kan ze wel hetzelfde eten als wij.
Zoutloos koken heb ik kort gedaan, maar ik merkte dat ik daar zelf niet zo goed op ging. Dus nu deze compromis.
6 maanden geleden
Ik stoom af en toe groenten vries die per portie in (ik kook vaak nog apart voor haar omdat wij vaak pittig eten).
Haar maaltijden zijn op dit moment niet superspannend, omdat ze heel graag zelf wel eten, dus ze krijgt nu vooral dingen die ze makkelijk zelf met haar handen kan eten (bijvoorbeeld pasta met courgette en champignons).
6 maanden geleden
Ik kook ook nog appart en probeer 1 x per week te doen voor een paar dagen.
Macaroni maak ik bv voor 4 porties saus. ( Dus alles van verse groenten, lekker tomaten laten pruttelen en ui/paprika/champignons en wat kruiden erin)
Verder voor de combinatie kijk ik nog ter inspiratie op smikkels.nl
Ik had deze week rijst met doperwten en witvis gemaakt. Had ik anders zelf ook nooit bedacht.🤗 En er werd lekker gesmikkeld.
6 maanden geleden
Reactie op MMHB
Dit doen wij ook, kruiden geef ik nu ook gewoon al om aan te wennen.
Hier krijgt ze inderdaad ook gewoon kruiden hoor! Behalve pittige kruiden krijgt ze gewoon alles. Geniet ze enorm van ook, haha. Zonder zout betekent niet zonder kruiden natuurlijk, ik vind zonder kruiden ook alles saai dus waarom zou zij dat moeten eten 😂
6 maanden geleden
Reactie op Y1995
Jaa papjes geef ik ook echt niet meer haha. Ik kook gewoon apart en dan zon ...
De boeken “koken zonder pakjes en zakjes” van Smakelijck aanschaffen😄 heerlijke gerechten! Even zorgen dat je alle kruiden in huis hebt en erna is het koken echt simpel. https://www.smakelijck.nl/webshop/boeken/kookboek-smakelijck-puur-koken-zonder-pakjes/
6 maanden geleden
Ik kook gewoon apart voor hem 2 of 3 aardappelen en dan met worteltjes, rodekool of wat dan ook van hak of vers. Kost echt geen moeite en dan eten wijzelf wat anders