20 Reacties
één jaar geleden
Ik ken niet de volledige situatie van je kindje uiteraard, maar als je baby gewoon prima tevreden lijkt, zou gewoon je eigen gevoel volgen met de voedingen.
200 zijn vrij grote voedingen lijkt mij voor als je nog borstvoeding geeft, ik denk dat niet veel mensen dat ik de 3 uur halen, of bedoelen ze dan wel minder flessen in totaal maar grotere?
Misschien de hapjes van groente en fruit wat ophogen ter aanvulling als je daar al begonnen mee was?
Ik gaf tot kort geleden nog borstvoeding, dan kreeg de kleine als ik aan t werk was ook overdag flessen van 150 om de 3 uur. Nu ik gestopt ben met borstvoeding overgestapt naar flessen van 180 maar dan wel eentje minder, overdag om de 4 uur. Geeft voor mezelf wat meer rust.
één jaar geleden
Mijn dochter drinkt 1x 125 en 1 x 150 ik geef zelf bv om 7.00 en om 18 uur weer en ze krijgt 3/4 stuk fruit op de opvang. Dus ik denk minder dan jij geeft maar iedere bv is natuurlijk anders. Mijn dochter drinkt 6 a 7 keer op een dag (vooral in de nacht geloof ik) en ik denk dat ze goed groeit maar dat zien we volgende week op het cb. Ik zou me niet te druk maken, ieder kindje is anders als je kindje maar blij is.
VRIEND
één jaar geleden
Bij ons vorige week exact hetzelfde en met 7 maanden moeten we terugkomen. Ze is nu ook 5 maanden en 1 week.
Heb besloten wel te gaan, maar naar mijn eigen kind te kijken. Ze heeft spekjes, is heel tevreden en huilt bijna niet.
één jaar geleden
Wij lopen momenteel bij een kinderarts en onze zoon liet ook een dip in zijn gewicht zien. Hij groeide ook, maar hij volgde zijn lijntje niet meer. De kinderarts zei dat als hij zijn andere klachten niet had ze zich geen zorgen zou maken en dat hij dan waarschijnlijk zijn eigen lijntje aan het zoeken was. 2,5 week later was hij weer flink aangekomen en weer op het lijntje waar hij op zat. Ik heb hem wel vaker aangelegd, omdat ik er ook wel een beetje van was geschrokken. Maar het is dus goed gekomen. Dus ik zou je gevoel volgen en misschien over een paar weken weer kijken. Wie weet is hij dan ook terug op zijn eigen lijntje.
één jaar geleden
Het CB is op veel plekken echt veel meer gefocust op flesvoeding. Bij borstvoeding gaat het de eerste maanden harder en daarna juist wat langzamer. Heb je het al ingevuld in de WHO curve? Zolang je kleintje blij is, nog steeds groeit, geen zorgen! Porties van 200ml is echt heel veel!
één jaar geleden
Grappig, mijn zoon heeft juist geen dip. Bij het weegmoment was hij juist ineens gegroeid in gewicht maar nauwelijks in lengte. Nu een paar weken later is hij in de lengte gegroeid en niet meer zo dikkig.
Maar zo lang jou kindje blij is en energiek zou ik me geen zorgen maken. Die grafiek is gebasseerd op kunstvoeding hoor ik overal en het zijn gemiddelde. Dus er zijn zoveel kindjes die ervan af wijken!
Houd het in de gaten en je kunt altijd een keer extra wegen tussendoor voor je eigen gemoedsrust.
Ze groeien in spurtjes. Misschien was je net voor een groeispurt en is er twee weken later weer een stijgende lijn?
één jaar geleden
Reactie op MamavanRenK
Dit is haar curve op het cb
Als ik dit zie dan is haar curve redelijk in orde toch? Ze gaat weer een beetje terug naar hoe ze zat tijdens geboorte?
Als ze tevreden is dan zou ik me zeker geen zorgen maken en ook niet met kunstvoeding gaan bijvoeden. Ik zelf geef kunst voeding maar in mijn ogen is dit niet echt een mega afwijkende groei.. zeker omdat ze in het begin qua gewicht een groeispurt heeft gehad. Ziet eruit als een buffer zie ze opgebouwd heeft toen.
Is ze toevallig in lengte wel goed gegroeid of zelfs een groeispurt? Ziek geweest? Enorm snel in ontwikkeling geweest? Want dat verklaard dan het afwijken van de curve wellicht..? Dat soort dingen kosten namelijk veel energie.
één jaar geleden
Dochter 5 mnd, uitsluitend en volledig BV, drinkt ook 3x 150 ml en KDV vindt ophogen voor haar op dit moment niet nodig. Thuis drinkt ze vaker minder 🙂
Ze had wel zo’n dip rond 3,5 maand, nu pas as maa het nieuwe weegmoment bij het CB.
Ik lees hier heel wat onzin adviezen vanuit het CB, vooral bij BV, maar naar 200 ml BV per flesje zomaar ophogen omdat het bij deze leeftijd hoort slaat totaal nergens op 🤦🏼♀️. Ik zou ten alle tijd mijn kind hierin volgen, eerder met oppas overleggen of je kind zeker voldaan is (als je nu extra twijfelt) en zolang dit het geval is, geen enkel ml ophogen 🙂
één jaar geleden
Zoontje is ook ongeveer 5 maanden en 1 week.
Bij geboorte zat hij perfect op de middelste lijn van de curves (lengte en gewicht). Ondertussen krijgt hij 5 flesjes van 180+6. Hij drinkt ze altijd lees. Fruithapjes krijgt hij ook, maar dan drinkt hij wel wat minder melk. Hij zakt ook wat af in de curves, maar onze kinderarts maakt er geen probleem van. Als ze gemiddeld goed eten, voldoende slapen en vrolijk zijn is er niet meteen reden tot bezorgdheid.
één jaar geleden
Bij mij zeiden ze bij het cb juist dat ik kon verwachten dat de groeicurve afneemt de volgende x dat ik langs kom (laatste x was ze 4 maanden). Schijnt super normaal te zijn met borstvoeding!!
Als je baby goed ontwikkeld en der goed uit ziet zou ik me niet al te druk maken hoor…
Mijn dochter drinkt maar Max 200 ml totaal op een dag opvang 🙈🙈 ze heeft een hekel aan de fles… haalt ze s avonds en s nachts weer in.
één jaar geleden
Reactie op Co
Bij mij zeiden ze bij het cb juist dat ik kon verwachten dat de groeicurve ...
Zeiden ze bij mij ook met 3 maanden idd, ik moet aankomende week weer. Dan is ze 5 maanden.
één jaar geleden
Dank allemaal. Fijn om te lezen dat het 'normaal' is. Ik heb me er ecjt druk om gemaakt maar ik heb het nu los kunnen laten en vertrouw echt meer op wat ik zie en dat is een vrolijk mannetje die goed drinkt en toch wel lekker spekkies heeft.
Wat fijn dat jullie wel goeie cbs hebben, ik vind die van ons maar belachelijk. Ik word er constant op gewezen hoe iets hoort te zijn.. maar als ik dan hier moeders hoor op dit forum dan denk ik ownee het is volkomen normaal
één jaar geleden
Reactie op Babylove1991
Dank allemaal. Fijn om te lezen dat het 'normaal' is. Ik heb me er ecjt dru ...
Vervelend voor je dat dat zo gaat! Laat je vooral niet onnodig onzeker maken inderdaad! :)