4 Reacties
9 maanden geleden
Je zegt zelf al dat hij zelf weer in slaap valt! Dat is supergoed van hem. Het is niet gek dat ze af en toe wakker worden 's nachts hoor. Ik zou inderdaad gewoon lekker blijven proberen hem in zijn bedje te laten liggen en ook in zijn bedje te troosten mocht hij wel gaan huilen. Vooral niet te snel er naartoe gaan als hij zelf weer in slaap kan vallen 😊 Misschien slaapt hij dan wel elke keer zelf weer in!
Hoe laat gaat hij naar bed? Je kan eventueel ook proberen het tweede dutje te vervroegen. Ik leg mijn dochter er meestal tussen 14:00 en 14:30 nog een keer in en ze slaapt uiterlijk tot 15:30 (ik maak haar niet wakker maar tot later dan 15:30 slaapt ze nooit) en dan is ze tussen 18:00 en 19:00 weer moe.
Kortom: als hij zelf in slaap valt lekker laten liggen en niets mee doen, anders tweede dutje eerder doen en de wakkertijd tussen 2e en nacht slaapje verlengen.
9 maanden geleden
Heeft waarschijnlijk niets met dutjes te maken.
Kijk maar eens op early birds… je hebt kinderen die structureel tussen 04.00-06.00 wakker worden en klaar zijn voor de dag. Is een stukje pech. Al heb ik wel gelezen dat je een training kan doen. Wij hebben zo kereltje. Elke ochtend vroeg. Man wat kan ik jaloers zijn op mensen die hun kind wakker moeten maken of die tot 7.00 slapen. Maar desondanks heb ik geleerd om het maar te accepteren en zelf vroeg naar bed te gaan om de vroege ochtend op te vangen en ook zeer regelmatig wakker worden in de nacht.
9 maanden geleden
Hier een kindje maakt niet uit wat ik doe.
- kortere dutjes
- langere dutjes
- eerder op bed
- later op bed
- frisse kamer
- stille kamer
- white noise
- bedenk het maar 🤪
Hij zit weer in een periode dat ie 6 uur soms eerder wakker wordt. Hij kan langer slapen, heeft ie gedaan. Maar als ie iets aan het leren is (staan en lopen nu) dan wil ie eerder aan z’n dag beginnen lijkt het. Heeft ie het onder de knie dan slaapt ie vaak wel weer tot wat later. Was met zitten,rollen en kruipen ook zo 🤷🏼♀️ go with the flow 🧘♀️ and accept Some things mijn motto nu.🙃