21 Reacties

4 maanden geleden

Hier ook 14 maand ik vind het nog te vroeg om ermee te starten wat ik wel doe het potje staat nu al in de woonkamer zodat het geen vreemd ding is

4 maanden geleden

Laat ons zoontje er gewoon soms opzitten. Met broek nog aan. Maakt het leuk. Als ie wat meer besef heeft gaan we echt beginnen. Voor nu moet ie het leuk vinden om erop te zitten en dat het geen vreemd ding is straks.

4 maanden geleden

Ik overweeg ook om binnenkort te starten

4 maanden geleden

Hier een zoontje van ruim 14 maanden. Wij hebben straks drie weken vakantie (wel thuis) en gaan dan een poging wagen. Lukt het? Fijn. Zo niet, ook goed. Genoeg tijd

4 maanden geleden

Fijn dat er meer over na denken. Ga denk iig beginnen met het potje in de woonkamer en er bv elke dag na het ontbijt even op zitten ..

4 maanden geleden

Ik wil ook wel beginnen maar weet niet hoe ik het moet aanpakken

4 maanden geleden

Ik denk dat voor echt zindelijk het wat vroeg is? Wilde eigenlijk volgende zomer een poging wagen haha! Maar gezien haar broer er wel mee bezig is staat het potje in de woonkamer en soms gaat ze er (met kleding) zelf al opzitten. Kijk het wel even aan en misschien dat ik rond de 1,5 jaar een poging waag.

4 maanden geleden

Ik ben er met 11 maanden mee begonnen. Gewoon op de wc gezet. Plast nu meerdere keren per dag op de wc, poept ook met regelmaat op de wc

4 maanden geleden

Mijn oppas is gestart met het potje toen mijn dochter 9 maanden was. Toen was het voornamelijk om aan het potje te wennen. We deden dat op vaste tijden voor of na de maaltijd. Gewoon even zitten met een boekje. Soms kwam er wat en soms niet. Vanaf 1 jaar worden babies iets bewuster en nu met 13 maanden kan mijn dochter zelf aangeven of ze moet poepen (ze maakt dan een drukkend geluidje als “uhh!”) en dan zetten we haar op het potje. Natuurlijk lukt het niet altijd en dat is helemaal prima -er zijn nog genoeg poepluiers tussendoor- maar ze is inmiddels helemaal gewend aan het potje. We volgen haar verder en kijken wel hoe het loopt!

4 maanden geleden

Vind het echt nog te vroeg, begin over een jaartje ofzo pas 😄

4 maanden geleden

Wij zijn met 6 maanden al begonnen, met elke verschoning even op het potje. Sindsdien plast ze er dagelijks op, is regelmatig droog tussendoor. Ook poepen deed ze een poosje heel goed, maar nu weer liever in bed voor zr gaat slapen haha. We combineren het met baby gebaren en ze mag altijd iets uitkiezen om mee te spelen als ze op het potje zit

4 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Ik denk dat voor echt zindelijk het wat vroeg is? Wilde eigenlijk volgende ...
Als ik mijn oma moet geloven was vroeger iedereen met deze leeftijd zindelijk 😅 wij wachten er nog even mee.

4 maanden geleden

Reactie op Beautjee

Ik ben er met 11 maanden mee begonnen. Gewoon op de wc gezet. Plast nu meer ...
Wow wat een mooi voorbeeld !

4 maanden geleden

Reactie op LC2023

Mijn oppas is gestart met het potje toen mijn dochter 9 maanden was. Toen w ...
Goeie tips zo met een boekje. En voor of na de maaltijd. Dan heb je vaste tijden . We gaan het gewoon proberen , zo begint onze vakantie en misschien is dat wel een mooi moment

4 maanden geleden

Reactie op Beautjee

Ik ben er met 11 maanden mee begonnen. Gewoon op de wc gezet. Plast nu meer ...
Kan je uitleggen hoe je dat aanpakt? Op vaste momenten of gebaren/praten ?

4 maanden geleden

Reactie op berryberry

Kan je uitleggen hoe je dat aanpakt? Op vaste momenten of gebaren/praten ?
Ja na elk slaapje en na de maaltijden. Vanaf het begin vond hij het al niet erg om op de wc te zitten. Liet hem gewoon ergens mee spelen en maakte heel de tijd een pssshhh geluid. Toen het een paar x toevallig lukte leek hij te begrijpen wat ik bedoel. Nu is hij 14 maanden en weet dat op de wc plassen en poepen is dus vaak gaat hij gelijk plassen als hij erop zitten. Poepen ging eerst beter maar nu komt t opeens wat vaker in luier. Hij geeft het nog niet zelf aan maar zegt sinds een paar dagen wel bah als ik zn luier uit doe dus vind t ook wel een goed teken dat hij t vies begint te vinden. Ik doe het gewoon elke dag op vaste momenten en vertel er veel over tegen hem. En vind het dus best heel goed gaan maar t vergt wel doorzettingsvermogen en discipline haha.

4 maanden geleden

Reactie op Beautjee

Ja na elk slaapje en na de maaltijden. Vanaf het begin vond hij het al niet ...
Wat knap dat het al zo goed gaat op zo'n jonge leeftijd! Hoe doe je dit als je een keer weg gaat? Sla je dan een moment over en doe je het voor je weg gaat en als je thuis komt?

4 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Wat knap dat het al zo goed gaat op zo'n jonge leeftijd! Hoe doe je dit al ...
Ik neem eigenlijk altijd de wc verkleiner mee en zet hem op de wc waar we naartoe gaan

4 maanden geleden

Vandaag eens voor het slapen zonder luier op het potje gezet met z’n pinguïn potje boekje. (Hiervoor steeds met luier) en tot onze verbazing hij had in het potje geplast 🥰 zo blij dat wij reageerde zo trots was hij zelf. Nu maar gewoon vaker proberen op vaste momenten. 😊

4 maanden geleden

Wij zijn met beide kinderen met 7 maanden begonnen (vanaf het moment dat ze een beetje zelfstandig konden zitten). Op het potje, erbij met een boekje. Prijzen als er wat gebeurt. Kinderen doen hun behoefte vaak vlak na of tijdens de maaltijd, als je er een beetje op let heb je de cues zo door! De oudste is overdag zindelijk en gaat naar de wc (2,5) en de jongste plast op het potje als hij daar zit, anders in z’n luier. Poep gaat altijd in het potje, soms is dat even tempo maken als hij aangeeft te moeten, maar lukt eigenlijk altijd. Het hoeft echt nog niet op deze leeftijd, maar wij vinden het gewoon chill 🤭