21 Reacties

6 maanden geleden

Ja hier krijgt ze wel eens kipfilet. Of een plakje kaas. Jam. Pindakaas. Smeerkaas. Chocopasta

6 maanden geleden

Hier is het smeerworst, smeerkaas, abrikoos Jam, aardbeienjam

6 maanden geleden

Smeerkaas, humus, jam (minder suiker variant), cottage cheese, zuiverspread, en sinds kort van die mini vegan smeerworst van Kips.

6 maanden geleden

Reactie op Xlalax

Hier is het smeerworst, smeerkaas, abrikoos Jam, aardbeienjam
Misschien wist je het al en maakt het je niet uit, maar mogelijk wist je het ook niet en wil je het wel weten: smeer(lever)worst wordt sterk afgeraden voor kinderen onder de 4 jaar, vanwege de grote hoeveelheid vitamine A die er in zit, wat schadelijk kan zijn voor kinderen. Kaas en smeerkaas wordt ook afgeraden, of geadviseerd sterk te beperken, vanwege het zout, de nieren van jonge kinderen kunnen dat nog niet zo goed aan. Geldt ook voor beleg met veel suiker, zoals chocopasta. (Zie ook de website van het voedingscentrum). Wij geven zuivelspread, huttenkase, 100% notenpasta, baba anoush of humus met minder zout, of fruit

6 maanden geleden

Reactie op R84

Misschien wist je het al en maakt het je niet uit, maar mogelijk wist je he ...
Klopt inderdaad! Je hebt tegenwoordig wel smeerkaas kids (hier zit minder zout in) beetje hetzelfde als de hummus minder zout :)

6 maanden geleden

Ik geef alles behalve hele zouten dingen of dingen zoals smeerkaas en smeerworst etc

6 maanden geleden

Reactie op R84

Er is chocopasta van de kleine keuken. Dat is op basis van kikkererwten. Mijn zoon is er dol op en kan net als papa een boterham chocopasta eten haha. Hier is het daarnaast notenpasta (AH heeft verschillende andere noten naast pinda), hüttenkäse, hummus minder zout, fruit/groente spread

6 maanden geleden

Voor de jongste gebruiken we nog vrijwel geen beleg, alleen soms beetje 100% pindakaas om een allergie te voorkomen. De oudste wel, maar ook daar zijn we pas mee begonnen toen ze al ruim anderhalf was geweest. We gebruiken vooral 100% pindakaas, zuivelspread, kruidenkaas, ei en gewoon boter. Bij de crèche krijgt ze ook appelstroop, hagelslag en kindersmeerworst. Hoe dan ook alles met liefst geen suiker (we zijn niet heel blij met de appelstroop en hagelslag), en geen of zo min mogelijk zout.

6 maanden geleden

Wij vaak pinda/notenpasta 100%, zuiverspread, hummus minder zout af en toe, avocado geprakt of stukjes framboos (prakt makkelijk). Je hebt ook van mamma deli broodbeleg, dat zijn kleine knijpzakjes uit de vriezer met bijv bonen-erwten-mango of iets met kikkererwt, voelt lekker gezond, wel beetje duur helaas..

6 maanden geleden

Roomboter, kinder smeerkaas, hoemoes, kipfilet, 100% pindakaas

6 maanden geleden

Reactie op R84

Helemaal waar. Anderzijds worden die dingen die het lekker maken ons ook afgeraden. Er is ook zout arme smeerkaas. Iedereen wil het beste voor zijn of haar kindje maar af en toe pindakaas of appelstroop kan echt geen kwaad. Mits je het met mate doet.

6 maanden geleden

Geven jullie ook al dingen zoals croissantjes, kaasstengels etc?

6 maanden geleden

Reactie op Y1995

Eten we sowieso zelf zelden eigenlijk. Als we het eens hebben (bijv toen met paasbrunch) wel een paar stukjes gegeven van een croissantje

6 maanden geleden

Reactie op Y1995

Ik eet dit ook nagenoeg nooit dus die ene keer dat we het eten mag hij zeker een stukje!

6 maanden geleden

Reactie op Y1995

Kaas niet, de oudste nog niet eens. Denk als ze eenmaal de smaak te pakken heeft wil ze niets anders meer 😆 Croissant de oudste wel af en toe als luxe dingetje. De jongste nog niet.

6 maanden geleden

Reactie op Y1995

Ja als we het toevallig eens mee nemen vanuit de winkel krijgen ze wel een stukje croissant

6 maanden geleden

Boter,pindakaas, appelstroop, smeerkaas kids, hummus en soms zuivelspread

6 maanden geleden

Hier krijgt ze eigenlijk alles 🤷🏼‍♀️ (met mate natuurlijk 😋)

6 maanden geleden

Huttenkase, zuivelspread, 100%appelstroop (af en toe heel dun laagje), 100% pindakaas, tahini, zelfgemaakte hummus zonder zout. Wil binnenkort experimenteren met nog wat groentespreads zelf maken. Vind ik zelf ook lekker😃

6 maanden geleden

Wauw wat goed dat jullie kindjes dat allemaal eten! Ben echt jaloers, hier lijkt ze helemaal niks lekker te vinden en eet alleen nog maar geroosterd brood met boter. Toevallig vandaag aardbei geprobeerd en dit ging erin! Ik heb echt ALLES geprobeerd dat ik twijfel of ze brood überhaupt wel lekker vind. Moedeloos word ik er van. Af en toe krijgt ze hier wel een krenten bol en dat vind ze heerlijk!