95 Reacties

één jaar geleden

Hoihoi, ik zat eigenlijk bij de geboorteclub van juli, maar daar dacht mijn kleine Bobbi anders over. 2 mei waren m'n vliezen gebroken. Met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Daar namen de weeën af en 3 dagen later mochten we weer naar huis met verplaatse opname. Op bed liggen en hopen dat de kleine nog even bleef zitten. Zaterdag 6 mei met controle in het ziekenhuis een slecht ecg, en is ze meteen met een spoed keizersnede gehaald ( termijn 30 weken +6 dagen ) nu ligt m'n meisje op de NICU en gaat het iedere dag een klein beetje beter. ❤️

één jaar geleden

Vrijdagavond eigenlijk moeten melden voor de ballonkatheter ivm inleiden grote baby en zwangerschapsdiabetes met 38+1, maar bleek 3cm ontsluiting te hebben. Dus wij mochten thuis gaan slapen en de ochtend erna terugkomen. Gisteren terug voor breken van de vliezen, dat hebben ze rond 13.00 uur gedaan. Even 2 uur gewacht of ik zelf weeën ging creëren, maar die waren niet regelmatig genoeg dus hebben ze langzaam weeënopwekkers gestart. Om 17.00 ongeveer had ik nog steeds 3cm. Rond 20.00 kreeg ik echt flinke weeën, maar die bleken ook niks te doen want ik had om 22.00 nog steeds 3cm. Heb om 23.00 zoiets de ruggenprik gehad, maar kreeg ik een reactie op van 39 graden koorts en overgeven vannacht. Dus vannacht aan de antibiotica via het infuus. Vanochtend kreeg ik weeën door de ruggenprik heen dus kreeg weer een booster, maar om 8 uur vanochtend had ik nog steeds maar 6cm ontsluiting.. Hebben ze uiteindelijk besloten haar te halen met keizersnede, omdat ze vannacht een te hoge hartslag gaf op mijn antibiotica maar ook omdat de centimeters niet vorderde. Vanochtend om 8.15 besloten samen met de gynaecologen om tot een keizersnede over te gaan en om 9.55 is onze prachtige dochter Nové geboren met 38 weken en 3 dagen. De gynaecoloog gaf aan dat ze op het laatste moment nog gedraaid was als sterrenkijker en ook door haar gewicht vorderde de ontsluiting niet meer.. Dus het was totaal doelloos als ik nog uren was doorgegaan en ik was helemaal kapot. Uiteindelijk werd ze geboren met een gewicht van 4380 gram; dus voor de termijn best een flink kindje. Ze moest geprikt worden hoe haar suiker was, maar die waardes zijn allemaal goed en ook de temperatuur regelt ze perfect zelf. Dus ze doet het super goed en wij zijn super trots 😍

één jaar geleden

Donderdagavond begonnen met weeën die al erg snel goed op gang kwamen. De hele nacht stevige weeën gehad en half 12 ‘s ochtends 10 cm ontsluiting. Na een uur persen was onze lieverd er 💙

één jaar geleden

Vandaag bevallen van onze prachtige dochter Greta Marie Angela, roepnaam: Marie. Via een geplande keizersnee. We kunnen ons geluk niet op. 💕

één jaar geleden

Ik ben maandag de 8e ingeleid om 7 uur. Had 1 cm ontsluiting en kreeg een ballon. Vervolgens naar huis en om 11 uur in de avond viel de ballon eruit. Kreeg direct weeen. Lichaam nam het dus natuurlijk over. Nog even een paar uur aangekeken en weggepuft en rond 2 uur het ziekenhuis gebeld omdat ik behoorlijk weeen had. Mochten gelijk komen. Oppas voor onze dochter was er ook met een half uur. In het zkh nog 2 uur in een behandelkamer gewacht met een ctg op de verloskundige. Er was in de nacht maar 1. Bleek dat ik al 5 cm ontsluiting had. Ondertussen was het zo heftig dat ik om een ruggenprik vroeg, deze na een uur gekregen. Weeen vielen wel wat weg, dus heel licht weeen opwekkers gekregen en dat was genoeg voor een weeenstorm. Dat ging zo vlot dat de ruggenprik zijn werk niet kon doen en ik alles rond de vagina voelde. Daardoor kon ik wel beter meepuffen. Rond kwart voor 10 voelde ik echt aandrang om te poepen en toen ben ik gaan mee persen. Na 5 min persen is Pieter om 10 uur geboren. Een hele fijne en pijnlijke bevalling!

één jaar geleden

Woensdag 10 mei na een CTG die dipjes in de hartslag liet zien, besloten in te leiden. Maar liefst 3! ziekenhuizen in de buurt lagen vol, dus flink stuk rijden. Wat extra spullen ingepakt en richting het ziekenhuis. Daar kwamen we om 19.30 uur aan. Rond 21.00 uur ingeleid dmv een ballon. Jeetje wat was dat pijnlijk! Achteraf gezien pijnlijker dan de hele bevalling 😅. De volgende ochtend viel de ballon eruit, gelukkig 3 cm maar niet genoeg om de vliezen te breken dus pillen voor het verstrijken de hele donderdag genomen. Tot ik donderdagavond ineens steeds flinkere weeen kreeg. Ik bleek nog maar 4 cm te hebben maar had toch wel al moeite met wegpuffen. Als ik dit nu al moeilijk vind.. wat wordt dat dan nog? Dacht ik. De vk stelde voor in bad te gaan. Dan zou het of minder worden of juist doorzetten. Eenmaal in bad namen de rugweeen toe, ik kon geen houding meer vinden en na een half uur weer uit bad. Na een controle om 23:15 uur bleek dat het bad zijn werk had gedaan; 7 cm en een stuk meer verstreken! Toch gekozen voor een ruggenprik light, dan krijg je 50% van de dosis en hoef je geen katheter en mag je gewoon blijven lopen. Wat mij betreft ideaal! Een uur later zat ik op 10 cm, maar het hoofdje was nog niet helemaal ingedaald, het kon nog een klein stukje. Ik kon kiezen om al te gaan persen of we wachten. De ruggenprik deed goed zijn werk en dus kozen we ervoor te wachten. Je gelooft het nooit, we hebben van 02:15 uur tot 04:15 geslapen op de verloskamer 🤣 met volledige ontsluiting! Toen de vk kwam kijken was het hoofdje ingedaald en mocht ik gaan persen. Ik begon om 04:50 uur en om 05:03 was hij er, onze lieve Dante 💙. Van een langzame opstart naar een super snelle actieve bevalling! Ik zou alles weer doen, behalve de ballon 🤣

één jaar geleden

Gisteren rond 11.30 gestript met 40+2. Het rommelde heel de dag en nacht. Vanmorgen 6 uur klaar wakker en toen begonnen de onregelmatige weeën. 7 uur beginnen timen en ze waren pittig en regelmatig. Verloskundige is rond 9.30 uur komen kijken en 4 cm. Rond 10.30 5 cm en toen vliezen laten breken. Weeën namen toe en toen mijn man zo mooi zei van ook deze wee gaat voorbij zei ik nou ik voel haar hoofdje al. 2 weeën later was ze er.

één jaar geleden

Gisteren rond 11.30 gestript met 40+2. Het rommelde heel de dag en nacht. V ...
Gefeliciteerd!! 🥰

één jaar geleden

11 mei rond 17.30uur nog gekookt en zuurkool gegeten op ons gemak. Met het opruimen rond 18.00u wat onprettige steken, man en dochter zijn vast gaan douchen. Ik rond 18.15u erachteraan. Onder de douche werden de steken heftiger. 19.00u toch maar het ziekenhuis gebeld en onze dochter laten ophalen door opa & oma. 19.45u in het ziekenhuis aangekomen. 20.00u constateerde de verloskundige 9CM ontsluiting. Toen moeten wachten tot ze alles gereed hadden in de kamer.. want dit is een gevalletje ‘vliezen breken & baby vangen’ aldus de verloskundige 🤣 20.15u vliezen laten breken 20.17u onze dochter Fleur geboren. Heel heftig zo’n korte bevalling maar zo onwijs blij dat het achter de rug is. Naweeën duren nu wel al een aantal dagen door de snelheid van de bevalling, maar meer dan waard!

één jaar geleden

Op 2 mei 2023 zijn wij de trotse ouders geworden van Jurre en Yara. Even wat feitjes; 💙Jurre 17.01 uur. 2955 gr. 🩷Yara 17.12 uur 2530 gr. 🤰🏼Geboren na zwangerschap van 37+2 weken. 🏥 Zondag 30-4 opgenomen voor plaatsen van ballon. Op 2-5 is deze verwijderd om 7.00 uur. En begon ik met 3 cm ontsluiting. 💉Na het breken van de vliezen werd de oxytocine gestart om de weeën op te wekken. 💉 Op advies/verzoek van gynaecoloog een ruggenprik om kans op keizersnede voor kind 2 zo klein mogelijk te maken. Ik zat toen op 5 cm ontsluiting. Om 12 uur gingen we naar de anesthesist. Pas na 4e poging lukte het plaatsen door een 2e anesthesist. Helaas werkte deze alleen aan mijn linkerkant waardoor ik alsnog volledig alle pijn voelde aan mijn rechterzijde. En bij keizersnede ik dus onder narcose zou moeten. Om 13.15 uur was ik weer terug op mijn kamer. Om 15.30 uur begonnen de persweeën met 10 cm ontsluiting. Echter had ik de weeën laag onder in mijn buik waardoor ze mij niet hielpen bij het persen en ik het volledig op eigen kracht moest doen. Na 90 minuten persen is er in goed overleg (met duidelijke uitleg) een vacuümpomp gebruikt om Jurre te halen. Hierbij is ook een knip gezet. Na 3 persweeën was hij daar. 11 minuten later volgde in een vlotte vaart zijn zusje Yara. Ik kijk met een goed en trots gevoel terug op mijn bevalling. Vind het magisch hoe een vrouwenlijf werkt en tot dit in staat is. Wij zijn ontzettend dankbaar dat wij na een kinderwens van 7 jaar nu 2 gezonde kinderen op de wereld hebben gezet.

één jaar geleden

Op 2 mei 2023 zijn wij de trotse ouders geworden van Jurre en Yara. Even wat feitjes; 💙Jurre 17.01 uur. 2955 gr. 🩷Yara 17.12 uur 2530 gr. 🤰🏼Geboren na zwangerschap van 37+2 weken. 🏥 Zondag 30-4 opgenomen voor plaatsen van ballon. Op 2-5 is deze verwijderd om 7.00 uur. En begon ik met 3 cm ontsluiting. 💉Na het breken van de vliezen werd de oxytocine gestart om de weeën op te wekken. 💉 Op advies/verzoek van gynaecoloog een ruggenprik om kans op keizersnede voor kind 2 zo klein mogelijk te maken. Ik zat toen op 5 cm ontsluiting. Om 12 uur gingen we naar de anesthesist. Pas na 4e poging lukte het plaatsen door een 2e anesthesist. Helaas werkte deze alleen aan mijn linkerkant waardoor ik alsnog volledig alle pijn voelde aan mijn rechterzijde. En bij keizersnede ik dus onder narcose zou moeten. Om 13.15 uur was ik weer terug op mijn kamer. Om 15.30 uur begonnen de persweeën met 10 cm ontsluiting. Echter had ik de weeën laag onder in mijn buik waardoor ze mij niet hielpen bij het persen en ik het volledig op eigen kracht moest doen. Na 90 minuten persen is er in goed overleg (met duidelijke uitleg) een vacuümpomp gebruikt om Jurre te halen. Hierbij is ook een knip gezet. Na 3 persweeën was hij daar. 11 minuten later volgde in een vlotte vaart zijn zusje Yara. Ik kijk met een goed en trots gevoel terug op mijn bevalling. Vind het magisch hoe een vrouwenlijf werkt en tot dit in staat is. Wij zijn ontzettend dankbaar dat wij na een kinderwens van 7 jaar nu 2 gezonde kinderen op de wereld hebben gezet.

één jaar geleden

Ik ben nu 40+3 maar ze laat nog wel even op haar wachten heb ik het idee. Wil super graag thuis bevallen. Was dat ook jullie intensie want lees vooral veel ziekenhuis bevallingen ook veel medisch inderdaad maar was benieuwd of ziekenhuis ook eerste keuze was.

één jaar geleden

Joas 41+4 In het ziekenhuis zijn de vliezen om 10 uur gebroken en mochten wij wachten tot 12:00 om te kijken of de weeën zelf op gang kwamen. Helaas gebeurde dat niet en moest ik aan het infuus, op gegeven moment ook morfine gekregen omdat ik dat nodig had om te ontspannen en het te laat was voor een ruggenprik. Meteen toen de persfase begon kreeg hij het moeilijk en hebben ze verdoving gezet en vrij snel daarna een knip. Met grof geweld van de vk die op mijn buik drukte was hij er drie persweeën later. Dankzij het snelle handelen en de ervaring van de vk heeft Joas voor de rest nergens last van gehad, ik daarin tegen lig compleet in de kreukels van al het geduw en getrek 🤭 Ben uiteindelijk ontzetten blij dat ik niet op een thuisbevalling ben gaan wachten, mogelijk had hij het dan nog lastiger gekregen.

één jaar geleden

Maandag 15-05-2023 om 04:29 trotse ouders geworden van Mats💙 Zondag 14-05 om 13:00 een ballonnetje geplaatst. De bedoeling was dat we maandag ochtend om 08:00 moesten melden in het ziekenhuis voor de inleiding. Maar zondagavond om 23:30 begon ik wat krampen te krijgen. Om 00:15 viel het ballonnetje uit dus belden we naar het ziekenhuis. We konden komen. Deden eerst nog even rustig aan alle laatste spulletjes pakken. Om 01:30 kwamen we aan in het ziekenhuis en had ik al bijna 5cm ontsluiting! Ik ben toen in bad gegaan om de weeën op te vangen. Op dat moment kreeg ik flinke rugweeën en met ook nog een hernia is dat geen pretje. Toen ik vroeg om pijnstilling bleek ik al ineens 9cm ontsluiting te hebben! Dus pijnstilling werd hem niet.. nog één wee en ik mocht rustig aan mee persen. Na 18 minuten persen is om 04:29 onze lieve zoon geboren💙

één jaar geleden

Ik ben op donderdag 18/05 om 13:58 bevallen van ons zoontje Liyam. Hij woog 3515 gram en 49 cm groot. De bevalling was vrij heftig, het begon heel rustig. Mijn water brak rond 9:30 ‘s morgens aan de ontbijttafel maar ik had nog geen weeën of pijn. Even gebeld met de spoed en die hadden me gezegd toch maar te komen. Eenmaal aangekomen bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben, nog steeds geen sterke weeën dus besloten ze om mijn weeën op te wekken. Ze hebben de dosis 4x moeten verhogen voor ik iets van gevoel kreeg en toen begon het plots heel hevig te worden. Ik vroeg dan toch om een epidurale te zetten omdat de pijn ineens heel hevig werd en ik het niet meer kon verdragen. Helaas duurde het te lang voor de anesthesist kwam en op 30 minuten tijd voelde ik het hoofdje dat er uit wou komen, wat de verloskundige eerst niet geloofde. Ze keken mijn ontsluiting na en ja hoor bijna 9 cm. Te laat voor epidurale te zetten en heb ik uiteindelijk natuurlijk moeten bevallen. Ik vond het echt heel heftig vergeleken met mijn eerste bevalling waar ik wel epidurale had gekregen. Ben heel blij dat het achter de rug is en ik mijn zoontje nu in mijn armen heb. Het is ook ineens ons laatste kindje dus kan ik extra genieten nu. Succes aan alle mama’s die nog moeten bevallen. We zijn sterker als dat we denken en aan degene die al bevallen zijn, een heel spoedig herstel gewenst. 💕

één jaar geleden

Reactie op Parastu112

Ik ben nu 40+3 maar ze laat nog wel even op haar wachten heb ik het idee. W ...
Ik ben 40+5 maar hier ook nog rustig. Ik wil ook graag thuis bevallen. Vorige bevalling ingeleid met 41+3 bv vanwege weinig vruchtwater, dat is nu gelukkig anders. Afgesproken met vk maandag te strippen met 41 en sowieso af te wachten als alles goed blijft gaan tot 42 weken voor inleiding in zhuis. Hopen dat onze meiden snel komen!

één jaar geleden

18 mei werd ik wakker met wat buikpijn. Dit nam om 9 uur alweer af. 13 uur een klein rondje wezen lopen en 13 30 starte mijn weeën. Deze waren prima op te vangen en totaal nog niet heftig. 16 uur braken spontaan mijn vliezen en is de verloskundige gekomen. De weeën werden binnen no time een stuk heftiger en na 12 minuten persen is onze kleine man om 17:20 geboren.

één jaar geleden

Allison Elena Noëlla van Zijderveld Ze is 18 mei geboren 2023 Tijd 20:34 Ze is 3198 gram en 49cm lang Geboren met 39+1 Inleiding in het ziekenhuis ik kijk er zeer positief op terug al vondt ik het bevallen op het einde de storm zo heftig dat ik het echt niet op kon vangen zo pijn heb echt gehuild die onderbuik weeën zijn niet mis en vooral als je ze niet kan handelen Icm met rugweeën ik kijk er ondanks alles zeer positief op terug uiteindelijk zonder pijnstilling gedaan want het zetten van de ruggenprik waar ik om smeekte en toen ze me controlleerde zat ik pas op 5cm en toen dacht ik dit houd ik nooit vol maar bleek dus heel snel van 5cm na 10 gegaan te zijn in de tijd dat ik op de ruggenprik wachten vandaar dat ik ook niet meer kon ze wilde eruit tijdens het zetten van de ruggenprik had ik al persdrang dus gelijk na zetten van ruggenprik gaan persen 11 min was ze er ze kreeg een score van 10 ruggenprik gehad maar geen pijnstilling meer gekregen via ruggenprik moet er toch wel om lachen nu maar toen niet hahah Ondanks alles kijk ik echt heel positief terug op de bevalling Kleine scheur hebben ze gehecht. En mochten na plassen douchen lekker na huis ze is 20:34 geboren. Nu alleen maar genieten Het is echt een heel zoet meisje 💕🥰

één jaar geleden

Ik ben op 20-05 weer mama geworden van Charlie om 23:31. Bevalling begon rond 7 uur met elke 2 min ween van 45 sec. Om half 10 5cm en uur later is Charlie geboren in een onverwachte lotus bevalling en een flinke weeenstorm in de benen. Alles lekker thuis en het lichaam heeft zelf geperst, heb alleen gepuft. Was extreem bijzonder om mee te maken hoe je lichaam dit helemaal zelf kan doen zonder hulp. Nu alleen last van hormonen en slecht slapen maar dat zal de komende dagen wel rechttrekken

één jaar geleden

Woensdag 17 mei naar het ziekenhuis om een inleiding te bespreken. Vorige bevalling veel complicaties achteraf en onderbuikgevoel zei dat de baby echt te groot aan het worden was. Metingen lieten zien dat het een ventje van 3300-3500 gram moest zijn, buik wat klein, op de hand ook niet groot, echo met 20 weken precies gemiddeld. Oké! Inleiding gepland voor vrijdagochtend. Bleek bij controle gynaecoloog al 3cm ontsluiting dus even gestript en richting huis. Zoontje wat ziek dus afgezet bij opa en oma. Thuis 18.00 om de 10 minuten weeën maar vorige keer zo’n lange aanloop… geen verwachtingen. 20.30 elke drie minuten een wee van 50 seconden, douchen maakt sterker. Verloskundige gebeld, kom maar naar het ziekenhuis er is plek. 21.30 5cm 23.30 8cm, vliezen laten breken want weeënstorm werd te vermoeiend 00.30 start persen Waarom duurt die freaking persfase zo lang? Tweede kindje nota bene! Maar geen persweeën en gewone weeën nemen in rap tempo af. Dan maar op eigen kracht. Nog even proberen. 01.15 geboorte van onze zoon Oscar🥰🥰 Bleek een ventje van 4638 gram 🫠😮. Onderbuikgevoel bleek juist… Veel bloedverlies en veel kapot, chaos aan mensen aan m’n bed. Gelukkig weinig van meegekregen 🤷🏼‍♀️ nog drie uur met de kleine man op m’n buik mogen liggen terwijl ze bezig waren. Uiteindelijk om 5 uur ‘s ochtends rust in de tent en even bijkomen. Na 14 uur observatie van mij en de kleine lekker naar huis!