31 Reacties

9 maanden geleden

Ik vraag me nog wat anders af…. Hoe vonden / vinden jullie kindjes het is de reisbak, kinderwagen, maxicosi, autostoel of draagzak?

9 maanden geleden

Zoontje van bijna 1 kon altijd heel goed zelf in slaap vallen maar werd om het uur wakker. Ik heb vorige maand toch een slaapcoach ingeschakeld omdat ik en vooral mijn zoontje echt slaap nodig hadden. Ik werk nog 4 dagen in week, mijn man 5 dagen en het kon echt niet meer zo langer door gaan.. ik had ook het gevoel alsof mijn zoontje “mijlpalen” miste omdat hij gewoon niet genoeg slaap kreeg. Het heeft 1 avond geduurd en hij slaapt nu 11 uur achter elkaar door. En is sinds vorige week voor het eerst gaan kruipen. Ik weet natuurlijk niet of dat ermee te maken heeft maar slaap en hun ontwikkeling gaat wel hand en hand. Slaapcoach is niet voor iedereen maar ik dacht ik deel mijn ervaring even ❤️

9 maanden geleden

Huh wat is daar voor magisch voor gebeurd dan?

9 maanden geleden

Reactie op Y1995

Zoontje van bijna 1 kon altijd heel goed zelf in slaap vallen maar werd om ...
Wel echt heel fijn!!

9 maanden geleden

Reactie op mb86

Huh wat is daar voor magisch voor gebeurd dan?
Via Slaaptipsvoorbabys!

9 maanden geleden

Reactie op Y1995

Zoontje van bijna 1 kon altijd heel goed zelf in slaap vallen maar werd om ...
Same!

9 maanden geleden

Reactie op Y1995

Via Slaaptipsvoorbabys!
Wat goed! Zat het hem vooral in verandering van ritme of moest je wel echt “trainen” met laten huilen-troosten-huilen etc?

9 maanden geleden

Ik join the club 😅 ik moet zeggen dat het me voorlopig niet stoort en ik nog wel afwacht tot hij er zelf klaar voor is. Het zegt ook gewoon weinig op de lange termijn. Mijn oudste zoon kon al heel snel zelfstandig in slaap vallen. Vanaf iets voor z'n 2e verjaardag, was dat ook voorbij. Hij wordt nu 3 in juli en we zitten er nog steeds elke avond naast (hebben een comfortabele bank op zijn kamertje gezet 🙊) totdat hij slaapt. Al geprobeerd dat af te bouwen, maar dat kost zoveel energie, met zo weinig resultaat, terwijl hij na max 10min slaapt als we erbij blijven zitten. Dan kies ik de weg van de minste weerstand. Ze zullen de nabijheid gewoon nodig hebben denk ik dan, waarom zouden we het dan wel niet geven. Op een dag gaat het heus wel voorbij.

9 maanden geleden

Reactie op HelloRose

Wat goed! Zat het hem vooral in verandering van ritme of moest je wel echt ...
Bij ons was het grootste gedeelte inderdaad ritme, en wanneer hij dutje moest doen en hoe lang etc. Maar ik deed ook vaak dat als hij een kort middag dutje deed en om 14.30 uur wakker werd hem alsnog om 19.00 uur op bed doen (dit was natuurlijk veel te laat dan) dus eerder naar bed brengen (tussen 18.00-19.00) en het was inderdaad wel 1 avond “trainen” het duurde 29 minuten in totaal. En om de paar minuten naar binnen om te troosten en de volgende avond sliep hij gelijk door 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Y1995

Bij ons was het grootste gedeelte inderdaad ritme, en wanneer hij dutje moe ...
Heeft dat met die wakkertijd te maken? Want mij was verteld dat 4 uur wakker tijd goed is