21 Reacties

één maand geleden

Niks van aantrekken hoor! Het is super goed voor ze en een heel fijn moment. Ik wilde bij m’n eerste ook 2 jaar voeden, maar met 13 maanden was ze er ineens zelf klaar mee. Helemaal prima! Dit keer kijk ik wel weer hoe lang nummer 2 wil!

één maand geleden

Zeker lekker door blijven gaan zolang het voor jullie beiden nog fijn is :) Wat anderen denken maakt niks uit. De WHO adviseert gewoon om 2 jaar borstvoeding te geven. Mijn oudste heb ik ruim 1,5 jaar gevoed en hoopte m'n jongste ook zolang te voeden, maar op een gegeven moment ging ze helaas zo erg bijten elke keer, dat het niet meer leuk was... Dus geniet er nog van en probeer je niks van je omgeving aan te trekken!

één maand geleden

Hier ook nog steeds borstvoeding en ik ben zelfs van plan door te gaan voorbij de 2 jaar zolang mijn zoontje en ik het prettig vinden. Hier ook wel commentaar, ook op het feit dat hij nog steeds elke 3 uur om de borst vraagt

één maand geleden

Ik vind het allemaal toch gek hoor. Als je in het begin geen borstvoeding wil/kan geven, gaan ze oordelen. Als je je ouder kindje nog borstvoeding wil en kan geven staan ze weer klaar met een oordeel. Babytjes, peuters hebben melk nodig. Wat je ook geeft, je bent goed bezig. Ik ben snel gestopt met borstvoeding. Maar mijn zoontje heeft nog zeer lang een flesje melk gedronken s avonds.. of het nu kunstvoeding is of borstvoeding.. wie moet daar toch wakker van liggen. Ik vind het jammer dat er mensen je steeds hun ongevraagde, ongepaste mening willen geven. Doe gewoon lekker verder tot jij of je kindje niet meer willen!

één maand geleden

Hoi, lekker je eigen route volgen! Vraagje laat je haar dan af en toe drinken of 2/3 keer per dag? Of kolfje je ook op productie op peil te houden?

één maand geleden

Hier ook een ‘lang voeder’ hoor. Toevallig vroeg mijn vader van de week nog ‘wanneer gaat hij van de borst af?’ 😉 ik gooi de WHO er dan ook maar in, dat maakt indruk🤭 en verder is deze man er echt nog niet klaar mee. (Bij mijn oudste twee stopte het destijds heel natuurlijk van hen uit) Ondanks de opmerkingen, wees trots!

één maand geleden

Wat goed! Ik hoop zelf ook nog lang door te kunnen met voeden 🥰 Voor mij helpt het om gelijkgestemden om me heen te hebben, o.a. hier op het forum. Dat helpt de meningen in mijn eigen omgeving weer relativeren 😉

één maand geleden

Ik krijg ook wel eens zulke opmerkingen. Ik weet ook nooit zo goed wat ik er mee moet. Ik heb helemaal niet het doel om lang te voeden, maar het loopt nu eenmaal zo en zou niet weten waarom ik het zo moeten veranderen😅 Ik antwoord altijd maar: tja het loopt nu goed en hij doet het er goed op, ik zie wel, ik weet het ook niet. Want eerlijk, ik heb geen idee 😂

één maand geleden

Ik zou inderdaad de WHO in de strijd gooien. En ook iets van “de wetenschap en kennis hierover zijn alweer zoveel veranderd ten opzichte van 20/30/40 jaar geleden”, dan heb je gelijk de hele vorige generatie stil. 😅 En dan heb je alleen nog de: ja maar jij bent er toch ook goed uitgekomen? 🙃

één maand geleden

Ik ga door zolang als onze zoon zelf wil en daar mag iedereen wat van vinden, zelfs mijn man vindt er zo af en toe wat van😉, maar daar ben ik heel duidelijk in. “Again, net zolang als hij wil gaan we (of ik) door.”

één maand geleden

Reactie op LC2023

Wat goed! Ik hoop zelf ook nog lang door te kunnen met voeden 🥰 Voor mij h ...
Het helpt idd om al de verhalen te lezen van mama’s op deze forum. 🥰

één maand geleden

Reactie op M8276

Ik ga door zolang als onze zoon zelf wil en daar mag iedereen wat van vinde ...
Wat sterk! Ja ik vind het ook. Het een persoonlijke keuze en het is goed voor ze. Snap soms niet dat er een ding van gemaakt wordt😅 ik ga ook lekker door!

één maand geleden

Reactie op Nell23

Hoi, lekker je eigen route volgen! Vraagje laat je haar dan af en toe drink ...
Ik ben thuis mama. Ik geef haar nog steeds op verzoek. Ze krijgt wel gewoon fruithapjes, broodje in de middag en avondhapje. Maar ze eet nog lang niet alles op en vraagt daarom ook nog regelmatig om de borst. 😊

één maand geleden

Reactie op Weareone

Hier ook een ‘lang voeder’ hoor. Toevallig vroeg mijn vader van de week nog ...
Dat is een goede tip van de WHO, ga ik zeker gebruiken😉. Mijn kleine meid is er ook echt nog niet klaar mee en ik ook niet het zou voor mij zo onnatuurlijk zijn om straks met een jaar af te bouwen 😅

één maand geleden

Pfoe ik zou ook wel willen, hoop dat het gaat lukken. Zit al vanaf 6 maanden aan de domperidon + oxytocine neusspray.. wil het echter niet te lang gaan gebruiken. Ook drink hij nog 3 keer op een dag en wil naar de 1 keer (s’ochtends en s’avonds). Mijn kolfopbrengst is echt nog maar 20cc en ik heb constant kolfdruk als ik een dagje weg ben en hij een flesje krijgt.

één maand geleden

Reactie op Emmmmaaaa123

Pfoe ik zou ook wel willen, hoop dat het gaat lukken. Zit al vanaf 6 maande ...
Ooh klinkt precies als mijn verhaal. Wilde ook zo lang mogelijk maar ik heb een baby die niet heel romantisch aan de borst ligt maar nu ook begint met bijten als het niet snel genoeg komt. Moet vaak wat nageven uit de vriezer omdat het onvoldoende is. Inderdaad ook spray en domperidon…en elke x denk ik volhouden, vanaf een jaar schijnt het makkelijker te worden. Ik heb vandaag de keuze gemaakt te stoppen, maar het kan zo zijn dat ik vanavond spijt heb en hem weer aanleg haha

één maand geleden

Reactie op Tees35

Ooh klinkt precies als mijn verhaal. Wilde ook zo lang mogelijk maar ik heb ...
Ja ik kolf ook vaak in de avond nog na, gelukkig slaapt hij door van 19:00-7:00. Ik werk ook niet veel dus ik red het nu nog wel qua kolven. Hopelijk kan ik vanaf zn 1ste verjaardag die middagvoeding bijv helft-helft doen met normale melk en bv en dan rustig afbouwen. Zo kan ik s’ochtends en s’avonds nog door blijven geven. Kijken of ik dan ook kan afbouwen met de domperidon. Dat bijten herken ik ook inderdaad wel.. voel het vaak ook niet meer toeschieten

één maand geleden

Ik vertel het altijd met trots. Wel alleen als er naar gevraagd wordt. Ik ben er trots op en mijn kindjes genieten ervan. En het is ook nog eens goed voor ze. Mijn oudste is net 3 geworden en drinkt trouw elke avond voor het slapen nog wat. Dat wil ik blijven doen zolang het goed voelt voor ons beide 😊

één maand geleden

Hier blijf ik ook voeden tot een van ons er zat van is. Ik merk nu al dat hij overdag steeds minder drinkt (als ie dat nou in de nacht zou doen 🙈). Soms krijg ik een reactie van 'wow dat je dat volhoudt', maar daar glimlach ik maar gewoon om en zeg dat ik het de moeite zeker wel waard vind en ook juist geniet van die momentjes. Bij mijn dochter ben ik uiteindelijk een korte tijd na haar eerste verjaardag gestopt omdat de productie naar de haaien was door mijn nieuwe zwangerschap (veel overgeven hielp niet). Toen vond ik het ook wel best dat het natuurlijk ten einde liep, omdat ik niet wilde tandemvoeden en mijn dochter dus sowieso een poosje voor de bevalling wilde laten stoppen. Deze keer zit er niet zo'n einddatum op dus kijken we gewoon hoe het loopt in de praktijk.

één maand geleden

Ik snap echt niet waarom mensen daar hun mening over moeten geven. Vind het erg jammer dat mensen nog steeds onwetend zijn op het gebied van borstvoeding. Het beste is om een vraag te beantwoorden met “waarom vraag je dat?” Dan krijgen ze een spiegel voor zich. Je kunt daarna nog antwoorden dat het jullie keuze is en je het daarbij laat. Vaak heeft het geen nut ze te overtuigen Be proud! 🤱🏻💚🤍