185 Reacties

3 maanden geleden

Is dit een nieuw topic? Zo ja ik heb een vraagje aan alle bv mama's. Ik heb laatste dagen ontzettend pijnlijke tepels. Mijn zoontje heeft geen spruw (teminste niks te zien of merken). Hij heeft wel tandjes boven en onder maar ik voel hem niet persee bijten tussendoor. (Terwijl ik dit typ bijt hij in m'n tepel haha.) Soms valt hij sabbelend in slaap aan mijn tepel. Ik voel niet altijd meer een toeschiet reflex maar hoor mijn zoontje wel actief slikken. Iemand een idee of het aan 1 van de bovenstaande dingen ligt? Iemand een andere tip of idee?

3 maanden geleden

Kan het zijn dat hij tandjes krijgt? Soms kan je dan pijnlijke tepels krijgt door veranderd speeksel. Anders misschien een regeldag?

3 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Kan het zijn dat hij tandjes krijgt? Soms kan je dan pijnlijke tepels krijg ...
Ja hij heeft al 5 tandjes, toen dit eraan zat te komen had ik nergens last van. Ik krijg hem nu ook moelijker naar bed. Hij bleef net huilen. Ik gaf hem net 60 ml kv en dat dronk hij in 1 x op terwijl hij daar net voor mijn borst weigerde na 5 min drinken. Zal er een verband zijn?

3 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Is dit een nieuw topic? Zo ja ik heb een vraagje aan alle bv mama's. Ik he ...
Ik heb zelf last van pijnlijke tepels in de week voor m'n menstruatie begint. Veranderde hormoonhuishouding?

3 maanden geleden

Reactie op Char1992

Ik heb zelf last van pijnlijke tepels in de week voor m'n menstruatie begin ...
Ik ben nog niet ongesteld geworden maar voelde wat rommelen 3 dagen terug. Misschien heb je wel gelijk ja. Voelt het voor jou dan ook beurs en prikkend?

3 maanden geleden

Reactie op Char1992

Ik heb zelf last van pijnlijke tepels in de week voor m'n menstruatie begin ...
En heb je dan ook minder melk?

3 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Is dit een nieuw topic? Zo ja ik heb een vraagje aan alle bv mama's. Ik he ...
Ik heb een melkblaar gekregen van het vele sabbelen. Kan het zijn dat je huid daar dunner is geworden en het begint te schuren nu? Ik vond dat ook ontzettend pijnlijk. Waarschijnlijk was m’n productie teruggelopen en bleef hij daarom maar sabbelen. Als ik hem in bed wilde doen, werd hij huilend wakker omdat hij niet verzadigd was

3 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Ik ben nog niet ongesteld geworden maar voelde wat rommelen 3 dagen terug. ...
Ik vind het beurs voelen inderdaad. En productie is dan minder. Na een paar dagen is de pijn weg en mijn productie weer normaal.

3 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Ja hij heeft al 5 tandjes, toen dit eraan zat te komen had ik nergens last ...
Ja, missch is je productie dan idd teruggelopen 🤷🏼‍♀️ zou kunnen dat je ongesteld moet worden. Zelf alleen nog geen ervaring mee, dus geen idee

3 maanden geleden

M’n kind gooit zich de laatste tijd vaak achterover tijdens het voeden. (Ze huilt niet) Hebben jullie kindjes dit ook?

3 maanden geleden

Reactie op BabyRH

M’n kind gooit zich de laatste tijd vaak achterover tijdens het voeden. (Ze ...
Ik heb een wiebelkont. Tijdens het drinken bewegen de voeten en handen altijd en hij gooit zich af en toe naar achter om alles om zich heen te bekijken. Bij elk geluidje doet hij dat 😅

3 maanden geleden

Welke maat speen gebruiken jullie als jullie flesje geven.?

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Welke maat speen gebruiken jullie als jullie flesje geven.?
Nog steeds maat 1 (dr brown). Merk geen problemen, dus geen reden om te wisselen

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Welke maat speen gebruiken jullie als jullie flesje geven.?
Maat 4 van nieuwste variant van philips avent

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Welke maat speen gebruiken jullie als jullie flesje geven.?
Nog altijd de prematuur speen van dr Brown.

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Welke maat speen gebruiken jullie als jullie flesje geven.?
Maat S difrax

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik dus ook de S speen van Difrax. Dat gaat goed, maar duurt véél langer dan de borstvoeding. Nu met speen M doet hij een kwartiertje over 130 ml. Prima zo met speen M?

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik dus ook de S speen van Difrax. Dat ...
Als het goed voelt is het goed! Ik gebruik ook nog een kleine speen (weet de maat niet uit mijn hoofd) van Philips Avent omdat mijn zoon er dan ongeveer even lang over doet als aan de borst en rustig drinkt.

3 maanden geleden

Drinken jullie baby's nog om de 3 uur?

3 maanden geleden

Reactie op MamavanRenK

Drinken jullie baby's nog om de 3 uur?
Jup. Snachts 4 uur vaak maar soms ook 2 uur. Geen pijl op te trekken 🤣