368 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op DE31
Hoi, ik ben al een tijdje niet op de app geweest dus misschien is de vraag ...
Heb je nog helemaal geen andere beker geprobeerd? Je kan altijd een open beker of 360 beker proberen! Ik zou persoonlijk geen andere proberen maar hiermee beginnen aangezien dit het beste is voor de mondmotoriek, het dit echt niet gaat kun je altijd verder kijken.
Echter is vanaf deze leeftijd alleen de ochtend en avond borstvoeding prima.
Drinkt je kindje wel water of andere dingen?
6 maanden geleden
Reactie op DE31
Hoi, ik ben al een tijdje niet op de app geweest dus misschien is de vraag ...
Mijn zoontje doet dit ook. Het is hier maar voor 2 dagen per week. Dan drinkt hij dus geen melk overdag. Wel wat water maar beperkt. Ik maak me er geen zorgen om, omdat hij in de ochtend, avond en nacht dan wel goed bij me drinkt. Andere kindjes slapen 12uur per nacht en drinken dan ook niet. De mijne doet het die dagen andersom 😅 Maar misschien slaapt jouw kindje wel de hele nacht...
6 maanden geleden
Hier mensen die vanaf 1 jaar het aanbieden gaan omdraaien? Dus eerst de vaste voeding en dan de borstvoeding. Mensen die daar al mee gestart zijn en hoe gaat dat bij jullie? Ik wil dit gaan doen en ik hoop dat hij wat voeding laat vallen, zodat ik kan stoppen met kolven en hem 3x overdag live kan voeden tijdens mijn werkdagen + 's nachts op verzoek.
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
Hier mensen die vanaf 1 jaar het aanbieden gaan omdraaien? Dus eerst de va ...
Ik ben dat al een tijdje aan het doen. Ze heeft duidelijk een voorkeur voor melk tov vaste voeding. Als ik dan eerst melk aanbiedt eet ze echt niks nooit niet 😂 En de diëtist wilt wel dat ze met 1 jaar echt een beetje mee gaan eten. Als ik begin met melk wilt ze niet eens proeven, en leert ze ook echt de smaken en structuren niet kennen.
Ze drinkt nog voldoende melk, en daarnaast eet ze nu ook aardig. En sindsdien slaapt ze de nachten beter, langer door.
Ik geef in de nacht bv op verzoek, overdag kv op verzoek. Ik kolf al een tijdje niet meer. Dat ging heel soepel en makkelijk.
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
Hier mensen die vanaf 1 jaar het aanbieden gaan omdraaien? Dus eerst de va ...
Ik doe het ook sinds een maand oid. Werkt goed hij krijgt op mijn werkdagen nog 1 fles, die ik kolf in mijn lunchpauze. En dan voor ik vertrek en bij thuiskomst. En de nachten inderdaad op verzoek. Overigens wil ik daar wel van af want ik moet in juni weer nachten draaien 🫣
6 maanden geleden
Iemand tips? Ik heb nooit stuwing gehad bij beide kinderen niet.. Maar mn zoontje is in een maand tijd van gemiddeld 9x bv per dag naar 3x gegaan en mijn lijf vindt dit niet zo grappig. Ik wil ook niet gaan kolven, omdat ik bang ben dat ik dan alleen maar stimuleer dat ik meer nodig heb. 😅
6 maanden geleden
Reactie op Char1992
Iemand tips? Ik heb nooit stuwing gehad bij beide kinderen niet.. Maar mn z ...
Misschien met een haakaa even de druk eraf halen?
6 maanden geleden
Reactie op Char1992
Iemand tips? Ik heb nooit stuwing gehad bij beide kinderen niet.. Maar mn z ...
Ik heb nu ook last van stuwing en gebruik idd even een haakaa zuignap. Daarmee haal je de druk eraf zonder je productie te verhogen.
Haal er zo ruim 50ml per borst uit, dan zijn ze nog niet leeg, maar is wel de stuwing weg.
6 maanden geleden
Mensen die bezig zijn (geweest) met 's nachts actief afbouwen? Hier blijft het steken op 1 á 2 nachtvoedingen die er nooit af lijken te gaan. Paar nachten in zijn eerste levensjaar zonder nachtvoedingen haha, dus het gaat ooit goed. Hij wil echt de voeding en is dat zo gewend om weer verder te slapen. Afwachten en blijven geven of even inspannen om eindelijk te gaan voor nachten doorslapen?
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
Mensen die bezig zijn (geweest) met 's nachts actief afbouwen? Hier blijft ...
Hier bijna constant mee bezig 😅
Hij zat even consistent op 2 voedingen snachts, maar zodra ik een keertje toegeef aan een extra (omdat ie overdag weinig heeft gehad bijv) komt ie de dagen daarna alleen maar vaker. Dus dat doe ik niet meer. Probeer nu echt naar 1 af te bouwen door niet voor 12u te voeden. En dan is vanaf 6u de nacht klaar en mag ie weer. Als dat een paar maanden goed gaat, wil ik de laatste eraf halen. Meestal is het hier even 1 a 2 nachten doorbijten en dan is het weer goed
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
Mensen die bezig zijn (geweest) met 's nachts actief afbouwen? Hier blijft ...
Of je dan moet afwachten of doorpakken: hangt van je kind af en hoe graag je het zelf wilt. Mijn zoontje laat eigenlijk al de hele tijd het afbouwen aan mij over (en vindt het dan na 1 of 2 dagen wel prima), dus daar kan ik lang op wachten 😅
Als je denkt dat jouw zoontje t zelf kan regelen en je vindt het nog wel te doen zou ik afwachten
6 maanden geleden
Reactie op JosephineO
Hier bijna constant mee bezig 😅
Hij zat even consistent op 2 voedingen sna ...
Gaat hij wel weer slapen als je hem geen voeding geeft bijv. voor 12 uur of als hij zich extra meld?
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
Gaat hij wel weer slapen als je hem geen voeding geeft bijv. voor 12 uur of ...
Uiteindelijk wel, maar met veel moeite (zingen, handje op zn buik etc) en maar voor even. Hij slaapt dan erg onrustig en wordt vaak wakker. Dus t zijn wel echt even een paar nare nachten
6 maanden geleden
Reactie op JosephineO
Uiteindelijk wel, maar met veel moeite (zingen, handje op zn buik etc) en m ...
En na een paar nachten gaat het dan weer beter dat hij minder komt? Maar nog steeds niet doorslapen dus 🙈
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
En na een paar nachten gaat het dan weer beter dat hij minder komt? Maar no ...
Ja na die eerste nachten komt ie alleen nog voor 1 voeding en slaapt ie verder meestal goed. 1 voeding vind ik voor nu nog prima, over een paar maanden ga ik die eraf proberen te halen in de hoop dat ie dan door slaapt.
6 maanden geleden
Reactie op JosephineO
Ja na die eerste nachten komt ie alleen nog voor 1 voeding en slaapt ie ver ...
Dankje voor het delen van je ervaring! Hier nu gelukkig ook 2 nachten met maar 1 nachtvoeding na een paar nachten met 2 voedingen. Vind het lastig om geen voeding te geven als hij wakker wordt
6 maanden geleden
Ik wil af van het hele kolven op werk gedoe. Het kolven was nog maar naar 1 moment gegaan en de opbrengst was ook nog maar 20/30cc 🤡.
Mijn zoontje drinkt nu ook alleen s’ochtends en s’avonds nog bij mij. S’ochtends wel het meest en s’avonds is het vaak maar een paar slokken. Nu kolf ik in de avond rond 22:00 nog soms af (ook maar max 50cc). Dit doe ik meestal om de dag. Ik wil graag nog de 2 bv momenten blijven houden voorlopig alleen wil echt van dat kolven af.
Nu is mijn vraag: gaat mijn productie hier onder leiden of helemaal door stoppen?
Helpt dat kolven überhaupt nog wel qua stimulatie. Ik heb altijd een lage kolfopbrengst gehad btw. Wil eigenlijk ook gewoon lekker optijd naar bed toe ipv on 22:00 nog kolven. Is dat hele kolven eigenlijk gewoon onzin?