368 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Emmmmaaaa123
Ik wil af van het hele kolven op werk gedoe. Het kolven was nog maar naar 1 ...
Als je al zolang bv geeft, hoef je niet meer te kolven om je productie op peil te houden hoor. Ik kolf al 2 maanden niet meer. Als ze bij mij is, drinkt ze overdag ook nog bij mij, maar ondanks dat ik niet kolf, heb ik toch nog genoeg.
Bij de opvang gaf ik altijd gewoon wat ik nog in voorraad had mee, maar dat drinkt ze eigenlijk niet meer
6 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Als je al zolang bv geeft, hoef je niet meer te kolven om je productie op p ...
Dit doe ik ook. Gewoon gestopt, mijn opbrengst was altijd prima met kolven. Ik heb soms dat mijn borsten even erg vol voelen of gaan lekken. Verder amper stuwing ofzo gehad. Heb het idee dat ik wel minder melk heb in de nacht, maar geen idee of dat komt door het stoppen met kolven of omdat mijn kind gewoon minder drinkt
6 maanden geleden
Reactie op Emmmmaaaa123
Ik wil af van het hele kolven op werk gedoe. Het kolven was nog maar naar 1 ...
Ik ben ook al een tijdje gestopt. Eerst naar 2x, toen 1x kolven en toen klaar. Vond het wel spannend omdat ze als ik vrij was soms nog wel kwam voor een voeding overdag, maar ging en gaat prima! Nooit stuwing en geen andere klachten. Over de dag heen worden ze wil langzaamaan groter 😂 ben in de avond elke keer heel content met mn borsten haha.
Ik kolfde ook altijd weinig overigens.
Bij mij hielp het stoppen met kolven juist in de avond en nacht, dat ik net wat meer voeding had voor de baby. Daarvoor had ze soms niet genoeg aan mij en voedde ik bij met flesje. Sinds ik niet meer kolf gaat het weer goed.
Ik zou dus inderdaad gewoon stoppen en kijken wat hij doet.
6 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Als je al zolang bv geeft, hoef je niet meer te kolven om je productie op p ...
Ja mn kleine man drinkt overdag gewoon water, thee en (koe)melk. Ben zo bang aangezien ik weinig kolfopbrengst heb/had dat het uit gaat vallen. Nooit last van volle borsten etc.
6 maanden geleden
Het is zo ver, mijn vriezervoorraad is bijna op. Zoontje is nu 1 jaar, maar drinkt nog altijd 5 keer overdag. Ben nu bezig met 2 voedingen af te bouwen om eerst vaste voeding en water te geven en dan pas borstvoeding. Maar hij wil dus nog wel borstvoeding dan.. Kan ik bij oppas dan gewoon koemelk geven of zouden jullie kunstvoeding doen? (dit laatste zegt mijn lactatiekundige namelijk)
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
Het is zo ver, mijn vriezervoorraad is bijna op. Zoontje is nu 1 jaar, maar ...
Bij mijn oudste heb ik nog lang kv gedaan. Ze at heel slecht, dus daarmee kreeg ze toch net iets meer binnen dan met alleen water en gewone melk.
Onze jongste eet relatief goed naast de bv, dus ga ik sneller overstappen op melk en water.
6 maanden geleden
Of maar helemaal weglaten op oppasdagen? En dan 3 voedingen ipv 5 geven.
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
Of maar helemaal weglaten op oppasdagen? En dan 3 voedingen ipv 5 geven.
Dat kan idd ook. Bij mij drinkt ze op opvangdagen max 100ml over de dag. Als ze bij mij is, drinkt ze echt wel meer. Mijn voorraad is eigenlijk ook op, dus soms geef ik niks en soms wel, maar dan kolf ik 1x en dan heb ik weer voorraad voor 2,5 dag opvang ofzo
6 maanden geleden
Reactie op berryberry
Het is zo ver, mijn vriezervoorraad is bijna op. Zoontje is nu 1 jaar, maar ...
Als je kindje goed eet en ook andere dingen zoals water drinkt zou ik lekker koemelk geven. Opvolgmelk is dan volgens mij helemaal niet meer nodig kwa voedingsstoffen als je kindje goed eet en dan onnodig duur.
Mijn zoon krijgt nu ook koemelk als ik werk want mijn vriezer voorraad is ook bijna op. Ik wil nog een beetje bewaren voor nood of als ik 's avonds weg ben of als hij waterpokken krijgt om een badje van te maken.
6 maanden geleden
Reactie op Rooomys
Zijn er nog meer kindjes die heel weinig aan vaste voeding eten maar wel h ...
Niet de hele dag aan de borst 3/4x (maar ‘s nachts ook nog) maar vaste voeding weinig interesse. Fruit gaat nu wel meestal op maar brood en ‘warm’…🤭 gelukkig groeit hij prima, komt wel
6 maanden geleden
Reactie op Weareone
Niet de hele dag aan de borst 3/4x (maar ‘s nachts ook nog) maar vaste voed ...
Ja de afgelopen dagen wilt hij continu aan de borst lijkt wel, zodra hij bij me komt zitten wilt hij gelijk m’n shirt omlaag trekken… Vind het zo vervelend worden!😩 Haha hier gaat yoghurt juist heel goed maar idd in de rest ook weinig interesse. Proeft gelukkig wel alles en vind het allemaal lekker maar na 2/3 happen is hij er alweer klaar mee
6 maanden geleden
Reactie op Rooomys
Zijn er nog meer kindjes die heel weinig aan vaste voeding eten maar wel h ...
Ja herkenbaar zeker 3/4x per dag + nog de nacht. Vorig weekend met de waterpokken weer 12x 🥴. Maar hij slechte associaties met vast voedsel door veel verschillende allergieën die wij niet wisten en kan hij niet tegen grove structuren in zijn mond. Diëtist en prelogopedist gaan ons helpen 🤞🏻
5 maanden geleden
Een kort vraagje. Mij dochter krijgt op dit moment naast de vaste voeding nog 5-6 keer per dag borstvoeding. Op mijn kantoor dag kolf ik nog al is dat vaak maar een kwart tot een derde van wat ze drinkt als ik op mijn werk zit.
Nu zit ik volgende week een hele dag op een stembureau waar ik eigenlijk geen mogelijkheid heb om te kolven. Kan het voor mijn productie kwaad als ik die dag niet kolf?
5 maanden geleden
Reactie op Fawnna
Een kort vraagje. Mij dochter krijgt op dit moment naast de vaste voeding n ...
Je kindje is rond een jaar oud? Omdat het in de mei groep staat ga ik daar even vanuit.
Dan kan het echt geen kwaad. Mogelijk krijgt je alleen last van stuwing als je normaal nog wel kolft. Maar dan zou je altijd de druk eraf kunnen kolven, ben je in 5 minuten terug...
Je schrijft ook dat je niet meer voldoende kan kolven. Is het echt nog nodig dat ze melk krijgt als jij er niet bent? Bijv als ze naar de opvang is bijv?
Ik kolfde op gegeven moment ook steeds minder qua opbrengst. Toen heb ik het afgebouwd. Mijn zoon (zondag wordt hij 1) krijgt sinds 2 weken geen melk meer mee naar de opvang en ik kolf ook niet meer. Gaat zonder problemen. Hij eet en drinkt voldoende. Als we bij elkaar zijn voed ik op verzoek.