368 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Fawnna

Ze is een jaar en eet goed, maar iets anders drinken dan melk wil ze eigenl ...
Ik zou gewoon proberen wat er ze doet als je minder melk meegeeft. Wie weet gaat ze dan wat beter eten/drinken? En ik had de eerste week nog wat ik de vriezer liggen bij de opvang. Dat als het niet ging, ze gewoon die melk konden pakken.

5 maanden geleden

Hi dames zijn er draadloze borstkolven die jullie absoluut *niet* aanraden? En is een dubbele kolf het beste lijkt me? De 1e 6 weken ga ik wel gewoon live voeden hoor en in die periode een flesje introduceren heb nu de Hegen flesjes gekocht. Ik weet dat een kolfconsult handig is maar ik wil gewoon niet 300 uitgeven aan een kolf want dit is mijn laatste kindje en meestal komt het bij een consult bij bijvoorbeeld teddy roorda wel op uit. Ik wil zeker gaan kolven omdat ik nu een zoontje van 1 heb en het mij ook fijn lijkt als ik even mijn handen vrij heb. Zat op bol te kijken maar ook de kolven met goede en veel recensies zitten ook slechte bij die toch wel een ding zijn. Geloof ook niet dat alle recensies echt zijn.

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Hi dames zijn er draadloze borstkolven die jullie absoluut *niet* aanraden ...
Ik zou sowieso voor een dubbele kolf gaan idd. Die kun je evt ook altijd nog enkel gebruiken, maar dubbel is toch wel handig. Heb zelf de youha the ins gehad als echt draadloze borstkolf die in je bh past. Missch lag het aan mij, maar bij mij was daarmee mn productie wat laag. En had die een beetje voor erbij, heb m niet vaak gebruikt. Als gewone kolf heb ik 2x de avent gehad (bij mn eerste nog bedraad, die hadden ze toen ook al oplaadbaar, maar was toen nog heel duur, bij mn jongste was de draadloze in de aanbieding en kreeg ik het terug van verz). Kolf daar altijd best veel mee, enige nadeel is dat je m echt moet vasthouden tijdens het kolven, dus je hebt niet je handen vrij.

5 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Ik zou sowieso voor een dubbele kolf gaan idd. Die kun je evt ook altijd no ...
Toevallig toen ik dit typte zag ik dat vulpens goods enorme korting had vandaag, heb de "duurste" gekozen met een app er bij de vulpens goods pro v2 nu 2 stuks 189 euro dat vind ik nog wel schappelijk. Ik ben benieuwd. Ze hebben ook de policy als je maar 1 kolf gebruikt mag je de ander retourneren. Ben erg benieuwd!

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Hi dames zijn er draadloze borstkolven die jullie absoluut *niet* aanraden ...
Ik wist met Youha the ins productie bijna 1 jaar in stand te houden, het ging wel wisselend van overproductie naar zware diepjes, maar nooit KV moeten inzetten (op eerste dagen na). Al moet ik erbij vermelden dat ik echt gemotiveerd was en sterke doorzettingsvermogen heb haha, achteraf is dit misschien dan toch niet zo’n goede kolf geweest. Na 10 mnd. alsnog een ander kolfapparaat, niet meer draadloos, maar mijn dochter mindert nu pas wat melk (net 1 jaar) en het ging met Youha echt niet meer.

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Toevallig toen ik dit typte zag ik dat vulpens goods enorme korting had van ...
Oh dat is idd wel een goede aanbieding! Die draadloze kolf van avent was ook 200,- in de aanbieding ofzo. Vind dat idd wel een normale prijs voor een kolf

5 maanden geleden

Hi dames, vonden jullie een fleswarmer een essentieel iets bij gekoelde of ingevroren borstvoeding? Of is magnetron/pan net zo snel?

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Hi dames, vonden jullie een fleswarmer een essentieel iets bij gekoelde of ...
Nooit aangeschaft, altijd de fles in warm water verwarmd of op kamertemperatuur gegeven

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Wij hebben het wel gebruikt. Magnetron vond ik geen fijn idee.

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Nee altijd pannetje of kommetje met heet water gebruikt

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Wij vonden het wel heel prettig, een flessenwarmer, veel gebruikt, met name in de nacht.

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Wij hadden er 1 gekregen van kennissen. Vond het zelf heel handig, maar zou niet zeggen essentieel

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Magnetron wordt niet aangeraden, wij hebben altijd de flessenwarmer gebruikt. Vond het altijd heel fijn, blijft ook nog een uur warm als je het flesje laat staan

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ik heb het niet nodig gehad. Altijd verwarmd met een pannetje met warm water, ook flessen van 200 ml gingen vlot. De magnetron wordt afgeraden wat andere ook al zeggen.

5 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Magnetron wordt niet aangeraden, wij hebben altijd de flessenwarmer gebruik ...
En als het een ingevroren zakje is hoe doe je dat dan? 🤣 of klink ik nu heel stom. Of haal je dat er dan er uit van te voren en dan in de fles verwarmer

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

En als het een ingevroren zakje is hoe doe je dat dan? 🤣 of klink ik nu he ...
Onze flessenwarmer had ook een ontdooi stand. Dan kun je gewoon t zakje erin zetten. Maar de avond tevoren in de koelkast deden we ook vaak

5 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Onze flessenwarmer had ook een ontdooi stand. Dan kun je gewoon t zakje eri ...
Thnx!

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Bevroren zakje met melk in een pannetje met warm water en als de melk op temperatuur is in de fles doen. Wel water vervangen want dat koelt sneller af als je er bevroren melk in doet. In een zakje ontdooid het wel echt heel snel dus zo gebeurd! Ik haalde de melk ook de avond ervoor al uit de vriezer als ik de volgende dag moest werken. Dan is het in de ochtend ontdooid of bijna ontdooid en kun je het in de fles gieten en opwarmen in pan of fleswarmer.

5 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ik zet t idd altijd de avond van tevoren in de koelkast. En anders gewoon het zakje erin zetten, dat past ook.

5 maanden geleden

Zelf nu actief afgebouwd van 5 naar 3 voedingen overdag: ‘‘s ochtends, ‘s middags en ‘s avonds. Als ik de borst aan bleef bieden, vond hij het altijd heerlijk, dus daarom nu zelf wat afgekaderd. Hij doet het helemaal prima erop en de nachten blijven hetzelfde met 1 nachtvoeding. Wanneer en hoe besluiten of de middagvoeding af te bouwen? Van 5 naar 3 vind ik al heerlijk, het geeft me eindelijk wat meer vrijheid, dat ik niet de hele tijd moet blijven kolven, en naar 2 voedingen gaan zou me nog meer vrijheid geven..