368 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Krijgen ze daar niet meer kramp van? Ook hapt ze apart aan maar het werkt w ...
Wat fijn voor je dat het is gelukt. Als het voor nu werkt is dat prima toch? Ik heb bij mijn oudste na een paar weken uiteindelijk de tepelhoedjes afgebouwd. Toen was de borst soepeler en waren we weer wat meer aan elkaar gewend. Sommige moeders gebruiken ze altijd. Je kan altijd na een paar dagen / weken kijken hoe het dan gaat.

4 maanden geleden

Reactie op Char1992

Wat fijn voor je dat het is gelukt. Als het voor nu werkt is dat prima toch ...
Precies idd

4 maanden geleden

Thnx allemaal voor de reacties, toch heb ik nu dag 11 nogsteeds last van stuwing. Ik bied nu 1 borst aan per keer die ze dan leeg drinkt. Maar las door het tepelhoedje dat ze niet volledig de borst leeg kan drinken en daarom meer kans op borstontsteking en stuwing. Is het slim om elke ochtend te kolven 1x? Zodat er niks verstopt raakt? M'n borsten zijn namelijk nogsteeds net stenen vlak voor ze gaat drinken

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Thnx allemaal voor de reacties, toch heb ik nu dag 11 nogsteeds last van st ...
Ik heb dit ook heel lang gehad. Kolven voor de 6 weken wordt afgeraden omdat het 6 weken duurt voor je borstvoeding is afgestelt op de behoefte van je kindje. Dus geef het nog even de tijd. Bij mij hielp het wel om met een haakaa net even wat druk eraf te halen (op advies lactatiekundige) zodat de melk er niet uit spoot en mijn zoon zich niet enorm verslikte. Maar als je daar geen last van hebt zou ik dat niet doen.

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Thnx allemaal voor de reacties, toch heb ik nu dag 11 nogsteeds last van st ...
Als je kolft verhoog je je productie. Dus dat zou ik niet doen. Zoals Bosdieren zegt inderdaad een haakaa helpt dan misschien wel beter voor de druk.

3 maanden geleden

Hoi, ik geef bijna 15 maanden borstvoeding en vroeg me af hoevaak jullie snachts nog voeden? Of bieden jullie water aan? Of slaapt jullie kindje al door 🤪 Hier nooit doorgeslapen 🙃

3 maanden geleden

Reactie op DE31

Hoi, ik geef bijna 15 maanden borstvoeding en vroeg me af hoevaak jullie sn ...
Ik voed denk ik al zo rond de 8 maanden niet meer 's nachts. Toen is hij ook gaan doorslapen. Hij werd wakker voor borstvoeding maar had niet het idee dat hij echt honger had. Hij at overdag ook super veel. Het was echt alleen een gewoonte geworden. Heb hem toen steeds korter laten drinken en toen is hij er zelf mee gestopt. Sinds kort wel een flesje water in bed staan elke nacht. Toen hij ziek was hoestte hij veel en dronk overdag weinig en haalde dat 's nachts in. Nu drinkt hij voor het slapen en bij het wakker worden vaak een paar slokjes. Vind het vooral met het warme weer fijn dat hij altijd water kan drinken (zijn kamer is max 22 graden). Hij krijgt nu alleen 's ochtends na het wakker worden en 's avonds voor het slapen borstvoeding. Op vakantie vaker want dan zit ik in bikini en ziet hij mijn borsten 🤣

3 maanden geleden

Reactie op DE31

Hier krijgt ze vaak nog 2 à 3 x snachts bv. Echt vermoeiend 😣 maar ze wordt wakker snachts en met bv heb ik haar meteen weer in slaap. Heb geen zin om super lang te wiegen of whatever, wil snachts zelf ook gewoon zsm weer verder slapen... en ben ook bang dat de oudste wakker wordt als ik haar even laat huilen ofzo bijv Als anderen tips hebben, is het welkom 😬

3 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Hier krijgt ze vaak nog 2 à 3 x snachts bv. Echt vermoeiend 😣 maar ze word ...
Same same same. Ik lees mijn verhaal. Behalve dat ik 1 kind heb. Ik ben paar dagen water beginnen aanbieden via rietjesbeker ( weigert fles sinds 11 maanden) en hij drinkt water en gaat weer slapen. Dus ik hoop dat hij na een week of 10 dagen minder vaak wakker gaat worden 😅 ik laat je weten.

3 maanden geleden

Reactie op DE31

Hier 1 keertje. Hij slaapt dan over het algemeen lekker verder tot een uur of 7, dus gaat nog prima. Vraag me wel vaak af of hij het zelf gaat laten vallen of ik daar iets voor moet doen inderdaad. Doorslapen is denk ik op 2 handen te tellen in de afgelopen 15 maanden, doet hij nu sporadisch.

3 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Ik voed denk ik al zo rond de 8 maanden niet meer 's nachts. Toen is hij oo ...
Oh heerlijk! Wat fijn dat hij sinds 8 maanden door is gaan slapen. Haha ik kan thuis ook niet in een topje rondlopen want dan is het steeds ‘meme’ ‘meme’ 🤣 Dus kinderen die bv krijgen kunnen wel doorslapen. Fijne gedachte!

3 maanden geleden

Reactie op DE31

Same same same. Ik lees mijn verhaal. Behalve dat ik 1 kind heb. Ik ben paa ...
Oh echt je geeft nu alleen water de hele nacht? Dit zou ik misschien ook wel willen proberen. CB zei hier ook dat je de fles dan in bed kan leggen

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Oh echt je geeft nu alleen water de hele nacht? Dit zou ik misschien ook we ...
Tussen 23 uur en 6 uur smorgens bied ik nu alleen water aan. Voor 23 uur en na 6 uur mag hij bv drinken zo veel als hij wilt. Ik dacht eerst dat hij water zou weigeren en borst zou willen maar neen hoor effe water drinken en dan weer kontje hoog en slapen. Ik had gisteren ook zijn fles in zijn bed gelegd maar hij zag zijn fles niet liggen. Nog eens proberen dan 😅

3 maanden geleden

Reactie op DE31

Tussen 23 uur en 6 uur smorgens bied ik nu alleen water aan. Voor 23 uur en ...
Laat je hem dan in bed als hij water drinkt?

3 maanden geleden

Hier was het de afgelopen week drama in de nachten vanwege het lopen dat hij nu kan. Vannacht weer geslapen zonder voeding tussen 21:00 en 06:00, maar dit is op 1 hand te tellen. Meestal komt hij nu nog 1 keer, rond middernacht.

3 maanden geleden

Laat je hem dan in bed als hij water drinkt?
Ja, ik gaat rechtop zitten of staan en huilen. Dan kom ik zijn kamer binnen en geef ik hem zijn rietjesbeker en hij drinkt goed. Dan zeg ik tegen hem dat hij moet slapen en toon zijn bedje. En dan gaat hij zelf weer op zijn buik liggen en verder slapen. Woordje ‘slapen’ heb ik wel aangeleerd door keer op keer te zeggen en te herhalen.

3 maanden geleden

Reactie op DE31

Ja, ik gaat rechtop zitten of staan en huilen. Dan kom ik zijn kamer binnen ...
Wat goed! Ik zal het ook eens proberen. Ik durf hem alleen nooit te lang te laten huilen omdat ik bang ben dat m’n dochter wakker wordt 😅

3 maanden geleden

Wat goed! Ik zal het ook eens proberen. Ik durf hem alleen nooit te lang te ...
Precies! Ik laat me zoontje ook nooit huilen. Ik ga gelijk zijn kamer binnen. Deze nacht sliep ik zelfs in zijn kamer omdat ik te moe ben om heen en weer te gaan. Normaal slapen we samen dus is het nog extra spannend dat hij alleen in zijn bedje slaapt. Heel veel succes!

3 maanden geleden

Bij mij is er een einde gekomen aan onze borstvoedingsperiode. Ik ben zwanger en heb geen melk meer. Ik heb hem nog een poosje in de ochtend en avond aangelegd toen ik daar niet zo zeker van was, maar hij begon steeds meer te eten en vroeg er ook niet meer naar. Het is dus wel heel natuurlijk gestopt en heb er vrede mee. Mocht het langer gekund hebben en hij er nog vraag naar had, was ik met liefde doorgegaan.

3 maanden geleden

Reactie op MMHB

Bij mij is er een einde gekomen aan onze borstvoedingsperiode. Ik ben zwang ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi dat het zo natuurlijk is gegaan. Hoe vaak voedde je nog voordat je zwanger raakte? Ik zou ook heel graag zwanger willen raken, maar weet niet of mijn BV het in de weg staat. Ik voed nog 3x overdag en 1x ‘s nachts.