368 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op BabyRH

Ik zou niet stoppen met de nachtvoedingen. Zowel de jouwe als de mijne zijn ...
Klopt, echt een flesweigeraar geweest en nu ook soms hoor. Dus zowiezo haalt hij op de dagen van de opvang in. Echt geen fan van flesjes. Ik heb ook alles geprobeerd dus echt wel fijn om te lezen dat het ook plots kan omslaan. Niet opgeven en elke dag aanbieden. Bedankt voor je eigen ervaring te delen. Ik ga mijn moedergevoel volgen en mijn kindje en zijn ritme. Ik laat me niet meer gek maken!

10 maanden geleden

Vraagje. Vannacht heeft mijn zoon ineens weer lang geslapen. Hij had om 1930u zijn laatste voeding en werd rond 22u wakker maar geen voeding nodig en daarna heeft hij tot 7u geslapen. Echt heeeeerlijk zeker na de afgelopen weken onrustige nachten door doorkomende tandjes. Maar ik zelf wordt dan 5u wakker met teveel druk op mijn borsten en kan niet meer slapen. Wat doen jullie in zo'n situatie? Ga je kolven om de druk eraf te halen? Ik zet wel de haakaa erop voor mijn zoon drinkt anders doet het zeer door de hoge druk. Maar zou graag nog wat langer willen slapen als het dan een keer kan 😅

10 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Vraagje. Vannacht heeft mijn zoon ineens weer lang geslapen. Hij had om 193 ...
Als je er echt niet meer van kan slapen kan je kort de druk eraf kolven. Maar ik vertikte dat en probeerde verder te slapen. Na een paar dagen zijn je borsten mee in het nieuwe ritme en is het opgelost. Nu is het alleen nog te zien of je zoontje daar ook zijn nieuwe ritme van maakt 😁

10 maanden geleden

Reactie op Evel3

Als je er echt niet meer van kan slapen kan je kort de druk eraf kolven. Ma ...
Hahha ja ik heb dit vanmorgen dus ook gedaan. Wilde mijn warme bed niet uit 🙈 Ja zou fijn zijn als hij lekker gaat slapen. Hij heeft de afgelopen weken veel voor een deel van de nacht bij ons in bed geslapen maar dan lig ik zelf niet lekker. Al vind ik het wel super gezellig haha. Maar dan is een nacht je bed voor jezelf wel weer even lekker.

10 maanden geleden

Ohhhh ik heb vannacht voor het eerst niet meer gevoed, wat betekent dat ons borstvoedingsavontuur ten einde is. Man wat is dit raar..

10 maanden geleden

Ohhhh ik heb vannacht voor het eerst niet meer gevoed, wat betekent dat ons ...
Gaf je alleen ‘s nachts nog borstvoeding? Nu helemaal flesvoeding? Lijkt mij ook vreemd idd!

10 maanden geleden

Reactie op berryberry

Gaf je alleen ‘s nachts nog borstvoeding? Nu helemaal flesvoeding? Lijkt ...
Ja, ik had alles verder afgebouwd. Dus afgelopen week alleen nog in de nacht en afgelopen nacht een flesje. Nu volledig kunstvoeding.

10 maanden geleden

Zijn er meer waarbij de baby minder drinkt of helemaal niet meer 's nachts en je productie overdag terugloopt? Ik ben helemaal niet onzeker maar ik wordt hier wel onzeker van 😅 Eerst kolfde ik op werk altijd meer dan mijn zoon dronk (2x 180 ml) maar ik kolf nu minder dan hij drinkt. Ben wel iets minder fit maar dat is emotioneel en niet lichamelijk. Wel iets moeier door wisselende nachten maar niet extreem allemaal. Dus dat lijkt me niet zoveel te kunnen doen... Zoon eet wel vast voedsel maar nog niet genoeg om minder melk te geven denk ik en zijn flessen gaan altijd op.

10 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Zijn er meer waarbij de baby minder drinkt of helemaal niet meer 's nachts ...
Bij mij is het sinds een week juist andersom. Overdag drinkt hij nog maar weinig (en zit ik met overvolle borsten), wat ie snachts vervolgens allemaal weer komt inhalen. Heb hier wel het idee dat het samenhangt met ook langzaamaan steeds meer vast voedsel wat echt naar binnen gaat en niet meer net zo hard wordt uitgespuugd 😅

10 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Bij mij is het sinds een week juist andersom. Overdag drinkt hij nog maar w ...
Oh apart dat is inderdaad helemaal andersom. Ik heb eigenlijk niets gemerkt doen hij het vaste voedsel ging eten. Dat is heel geleidelijk gegaan naar steeds wat meer. Misschien is het voor hem even wennen en gaat het volgende week weer beter!

10 maanden geleden

Zijn er meer mama’s die altijd 2 borsten geven? Mijn rechterborst is echt een stief”tiet” haha, er komt nog maar weinig uit. Wel vind ik het jammer aangezien ik dan geen “reserve” borst heb die ik kan afkolven aangezien mijn kolfopbrengst op werk erg weinig is.

10 maanden geleden

Reactie op Emmmmaaaa123

Zijn er meer mama’s die altijd 2 borsten geven? Mijn rechterborst is echt e ...
Hier is rechts ook minder. Ik ben een tijd geleden begonnen met (bijna) altijd eerst rechts aanbieden, dan wil hij links ook nog. Voorgerechtje 😋

10 maanden geleden

Reactie op Emmmmaaaa123

Ja altijd twee borsten hier, zelfs als hij al diep in slaap gevallen is wordt hij weer wakker voor de 2e borst. Mijn productie is rechts ook altijd iets minder en de laatste week is de toeschietreflex rechts ook wat langzamer dan voorheen. Je kunt inderdaad een paar keer beginnen met rechts beginnen met aanleggen zodat je kindje daar iets meer drinkt en je de vraag wat opkrikt. Ben je wel altijd om en om begonnen? Dus eerst links dan rechts, volgende voeding eerst rechts en dan links, daarna eerst links dan rechts enzovoorts? Zo zorg je namelijk dat je melkproductie in beide borsten gestimuleerd wordt. Uit de eerst borst drinken ze immers het meest.

10 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Ja altijd twee borsten hier, zelfs als hij al diep in slaap gevallen is wor ...
Jaa tot 5/6 maanden wisselde ik altijd van borst, echter nu krijg ik alleen een tsr als hij rechts drinkt 😅. Ik begin nu altijd rechts en eigenlijk is de productie nooit hoger geworden. Links is wel gewoon gelijk gebleven.

10 maanden geleden

Vraagje, Mijn productie is een stuk minder geworden sinds paar dagen, lijkt erop dat als mijn zoon drinkt, hij wel voldoende krijgt, maar met kolfen krijg ik nauwelijks voldoende eruit voor de opvang. Hoe doen anderen dit met weinig productie? Ik wil het liefst niet naar kv. Ik heb boezem vrienden geslikt, extra water en calorieen, en 10 min aan en af pompen voor uren, maar komt echt nauwelijks in die kolf meer.

10 maanden geleden

Reactie op Emmmmaaaa123

Ja meestal 2, tenzij hij te afgeleid is, dan lukt het niet altijd. Merk geen verschil in productie of tsr tussen beiden.

10 maanden geleden

Hai hai mama.s tips voor een kleine piranha aan de borst 😅🦷😅

10 maanden geleden

Reactie op Emmmmaaaa123

Jaa tot 5/6 maanden wisselde ik altijd van borst, echter nu krijg ik alleen ...
Misschien kun je eens La Leche League mailen of een lactatiekundige raadplegen? Misschien hebben zij nog tips voor je

10 maanden geleden

Reactie op Eliza2022

Vraagje, Mijn productie is een stuk minder geworden sinds paar dagen, lijkt ...
Ik heb dit ook, ik slik verder niets ervoor maar ik vermoed dat mijn zoontje gewoon wat minder drinkt. Bij mij is vraag en aanbod altijd super in balans geweest. Eet jou kleintje ook al goed vast voedsel? Misschien is dat het dan ook. Verder kun je altijd een keer extra kolven tussen twee voedingen in?

10 maanden geleden

Reactie op Eliza2022

Vraagje, Mijn productie is een stuk minder geworden sinds paar dagen, lijkt ...
Heb je toevallig ergens stress van? Of ben je niet fit? Dat kan de productie ook tijdelijk verminderen.