368 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Wat als je de andere borst direct geeft en daarna pas verschoont? Heerlijk ...
Zal het eens proberen! Overdag wil hij in ieder geval niet 2 borsten achter elkaar, zit altijd even een verschoonpauze tussen. Maar misschien helpt het ‘s ochtends!

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

Mijn zoontje slaapt nu af en toe nachten door🎉 Als hij dan wakker wordt la ...
Hier ook, ze moet altijd eerst alles ontdekken😂

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

Waar voed je? Ik voed de ochtend nog steeds bij ons in bed en meer dan even lachen en dollen met papa is daar niet dus dan drinkt hij weer verder. Maar mijn zoon heeft altijd wel twee borsten vlot achter elkaar willen drinken. Maar misschien helpt een prikkelarme omgeving? Zomaar een idee hoor 🤷🏼‍♀️

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar zou het kunnen dat hij eigenlijk gewoon geen nood heeft aan een tweede borst?

9 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Waar voed je? Ik voed de ochtend nog steeds bij ons in bed en meer dan even ...
Ja ik voed ook bij ons in bed s ochtends en mijn man gaat zich dan al klaarmaken

9 maanden geleden

Reactie op Evel3

Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar zou het kunnen dat hij eigenl ...
Ja op dat moment dus niet inderdaad! Maar een uur later al wel weer! Ik dacht vanochtend nou je krijgt straks na je 1e slaapje wel weer, maar toen bleef hij maar aan me hangen totdat hij kreeg

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

Ja op dat moment dus niet inderdaad! Maar een uur later al wel weer! Ik dac ...
Ah ok, dan snap ik dat het vervelend is. Ik dacht hij er misschien wel langer tegen kon tot de volgende voeding. Als de tips van de anderen niet werken, denk ik nog aan een boterham of iets anders van vaste voeding bijgeven na de borst. Wie weet heeft hij daar dan wel genoeg interesse voor.

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

herkenbaar! hier drinkt ze soms niet eens 1 borst leeg sochtends 🙈 en voed gewoon op haar kamer zonder afleiding. soms komt dr grote zus weleens de kamer opgelopen en dan drinkt ze dus al helemaal niet. als ik naar werk moet, kan ik het niet kort daarna nog aanbieden, andere dagen doe ik dat wel en dan wil ze idd vaak wel goed drinken. als ze naar de opvang gaat, zeg ik het er altijd gewoon bij en dan krijgt ze wat meer brood ofzo. uit een fles is ze al helemaal snel afgeleid 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

jeetje wat heftig zeg... binnen welke termijn zou je dan geopereerd worden ...
De lymfeklier was gelukkig schoon! 18 maart is de operatie. Er is gekozen voor borstamputatie en gelijk ook borstreconstructie. Daarna is het 6 weken herstellen (mag nog geen pan vasthouden, dus onze dochter en zoons helemaal niet). 2 weken na de operatie weten we of chemo en bestraling nodig is. Het is inderdaad bizar hoe snel ze zijn een je alle uitslag hebt. Heel fijn! Als je wil kun je mijn verhaal volgen via @mamametborstkanker op instagram

9 maanden geleden

Ik heb ineens een kind wat overdag alleen maar wilt drinken voor het slapen. Water wilt ze dan wel weer heel graag. Herkenbaar? Ze is opeens zo omgeslagen laatste 2 weken 😅 In de nacht komt ze dan helaas nog wel 3x, maar drinkt ze volgens mij wel minder per keer.

9 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Ik heb ineens een kind wat overdag alleen maar wilt drinken voor het slapen ...
hier drinkt ze overdag in principe helemaal niet veel meer. idd ook alleen voor het slapen. afgelopen week toevallig wel weer meer gedronken, en juist weinig vaste voeding voor haar doen, maar denk dat ze pijn in haar mond had/heeft door doorkomende kiezen. ze heeft ook paar dagen koorts gehad. alleen het avondeten at ze goed deze week 🤷🏼‍♀️

8 maanden geleden

Nou ze lijkt echt actief aan het afbouwen. Van 12x drinken, naar 5/6x drinken. Opeens van meerdere keren per nacht, naar nog maar 1x afgelopen nacht (wel vaak wakker, maar borst echt weigeren). Van altijd 2 borsten, naar opeens 1 borst. Als ze zo door gaat halen we het jaar niet eens meer 😅 Fles weigert ze ook (als ik die extra wil geven). Heel maf. Ben benieuwd of ze binnenkort weer meer wilt drinken. Lekker flinke stuwing dus ook vanochtend 😅

8 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Nou ze lijkt echt actief aan het afbouwen. Van 12x drinken, naar 5/6x drin ...
Heel herkenbaar! Ik snap ook niet zo goed dat ze zo weinig melk drinkt nog. Met kolven kolf ik nu ook nog maar 180ml uit 2 borsten ofzo en kolf maar 1x per dag 🙈

8 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Heel herkenbaar! Ik snap ook niet zo goed dat ze zo weinig melk drinkt nog. ...
Ben zelfs naar de huisarts geweest om uit te sluiten dat er niet iets achter zit. Maar nee. En ze eet echt wel vast, maar niet zoveel 😅

8 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Ben zelfs naar de huisarts geweest om uit te sluiten dat er niet iets achte ...
Oh hier eet ze wel vrij veel vast, dus dat scheelt. Maar fijn dat er niets met haar is haha

8 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Nou ze lijkt echt actief aan het afbouwen. Van 12x drinken, naar 5/6x drin ...
Ik heb dit ook gehad sinds december ging ik ineens (veel) minder kolven. Toen gingen er voedingen af en nu zit ik op 3 voedingen waarbij ik nog maar 100 ml kolf 🥲 Mijn borsten zijn ook slap terwijl ik voorheen nog wel volle borsten had. Ik vond het emotioneel wel pittig maar heb me er nu bij neer kunnen leggen en gaat het beter. Het lijkt nu ook gestabiliseerd.

8 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Ik heb dit ook gehad sinds december ging ik ineens (veel) minder kolven. To ...
Hoop dat het snel stabiliseert ja! Heb haar gewogen en ze groeit meer dan prima. Maar nu zit ik weer met stuwing 😂 Haar luiers zijn wel veel droger, maar krijg er nog niet heel veel water in ook haha

8 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Hoop dat het snel stabiliseert ja! Heb haar gewogen en ze groeit meer dan p ...
Dat is denk ik even de overgangsfase. Mijn zoon drinkt nu beter maar dat heeft eventjes geduurd. Ook de stuwing wordt beter! Ik lekte weer onwijs en werd in de ochtend echt helemaal nat van de melk wakker. Had dat niet gemist van de eerste weken 🫣

8 maanden geleden

Hoeveel voedingen geven jullie nog overdag live? En wanneer gaan jullie er een voeding afhalen? Of blijven jullie dit doen totdat je kindje aangeeft minder te willen?

8 maanden geleden

Hoeveel voedingen geven jullie nog overdag live? En wanneer gaan jullie er ...
5 (rond 7:00, 10:30, 13:00, 16:30 en 19:30; altijd anders hoor maar dan weet je even wat ik meereken). Ik wil vanaf ongeveer een jaar eerst vaste voeding gaan geven en daarna borstvoeding en dan hoop ik dat hij na een tijdje een paar voedingen laat vallen. Zodat je nog 3 of uiteindelijk 2 voedingen overhoudt op den duur