368 Reacties
8 maanden geleden
Hoeveel voedingen geven jullie nog overdag live? En wanneer gaan jullie er ...
Volgens mij rond de 4!
Ik volg haar volledig en het is dus enorm hard door haar zelf afgebouwd laatste weken.
Bij een jaar wil ik echt nog alleen voeden bij slaapjes, of misschien stop ik dan wel helemaal.
8 maanden geleden
Ik volg mn kindje ook volledig. Overdag vraagt ze live om ongeveer 4 of 5 voedingen:
- 7.00/7.30
- 11.00
- 15.00
- 19.00
En soms nog een x ergens tussendoor. Als ze naar de opvang gaat, krijgt ze 4 voedingen.
Omdat ik haar volledig volg, bouw ik zelf niet af. Ze is al veel minder gaan drinken dan een tijd geleden, dus kan ze prima zelf regelen.
8 maanden geleden
3 voedingen om 7u, 13u en 19u. Ik heb hem gevolgd, ik wilde eerst melk geven en dan vaste voeding maar dat werkte niet. Hij eet echt veel vaste voeding al, misschien 1/3e van wat ik eet op een dag 😲 Dus hij heeft het zelf geregeld!
8 maanden geleden
Reactie op Bosdieren
3 voedingen om 7u, 13u en 19u. Ik heb hem gevolgd, ik wilde eerst melk geve ...
En dan in de namiddag gewoon water/thee?
8 maanden geleden
En dan in de namiddag gewoon water/thee?
Hij krijgt bij elke maaltijd en tussendoor met een snack ook water en soms thee met de lunch. Hij drinkt 100 ml tot 150 ml denk ik, verschilt per dag.
8u boterham + cracker + water
12u boterham + rijstewafel + water/thee
15u fruit + water
18u avondeten met de pot mee + water
8 maanden geleden
Pff ik kolf echt bijna niks op mijn werk. Nu maar 30 ml, terwijl er 3,5 uur zit na mijn live voeding. Als hij live drinkt rond deze tijd, drinkt hij goed en is hij tevreden. Bij de oppas drinkt hij tussen de 100 en 150 ml. Ik heb gelukkig nog wel wat vriezer voorraad. Ik menstrueer al wel, maar die is alweer ruim voorbij, dus daar kan het ook niet aan liggen. Niks om zorgen over te maken en aanvullen uit de vriezer of moet ik actie ondernemen?
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Pff ik kolf echt bijna niks op mijn werk. Nu maar 30 ml, terwijl er 3,5 uur ...
Ik denk dat het ook wel best kan dat het hoe langer hoe moeilijker is om je lichaam te foppen met kolven, dus dat sommige mensen op de duur niet meer zo veel kunnen kolven. Ik ben zelf al gestopt met borstvoeding geven overdag, dus ik kan niet helemaal meespreken maar ik kolfde op het einde (tot 9 maanden gekolft op het werk) toch ook al minder dan in het begin. Mijn dochter dronk ook wel gewoon minder al denk ik volgens mij.
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Hier ook hoor. Hij krijgt om 07:00 live voeding en kolf dan pas weer om 16:00 uur met moeite 150 cc. Terwijl hij als ik thuis ben tussendoor goed drinkt. Hier gelukkig ook nog wat voorraad in de vriezer dus zolang het lukt dat lukt het en anders wordt het straks 1 voeding eraf als ik werk of 1 flesje kunstvoeding. Het is niet anders, we doen ons best!
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Hier ook, maar denk dat dat ook deels komt omdat ze sowieso al minder is gaan drinken, ook live. Ik kolf nu vaak pas om 13.30/14.00, dan zit er ruim 6 uur tussen de laatste voeding en het kolven en dan haal ik uit elke borst ongeveer 100ml. En dan heb ik als ze naar bed gaat om 19.00 weer genoeg aangemaakt om haar dan te voeden.
Eerder kolfde ik om 13.00 of 12.30, maar dan was mn opbrengst ook heel laag
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Ik wilde ook de vraag stellen hoe jullie voldoende BV blijven kolven na 9 mnd.
Hier ook een tijdje met moeite 60-70ml per keer uit niets en in de middaguren wat meer. Mijn dochter drinkt nog wel 450 ml bij KDV per dag en in de vriezer ligt niet mega veel dus hier was het wel actie ondernemen de enige optie.
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Onze kleine is ineens gaan flesweigeren. Nu heb ik de luxe dat ik hooguit 1x per week naar kantoor hoef, maar dan kolf ik gewoon niet. Merk dat mn productie best tegen een stootje kan inmiddels, en die kleine haalt t s avonds/ s nachts wel weer in.
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Dat heb ik ook, ik kolf wel meer dan 30 ml maar het ging super snel van bijna 200 ml naar 100 ml. Bij mij hielpen andere borstschilden wel, toen voelde het weer comfortabeler ook. Misschien kun je daar naar kijken?
Mijn zoon drinkt ook gewoon minder. Hij krijgt nu de hoogste hoeveelheden uit de vriezer eerst (zit in potjes ingevroren) en ik kolf nu al twee weken 105 ml en dat gaat hij straks gewoon krijgen. Maar mijn zoon eet heel goed vaste voeding en drinkt veel water. Dus ik heb mij erbij neergelegd.
8 maanden geleden
Reactie op Kamila92
Ik wilde ook de vraag stellen hoe jullie voldoende BV blijven kolven na 9 m ...
Ik kolf één keer in mijn lunchpauze. Mijn zoon drinkt alleen nog om 7u, 13u en 19u dus ik kolf nog steeds even vaak als hij drinkt. Gaat prima.
Als je niet genoeg hebt aan één keer mag je altijd voorstellen om bijvoorbeeld langer te werken zodat je een keer extra kan kolven. Je hebt nog steeds recht om te kolven, alleen is het niet meer betaald!
8 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Hier ook, maar denk dat dat ook deels komt omdat ze sowieso al minder is ga ...
Ik voed nog live 1 borst rond 13:00. Dan kolf ik meestal beide nog na, maar dat is dan sowieso bijna niks (logisch haha). Dus dan probeer ik 's ochtends te kolven om wel wat melk te hebben voor oppas andere dag, maar dat valt dus enorm tegen.
Wel steeds de overweging om te kolven i.p.v. live te voeden rond die tijd, maarja ik ben dan toch even bij hem in mijn pauze, dus dan vind ik het ook zonde om hem dan een flesje te geven i.p.v. de borst, omdat de borst altijd meer afgestemd is op zijn behoefte en er niks van het flesje hoeft worden wegggegooid.
Dilemma's haha
8 maanden geleden
Reactie op JosephineO
Onze kleine is ineens gaan flesweigeren. Nu heb ik de luxe dat ik hooguit 1 ...
Wat geef je dan op de dag dat je weg bent? Voorraad uit de vriezer?
8 maanden geleden
Reactie op Bosdieren
Dat heb ik ook, ik kolf wel meer dan 30 ml maar het ging super snel van bij ...
De borstschilden heb ik toen wel bij lactatiekundige gepast, dus ik neem aan dat dat nog steeds hetzelfde is.
Ja hier ook gelukkig een goede eter, dus hij komt sowieso niks tekort hoor. Gaf eerder 160-180 ml per flesje mee, nu is dat al 100-130 ml. Maar nog wel 3 keer drinken op een oppasdag en dat wil ik ook nog wel even zo houden (kleintjes methode).
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Wat geef je dan op de dag dat je weg bent? Voorraad uit de vriezer?
Niks, aangezien hij ineens zn fles niet pakt (en ook uit een beker weigert ie de melk). Dus dan extra water en vast voedsel en dan drinkt melk weer als ik thuis ben
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
De borstschilden heb ik toen wel bij lactatiekundige gepast, dus ik neem aa ...
Je borsten veranderen. Mijn borsten zijn veel slapper en mijn tepels zijn ook anders geworden, of weer meer de oude (geen idee) maar ik heb een kleiner borstschild nu dan alle tijd hiervoor.
Ik snap dat je die voedingen wil houden, wilde ik ook heel graag. Maar mijn zoon had er echt geen behoefte aan. Ik vond dat emotioneel best zwaar en het voelde alsof de borstvoeding ging stoppen. Was helemaaal niet zo. Maar blijf je kindje volgen, dan gaat het allemaal goed!
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Hoe gaat het hier trouwens met de nachtvoedingen?😊
Wij hebben er zeker nog 2.
Maar ik merkte dat mijn productie wel enorm terug liep. Totaal geen volle luier in de ochtend.
Heb besloten verder af te gaan bouwen, het is helemaal goed zo ☺️
Misschien weet ik ochtend en avond erin te houden, maar merk dat ze dan ook wel erg weinig drinkt.