368 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Hoe gaat het hier trouwens met de nachtvoedingen?😊
Hier ook nog 2 keer. Rond 23:00/23:30 en rond 03:00. Wisselt wel wat qua tijden hoor.
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Hier meestal nog 2/3
8 maanden geleden
Reactie op berryberry
Sinds een aantal dagen slechts 2 nachtvoedingen maar dat is vrij nieuw en bijzonder. Niets veranderd, drinkt nog steeds 450 ml bij KDV overdag, lijkt ietsjes meer vast voedsel te eten qua fruit en avondmaaltijd (Rapley) en zij slaapt nu langere blokken ipv zich 2/2,5uur te melden. Voelt raar hoor. Bij jou?
8 maanden geleden
Reactie op Kamila92
Sinds een aantal dagen slechts 2 nachtvoedingen maar dat is vrij nieuw en b ...
Dat is fijn om zelf ook iets langere blokjes te kunnen slapen hè!
Hier meestal 1 nachtvoeding en bij uitzondering 2 nachtvoeding of doorslapen 😍 Elke nacht een verrassing hoe het gaat
8 maanden geleden
Hoe zit het nou met borstvoeding geven rond de 10 en 11 maanden? Is het nog de bedoeling dat ze 100 x gewicht / aantal voedingen nodig hebben? Ze slaapt nu 2 weken de nacht door en ik kolf ineens op werk overdag aan 1 borst maar 5 ml (ja serieus) en de andere niet meer dan 50 ml (voorheen kolfde ik min. 120 ml). Op deze manier moet ik meerdere dagen kolven om voor haar op de opvang genoeg melk mee te kunnen geven. Ligt dit aan dat ik geen nachtvoedingen meer geef? Ik krijg er wel een beetje stress van 😅
8 maanden geleden
Reactie op demamvan
Hoe zit het nou met borstvoeding geven rond de 10 en 11 maanden? Is het nog ...
Ik poste ook hier pas over slechte kolfopbrengst op werk :( lees maar even de reacties hier onder terug.
Ik hou me ook niet meer aan die formule hoor.. reken ik gewoon niet meer uit want ze worden ook steeds zwaarder natuurlijk. Ik kijk gewoon waar hij het prima op doet en vul nu maar aan uit de vriezer naast wat ik kolf.
7 maanden geleden
Reactie op Evavd
Mijn kleine van 11maanden wil opeens veel vaker en langer drinken. Ook vaa ...
Niet per se vaker drinken, maar als het aan haar ligt zou ze 's morgens een uur lang kunnen spelen met af en toe een slokje tussendoor. Tot voor kort had ik het idee dat ze dronk tot ze genoeg had en dan ook wel echt klaar was om met andere dingen bezig te zijn.
7 maanden geleden
Mijn zoontje heeft nooit heel goed gehapt, ondanks alle pogingen hem dat goed te leren (hulp van lactatiekundige, klieven tongriempje, loshalen bij bekeerd aanhappen, houding etc), op een gegeven moment heb ik t opgegeven, aangezien er genoeg melk binnenkwam, en het anders bij beiden alleen maar frustratie opleverde en dat voor slechtere voedingen zorgde. Mijn tepels hebben lang zeer gedaan, maar waren inmiddels oké.
Maar sinds kort heeft mijn zoontje (inmiddels 10mnd) de neiging om mn bij de nachtvoedingen, maar soms ook overdag, om tijdens het drinken met z'n kaken te klemmen om m'n tepel. Pijnlijk, vooral juist s nachts als ik zelf ook slaperig ben. Ik heb al verschillende keren geprobeerd hem dan los te halen en nee te zeggen, maar als ik hem dan weer aanleg blijft hij klemmen, en het steeds weer los halen zorgt voor frustratie en huilen bij hem (en dus 's nachts moeite om verder te slapen)..
Zijn er behalve loshalen nog tips die ik misschien zou kunnen uitproberen? Of zou het vanzelf weer minder worden? (Hij heeft nu - gelukkig- nog geen tandjes, maar mogelijk heeft t klemmen daar ook mee te maken, dat er tandjes door komen).
Bedankt alvast
7 maanden geleden
Reactie op R84
Mijn zoontje heeft nooit heel goed gehapt, ondanks alle pogingen hem dat g ...
Niet echt tips. Mij zoontje had dit een paar maanden geleden ook. Hij deed t vooral als ie klaar was met drinken ipv gewoon los te laten. Hier ging het vanzelf weer over na een paar weken
7 maanden geleden
Reactie op R84
Hier vandaag ook de hele tijd hard bijten 😭 vanochtend had hij in ieder geval genoeg gehad dus kon ik stoppen, met de lunch heb ik na een tijdje maar water aangeboden, en nu zit ik te kolven omdat het weer niet lukte. Gewoon meteen de eerste aanhap is hard bijten (met 6 tanden) en dan zijn hoofd naar achter trekken. Heb de schaafwonden al op mn tepels staan… morgen eens proberen om een bijtring aan te bieden als hij bijt ofzo 😥 hopelijk scheelt dat wat… bij jou al verbetering/tips?
7 maanden geleden
Reactie op R84
Ik weet natuurlijk niet of het bij jou ook zo is, maar mijn zoon deed dat ook ineens bij 10 maanden. Toen de eerste 2 tanden door waren was het ineens over. Binnen een maand 6 tanden door maar niet meer gebeten. Hopelijk voor jou snel over!
7 maanden geleden
Sinds gisteravond weigert mijn zoontje ineens de borst. Hij dronk de laatste weken overdag maar nog maar 1, maar in de avond/nacht beiden en veel! Nu moet hij er dus ineens helemaal niks meer van weten! Nog niet ongesteld geweest. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? Dat het er nu voor het eerst aankomt? Of iemand een ander idee? Nu druk met de kolf maar krijg alles er niet goed uit, voelt helemaal niet fijn 😥
7 maanden geleden
Reactie op yrea
Dat zou best kunnen! Ik had dus afgelopen weekend dat hij alleen maar beet/ ...
Hmm ik hoop maar dat het weer goed komt! Wil nog niet stoppen en zeker niet zo abrupt 🥺