21 Reacties
4 maanden geleden
Ons dochtertje van 13maand gaat standaard pas laat slapen (tss 20/23 afhankelijk wanneer ze moe is vroeger inleggen heeft geen zin) maar ze slaapt smorgens dan langer door. Ze drinkt dan nog een fles tussen 5en7ergens en slaapt dan door tot 8/9u30.
Sinds een weekje doet ze meestal maar 1 dutje meer overdag van dan wel 2a3uurtjes maar heel af en toe doet ze er nog 2. Vaak eentje van 2uur en eentje van uurtje dan.
Wij laten het van haar afhangen.
Ze had tot een weekje geleden ook dat ze ‘s nachts jammerend “wakker” werd, maar ze was ook overdag druk aan het leren stappen enzovoort. Wij merken als ze veel tegelijk aan het leren is dat ze snachts het moeilijker heeft. Nu ze het stappen onder de knie heeft lijkt er een stress af te zijn en slaapt ze weer prima snachts.
4 maanden geleden
Reactie op Mellemeis
Ons dochtertje van 13maand gaat standaard pas laat slapen (tss 20/23 afhank ...
Ze is ook volop aan t leren stappen en nog zoveel dingen tegelijk erbij door de dag gaat slapen oke z inslapen savonds ook maar dan ineens kan ze elk uur wakker zijn jammeren en huilen laatste fles is om 19u30 en dan speelt ze graag nog even haar ontwikkelingen zijn goed ze sliep ook altijd goed door dan rond 10maand ging t minder dan beter en nu terug minder soms zien wij elk uur van de nacht , een flesje geven doe ik liever niet meteen ik wil ze niet terug gewoon laten worden voor nachtvoeding maar nu met de hitte zou ik het wel durven als t nodig is later slapen leggen heeft geen zin ze is altijd wakker op haar zelfde uur en 6u vind ik prima als ze dan een goede nacht zou hebben toch , ook slaapt ze nog op dezelfde kamer als ons we zijn bezig op haar kamertje
4 maanden geleden
Reactie op Doperwt
Ik vind vooral dat ze nog erg veel slaapt overdag, misschien toch proberen ...
Navraag gedaan en heeft daar niets mee te maken zeiden ze , ze zeiden dat vele denken dat dat altijd de oorzaak is maar is niet zo, momenten dat ze wakker is is ze ook heel actief en ons dochtertje is altijd een slaper geweest en toch is haar ontwikkeling heel goed
4 maanden geleden
Mijn kindje doet soms wel 1 slaapje en soms niet. Van ongeveer 2 uur lang in de middag. Hij kan soms ook tot 21:00 wakker blijven en soms ook tot 23:00 als we op pad zijn. Meestal ligt hij rond 19:30 in bed, maar soms later en soms wat eerder.
4 maanden geleden
Reactie op Chacha29
Ze is ook volop aan t leren stappen en nog zoveel dingen tegelijk erbij doo ...
Bij ons is ze de nachten ook pas echt goed gaan doorslapen toen ze op haar eigen kamertje sliep. Ze werd wakker van elk geluidje dat ik maakte als ik me bvb omdraai (en gezien de huidige zwangerschap sta ik veel op voor plaspauzes). Of als ze bij me ligt tegen me aan slaapt ze ook perfect door raar maar waar.
Maar is hier ook met periodes beter en slechter geweest.
Nu zijn we er weer even door.
Hier heb ik wel een paar dagen gehad dat ik op de camera meekeek als ze aan het jammeren was en er niet meteen bij ging pas als ze zou gaan huilen ging ik troosten. Vaak viel ze dan gewoon terug in slaap na een paar minuutjes en bleek het soms zelf in haar slaap te zijn. Als ik dan de kamer binnen ging werd ze natuurlijk wakker en begon het terug van voorafaan. Begrijp me niet verkeerd we laten haar helemaal niet huilen maar jammeren is vaak in der slaap bij onze dochter.
4 maanden geleden
Reactie op Mellemeis
Bij ons is ze de nachten ook pas echt goed gaan doorslapen toen ze op haar ...
En hier ook vaak in haar slaap maar nu de laatste dagen ogen wijd open maar haal haar niet er meteen uit want ze is echt moe vannacht was rond 01u , na 2u , na 3 ,na 4 en om 6 eruit
4 maanden geleden
Ons zoontje gaat ook pas slapen rond 20u. Rond 20u krijgt hij nog een flesje. Als hij dat gehad heeft, laat ik hem graag nog ffjes spelen. Daarna slapen. Hij slaapt dan gemakkelijk tot 8u.
Overdag doet hij ook nog 2 dutjes van allebei samen gemakkelijk 3 uur.
Als ik zou merken dat hij snachts wat minder slaapt zou ik de dutjes overdag misschien een beetje korter maken. Maar het kan ook gewoon tijdelijk zijn?
Zou ze wat ziekjes aan het worden zijn?
4 maanden geleden
Reactie op JuKaMi
Ons zoontje gaat ook pas slapen rond 20u. Rond 20u krijgt hij nog een flesj ...
Ze doet dat nu al weken en heb dat op cb gezegt maar het zou niets te maken hebben met de dutjes overdag ze heeft die echt nodig of ik heb een humeurige baby , ze was redelijk laat met tandjes waardoor beneden zijn er nu 3 , boven steekt 1 volledig door en voor de rest zie je bovenaan allemaal stompjes maar echt veel ineens maar met haar is het meestal alles of niets , dinsdag pediater dan ga ik y even overleggen
4 maanden geleden
Ik vind ook dat ze erg veel slaapt overdag, misschien kan je het inkorten en kijken wat er dan gebeurt met de nachten.
4 maanden geleden
Reactie op Guusje0101
Ik vind ook dat ze erg veel slaapt overdag, misschien kan je het inkorten e ...
Zal zien wat morgen de arts zegt want ik wil geen humeurige baby ik volg haar gewoon ik weet dat ze dit nodig heeft maar denk toch tandjes en ziek vannacht 2x overgegeven , niet geslapen en deze ochtend diaree
4 maanden geleden
Qua slaapjes overdag hier hetzelfde hoor, slaapt ook meestal 2x 2uur en we maken haar mooi niet wakker want dan is ze de chagrijnigheid zelve.
Ik zou haar gewoon lekker volgen als dat voor jullie goed werkt. Rond 20:00 vind ik overigens ook niet zo extreem hoor, als dit haar ritme is en t voor jullie prima is gewoon lekker blijven doen 🥰
4 maanden geleden
Hier is het schema:
7 uur uit bed
9:30 tot 10 uur ochtend slaapje
13:00-14:30 middag slaapje
En dan weer om 7 uur naar bed, hij slaapt dan door.
Wij volgen in grote lijnen de schema’s per leeftijd van slaaptips voor baby’s. Dat heeft voor ons altijd goed gewerkt. Er zijn bepaalde hormonale tijden met aanmaak van melatonine en cortisol, en gemiddelde hoeveelheid slaap die kindjes per leeftijd nodig hebben voor de ontwikkeling daar houden deze schema’s rekening mee
Maar er is denk ik geen goed of fout, het is maar net welke tijden voor jullie werken🤷🏼♀️
4 maanden geleden
Hoi! Onze zoon wordt tussen 08:00 en 09:00 uur wakker en gaat tussen 20:00 en 21:00 uur naar bed. Hij slaapt overdag 1 of 2 keer en dan zeker 2 keer 2 uur, of 1 keer 3,5 uur.
4 maanden geleden
Onze dochter gaat beste op slapen rond 21.00 uur of later 😅😂 elk kindje heeft andere slaap behoefte en slapen maar zoveel per 24u. Als ze al 12-14 u per nacht moet maken en ook nog dutjes overdag, dan wordt het natuurlijk erg veel als de slaapbehoefte maar 14 uur per 24u is bijvoorbeeld.
Lekker doen wat werkt voor je kind! Ik werd er ook onzeker van hoor, maar inmiddels geaccepteerd en iedereen is blij en prima
4 maanden geleden
Hey de dag van onze dochter (13 maanden) is als volgt:
07:00-08:00 opstaan
10:00 ochtend slaapje
11:30 uit bed halen
14:00 middag dutje
16:00 uit bed halen
19:00 de nacht in