307 Reacties

één jaar geleden

Cato Hille 19 april 2023 15.56 2500 gram en 47 cm Ingeleid na meerdere zorgen bij 37+3. Super sterke dame, en een prima bevalling gehad. Hopelijk morgen naar huis 🍀

één jaar geleden

Scott 🩵 18-04-2023 3030kg & 48cm Beetje te vroeg met 36+6 🫣 Mooi zorgeloze zwangerschap. Water ‘s nachts gebroken om 3u, zonder weeën. Rond 7u op spoed aangekomen met heftige weeën en 2-3cm ontsluiting. Om 10u beginnen persen persen persen.. Weinig vordering owv sterke bekkenbodem. Om 11u40 klein knipje ✂️ en hij kwam ter wereld om 11u58. Ook nog een leuk detail, de elektriciteit in heel het ziekenhuis viel constant aan/uit aan/uit. Enkel stroomgenerators op spoed en hartafdeling. Het was er een hele disco. Praten we binnen 20jaar nog over! 😂 🪩 🕺🏼 #België

één jaar geleden

Linn 🤎 18.04.2023 2784 gram, 46 cm Geboren op 37+1 De vliezen braken om 01.40, maar de weeën lieten op zich wachten tot 13.45 na 3x wee opwektabletten gehad te hebben. Dit vanwege mijn hoge bloeddruk. Na amper 2 uur al volledige ontsluiting en om 17.35 is onze lieve Linn geboren. Onze kleine meid doet het super goed!

één jaar geleden

•22-O4’2O23 •OO:48 👶🏼🎀 •3540gram •53cm •37+1 weken •Jasmijn Esmeralda 🎀 Op een bijzondere dag voor mij kwam jij ons verassen ❤️ na 2 dagen rommelen en 6u weeen was daar het moment dat jij met een keizersnede ter wereld kwam en deed jij het vanaf seconde 1 perfect! Nu heerlijk van jou genieten kleine meid en zusje ❤️

één jaar geleden

Sil 💙 23-04-23 01:28 uur 3390 Gr en 51 cm 38+2 Door hypertensie ballonnetje op 21-4. Wel 2cm ontsluiting, 22-4 7:00 uur maar meneer lag nog te los. Dus aan de tabletten. Deze 3 x gehad. Kreeg rond 18:00 uur hevige krampen 18:30 braken m’n vliezen. 20:00 5cm ontsluiting. Moest op m’n linker zij liggen, omdat anders baby in de stress raakte. Toen naar de verloskamer. Daar aangekomen had ik 7 cm ontsluiting. Dus geen ruggenprik meer. Dus morfine pompje. Om 00:00 persdrang. En omdat meneer met hoofd verkeerd om lag toch nog 1,5 uur geperst. Net de vacuümpomp kunnen vermijden. Maar Ohh zo gelukkig met ons mannetje 💙💙

één jaar geleden

Nina ❤️ Geboren op 23 april om 18:46 3150 gram en 47cm Geboren met precies 37 weken! Hele heftige bevalling die begon zonder weeën, alleen mijn water was gebroken vanmorgen. Na een uur begon de weeënstorm die niet meer wegging en ik had geen moment rust, uiteindelijk morfine gekregen. Dit werkte na 2 uur uit en mocht ik voor de ruggenprik, maar mijn lichaam dacht daar anders over.. ineens van 2cm naar 9cm en enorme persdrang. Uurtje geperst ongeveer en toen was ze er ❤️

één jaar geleden

Justin 💙 Datum: 23-4-23 Gewicht: 3462 gram en 51cm Aantal weken: 38+3 Op 22 april wakker geworden met vocht- en bloedverlies. Later op de ochtend begonnen de weeën en deze werden gedurende dag steeds heftiger te worden. In de avond naar het ziekenhuis gegaan om de ontsluiting te meten en de bevalling verder op te pakken (medische indicatie). Op zondagochtend 23e om half 11 was de kleine geboren.

één jaar geleden

Gisteren met 38 weken bevallen van ons prachtige zoontje Luka ❤️ 51 cm en 3165 gram, hij doet het perfect ! Zo gelukkig ❤️ zaterdagavond begonnen met het spontaan breken van mijn vliezen, vrij snel daarna begonnen de weeen, die vrij snel over gingen in regelmatige, intense rugweeen. Na een hele nacht weeen om 8:30 helaas nog maar 2 cm ontsluiting, waarop ik besloot naar het ziekenhuis te willen voor een ruggenprik. Daarna gelukkig een aantal rustige pijnvrije uren kunnen hebben, waarop ik na een heftig uur persen vaginaal ben bevallen van dit wondertje 💗

één jaar geleden

Olivier! 23-04-23 3340 gram 20.41 Geboren met 37+6 na inleiding ivm hoge bloeddruk. Hij doet het super! En de bevalling ging ook heel goed!

één jaar geleden

Mats 💙 24-04-2023 3794 Bram 51 cm 39+0 Eergisteravond een ballonnetje gekregen en gisterochtend om 05.34 was je er al. Je had iedereen verrast met je snelle komst. Het was zwaar. Maar nu lekker bijkomen en genieten met elkaar 🥰💙

één jaar geleden

Pablo💙 24-04-2023 3345 Gram 37+6 Inleiding vanwege aanhoudend minder leven voelen. 8:00 Weeopwekkers gestart en om 14:19 geboren. Pablo had een moeilijke start navelstreng zat strak om zijn nekje maar het is n sterk mannetje🥰

één jaar geleden

Fiánna Anna maria 🌸 24-4🗓️ 06:08⏱️ 3250⚖️ 49📏 Met precies 39 weken is ze geboren Ons kleine meid zo trots Binnen 2 uur had ik haar in me armen Om 04:00 vliezen braken en 06:08 had ik haar in me armen🥰

één jaar geleden

Lio 🥰 26 04 2023 2580g 45cm 38+5 Lio wilde niet meer wachten tot de geplande inleiding donderdagmorgen en nam vannacht om 2u zelf het heft in handen. Om 8u21 kwam hij met 1 perswee ter wereld. De ganse nacht veel bloedverlies door iets aan de placenta (wat het nu precies was, is me nog niet helemaal duidelijk 🫣). Al helemaal verliefd op ons kleine mannetje 🥰.

één jaar geleden

Sam 26-04-2023 4322 gram 56 cm 38+3 Maandagavond gestart met een ballon. Er was sprake van een inleiding ivm zwangerschapsdiabetes en insuline. Ballon had dinsdagochtend precies 0 gedaan. Terug naar huis gestuurd tot aan de avond. Dinsdagavond 2 cm ontsluiting, maar Sam was niet ingedaald. Om die reden konden de vliezen nog niet gebroken worden. Voor de nacht gestart met misoprostol. Bij de derde gift (05.00), precies niks veranderd. De vierde gift niet meer gekregen wegens teveel weeenactiviteit. Uiteindelijk om 11.40 de vliezen kunnen breken. En na een hele vlotte bevalling van amper 5 uurtjes, geen weeenopwekkers en mislukte ruggeprik, is Sam om 16.38u geboren.

één jaar geleden

Bjarne Olan 26-04-2023 3200 gram 50 cm 38+2 Onwijs snelle thuisbevalling gehad van 2,5 uur.

één jaar geleden

24-04-2023 is Albert geboren met 36.3 dagen. Na een week in het ziekenhuis gelegen te hebben met pre- eclampsie en de maandag symtomen van helpp hebben ze besloten om in te leiden. Nadat we 10 uur verder waren, 2x extra omhoog met de weeënopwekkers en maar 1 cm ontsluiting extra is besloten om toch een keizersnede te doen. Mijn bloedwaarden waren op het randje of ik een ruggenprik mocht en zouden 1x proberen en gelukkig lukte dit nog en heb ik zelf onze zoon geboren ziek worden. Hij is 46 cm en 2476 gram we liggen nog in het ziekenhuis.

één jaar geleden

Afgelopen nacht is onze Nora Mae geboren. Mijn vorige bevalling was heel heftig, na cursus kon ik nu heel positief blijven. Ondanks dat het natuurlijk heel pittig blijft. De bevalling was thuis en verliep heel snel en geen ingrepen nodig geweest. 4290gram, 52 cm met 38+6 bevallen.

één jaar geleden

Levi 26-4-2023 3170 gram 46cm 37+4 Bevalling begon met wat gerommel de gehele dag op 25-4. Rond 17u krampen gaan timen en naar de verloskundige geweest. Toen bleek ik 2cm ontsluiting te hebben. Weeën thuis verder opgevangen. Om 1u30 besloten verloskundige te bellen, toen bleek ik op 3 cm ontsluiting te zitten. Om 8u nogmaals gecontroleerd en toen nog steeds 3 cm. Toen ben ik gestript. Om 12u kwam de verloskundige opnieuw langs en was er niks veranderd. Toen hebben we samen besloten mijn vliezen te breken, dit gebeurde rond 13u. Toen ging alles in stroomversnelling. De weeën werden een stuk intenser. Bevalbad opgevuld en zodra ik hierin stapte begon de transitie naar de persweeën. Na 45 minuten persen heb ik onze zoon, om 17u16, zelf opgevangen. Het was vrij pittig wegens de lange duur en hierna de stroomvaard. Maar ik kijk er positief op terug. Nu heerlijk genieten💙🥰

één jaar geleden

Bruno 27-4-2023 3945 gram 55cm 39+3 Een prachtige thuisbevalling op amper 2,5u tijd. Die ochtend zei de gynaecoloog dat als mijn bloeddruk vrijdag nog hoog zou zijn, ze dan moesten inleiden. En dat zagen we niet zitten en hebben dus ALLES uit de kast gehaald om de bevalling op natuurlijke wijzes in gang te zetten. Een cocktailtje met castor olie en jenever gaf de doorslag. Om 00u30 begonnen de weeën en om 2u58 kwam hij eruit gevlogen. De weeen waren daardoor wel extreem pittig zonder tussenpausen. Kort en bondig bevallen.

één jaar geleden

Thomas 💙 28-4-2023 2820 gram 39+0 weken Vanaf vrijdagochtend onregelmatige weeën in mijn buik en rug. Vanaf 19:00 werden de weeën steeds heftiger en hebben we de VK gebeld. Ik kon voor mijn gevoel alleen maar op de wc zitten ivm oplopende persaandrang, niet doorgehad dat toen ook mijn vliezen braken. Om 21:00 was de VK er en om 21:42 werd deze lieve kleine meneer al thuis geboren. De bevalling (mijn eerste) was gepland in het ziekenhuis maar het ging dus allemaal erg snel thuis. Omdat hij wat licht is en na twee uur op een temperatuur van 36 graden bleef, liggen we nu even in het ziekenhuis. Maar we maken het goed en mogen over niet al te lang thuis verder genieten ❤