10 Reacties

8 maanden geleden

Ik deed dit om zijn flessen af te bouwen. Als hij 4 maand was, wou hij kost wat kost nog een fles voor hij in slaap viel. Ik deed dan de helft schepjes in dezelfde water als een normale fles en zo hebben wij afgebouwd. Voor nachtvoedingen denk ik dat dat wel een optie is.

8 maanden geleden

Als alles op gaat, waarom denk je dan dat hij het niet nodig heeft? Nachtvoedingen zijn eigenlijk heel normaal, ook al kan ik me voorstellen dat het vervelend is.

8 maanden geleden

Reactie op Laura_S1994

Ik deed dit om zijn flessen af te bouwen. Als hij 4 maand was, wou hij kost ...
Had je dan bijv. 180+3 (ipv 6) en ging je dan vervolgens weer minderen in hoeveelheid water en poeder?

8 maanden geleden

Wij hebben denk ik een beetje hetzelfde. Eet overdag echt veel. Vandaag veel avond eten op (overdag ook goed gegeten), fles om 19.00 bij het naar bed gaan. Werd ie om 21.00 wakker, dat kon écht geen honger zijn. Troosten werkte niet, dus toch maar flesje gegeven.

8 maanden geleden

Wij hebben denk ik een beetje hetzelfde. Eet overdag echt veel. Vandaag vee ...
Precies dit hebben wij ook! Soms heeft hij het denk ik echt nodig, soms gewoonte

8 maanden geleden

Hoii, onze kleine heeft dit ook tot 9,5 maand gedaan. En zo ineens ging het binnen een week van 2 voedingen naar 1 en nu al 1 week naar doorslapen van 20-6🤷🏼‍♀️ dus misschien dat het bij jullie kleintje ook ineens komt. Dat heel hard huilen was hier inderdaad ook zo en na de fles draaide hij zich om en was meteen weer knock-out 😂.

8 maanden geleden

Nachtvoedingen op deze leeftijd zijn normaal. Voor een jaar hoort het er bij de meeste baby's wel bij dat ze nog een of een paar keer wakker worden..

8 maanden geleden

Ik vind het altijd een lastige om vol overtuiging te zeggen dat ze die flessen niet meer nodig hebben. Ik vind een nachtvoeding op deze leeftijd niet zo abnormaal, al zou ik wel eerder verwachten dat hij het met 1 nachtvoeding moet kunnen doen. Is hij op een andere manier niet makkelijk te troosten? Als hij na het drinken meteen terug gaat slapen, zou ik hier zelf denk ik gewoon aan toegeven. Wil je hem toch proberen zonder fles te laten doorslapen, zou ik de fles altijd wat kleiner maken. Minder schepjes in zelfde hoeveelheid water zoals iemand al schreef, kan misschien ook werken.

8 maanden geleden

Reactie op anne132

Hoii, onze kleine heeft dit ook tot 9,5 maand gedaan. En zo ineens ging het ...
Oh zo fijn! Hier hoop ik dus ook op 😊

8 maanden geleden

Ik heb nog niet zo lang geleden een topic geopend met hetzelfde. Alleen werd meneer ook echt elk uur a 2 uur onrustig wakker. Inmiddels een paar dagen verder. We zijn de flessen gestopt. Kostte drie nachten iets moeite. Maar echt veel minder dan verwacht. Nu hebben we een doorslaper (ff heel hard afkloppen want t is nog pril) Hij krijgt nu om 6u 11u en 16u fles. Eet goede maaltijden en snacks. In de afbouw nachten hebben we niet aan slaaptraining gedaan. We zijn gewoon bij hem geweest en opgepakt en getroost. Niet laten huilen. Kostte werkelijk stukken minder moeite dan t gezeik na de fles met wakker worden en jengelen.