25 Reacties

één maand geleden

ZEKER NIET! mijn eerste dochter ook met 11 maanden gestart ochtend en avond koemelk.

één maand geleden

Reactie op Tugba 🥰

ZEKER NIET! mijn eerste dochter ook met 11 maanden gestart ochtend en avond ...
Ah oké! Wat gaf je tussen de middag?

één maand geleden

Mijn kindje is 11 maanden, over 3 weken 1 jaar, laats bij cb geweest en te horen gekregen dat ik mijn pot moet opmaken (bijna op) en dan moet overgaan op halfvolle melk omdat zijn gewicht boven het gemiddelde is. Daarintegen kan hij nog niet lopen dus wanneer hij kan lopen verbrand hij ook veel meer dus ik zit er ook aan te denken om volle melk te geven, maar ben nog in twijfel en weet niet zo goed wat ik moet doen😅

één maand geleden

Ik zat er trouwens altijd over na te denken wanneer hij 1 jaar is om pot 4 van etos eigenmerk te halen, maar het cb zegt dat dit gewoon marketing is en voor de rest niks bijzonders is.

één maand geleden

Reactie op Twinmom1209

Ah oké! Wat gaf je tussen de middag?
Thee😍

één maand geleden

Reactie op DaniqueDion

Mijn kindje is 11 maanden, over 3 weken 1 jaar, laats bij cb geweest en te ...
Ja volgensmij moet je met dit aantal maanden ook wel beginnen met halfvolle melk, maar ik vroeg me meer af of het kwaad kan vanwege dat er geen voedingsstoffen in zitten zoals in kunstvoeding. Ik geloof zelf niet zo in dreumes melk etc. Denk dat halfvolle net zo goed is!

één maand geleden

Reactie op Tugba 🥰

Thee😍
Aaah oké. Mijn kindjes drinken niks anders dan melk uit hun fles en de beker gaat helaas nog niet zoooo goed dat het fles vervangend is🥲

één maand geleden

Mijn baby van bijna 11 maanden drinkt ook maar 2 flesjes per dag. 1 voor t slapen en 1 om 04:00/05:00. En overdag drinkt ze veel water en ontbijt,lunch,avondeten en tussendoortjes krijgt ze. Zal ik ook proberen om half volle melk te geven plaats van nutrilon melk?

één maand geleden

Reactie op Tralalalalala

Mijn baby van bijna 11 maanden drinkt ook maar 2 flesjes per dag. 1 voor t ...
Je kan het altijd proberen. Cb zal nu ook wel een keer zeggen dat je “moet” overstappen op halfvolle melk denk ik

één maand geleden

Wij kregen met 11 maanden afspraak juist het advies om over te gaan op gewone. Melk ipv opvolg melk. Ons zoontje eet en drinkt zo goed. Hij heeft het niet meer nodig. En daardoor stijgt ie nu te hard in gewicht. Hij krijgt nu ochtend gewone melk. En avond 120 opvolgmelk. En die avond melk ga ik na nog een paar keer ook omgooien naar gewone melk. Is ie wel wat kieskeurig het mag geen koude melk uit de koelkast zijn. 😋 ( hiervoor 2 flessen 180 ochtend en avond opvolgmelk.)

24 dagen geleden

Omg mijn zoontje is morgen 11 maanden oud en ik dacht pas met 12 maanden dat we over moesten stappen? Ben ik te laat hiermee? Hoe doe je dit het handigst?

24 dagen geleden

Reactie op Y1995

Omg mijn zoontje is morgen 11 maanden oud en ik dacht pas met 12 maanden da ...
Nee, rustig aan. Het wordt eigenlijk pas aangeraden vanaf 1 jaar, vanwege o.a de niertjes als ook het "tekort" aan bepaalde stoffen in normale melk bij vergelijking met opvolgmelk. Echter zou je idd (mocht een kindje geen KV meer willen of je als ouder het besluit maken toch langzaam over te stappen), vanaf maand 10/11 al rustig kunnen kijken hoe of wat. Er staat geen "must" op, en elk kindje/ouder is anders dus wanneer je (gedeeltelijk/helemaal) overstapt hangt echt af van jullie eigen kunnen en willen. Succes 🙏🏽

24 dagen geleden

Wij geven met de boterham een beker gewone melk en de ochtend en avondfles is nog gewoon kv. Zo kan ze langzaam al wennen aan de gewone melk.

6 dagen geleden

Wat voor melk geven jullie? Halfvol of volle melk?

3 dagen geleden

Wij zijn hier deze week overgestapt op volle koe melk. Dit ipv kv. We maken dit pak wel op en wisselen af. Mevrouw loopt al en verbruikt veel energie maar ze groeide ook wel behoorlijk hard. Vandaar dat wij besloten hebben deze overstap te maken

3 dagen geleden

Persoonlijk zou ik ook mijn vraagtekens zetten bij half vol advies van cb. Vaak grijpen mensen met half volle producten eerder naar tussendoortjes etc. Geloof dat hier ook een keuringsdienst van waarde over geweest is paar jaar geleden? Het is het googlen waard

3 dagen geleden

Warmen jullie de halfvolle melk op?

3 dagen geleden

Reactie op Karen2022

Warmen jullie de halfvolle melk op?
Ja anders drinken onze prinsjes het niet 🤣🤪

2 dagen geleden

Reactie op Twinmom1209

Ja anders drinken onze prinsjes het niet 🤣🤪
Haha ja precies dat gaan onze dames denk ik ook niet waarderen, koude melk !

2 dagen geleden

Reactie op atratr

Persoonlijk zou ik ook mijn vraagtekens zetten bij half vol advies van cb. ...
Eens! In volle producten zitten veel meer voedingsstoffen ook