15 Reacties

8 maanden geleden

Wij koken voor haar anderhalve eetlepel fijne havervlokken met water. Geprakte banaan erdoorheen, geraspte appel als topping en lijn en hennepzaad. Eet ze met een lepeltje elke ochtend helemaal op…

8 maanden geleden

Ik geef sinds een paar weken afentoe havermout als ontbijt. Heb een pannetje gemaakt met stukjes appel, water en havervlokken en dat in porties ingevroren. Gaat er prima in!

8 maanden geleden

Goed idee! Hoeveel gram geven jullie qua totale portie?

8 maanden geleden

Reactie op demamvan

Wij koken voor haar anderhalve eetlepel fijne havervlokken met water. Gepra ...
Klinkt goed! En hoeveel melk krijgt ze dan verder nog? Of bv?

8 maanden geleden

Ik geef wel eens voor de afwisseling havermout met appel en wat kaneel. Ik kook dan eerst de appel blokjes in water en voeg daarna de havermout toe en voeg eventueel extra water toe als dat nodig is. Hij krijgt eerst borstvoeding en dit daarna als ontbijt. Ik wist de eerste keer niet hoeveel ik moest maken dus heb gewoon gemaakt wat er op het pakje staat, volgens mij is dat 40 gram havermout met 250 ml water (water op de gok gedaan). Maar dat eet mijn kleine man helemaal op 😂 maar ik heb een grote eter

8 maanden geleden

Reactie op nicolevvl

Klinkt goed! En hoeveel melk krijgt ze dan verder nog? Of bv?
Nog borstvoeding. Ong 5-7 keer in 24 uur

8 maanden geleden

Welk merk havermout geven jullie je baby? Mijn meisje is 10.5 maanden.

8 maanden geleden

Reactie op BabyK23

Biobim; haver en spelt

8 maanden geleden

Bilibubs

8 maanden geleden

Reactie op BabyK23

Ik geef gewone havermout van de AH. Havermout is havermout toch 😅

8 maanden geleden

Wij geven iedere ochtend een handje bio havermout van lidl. Ik maak het gewoon met heet water (geef bv, dus anders teveel moeite 🙈). Als ik al die heerlijke combinaties zie voel ik me wel een beetje een gemene moeder met de saaie hap die onze zoo krijgt, haha.

8 maanden geleden

Ik heb begrepen dat haver een gevoelig gewas is, en dat er veel bestrijdingsmiddelen worden gebruikt. Niet biologische havermout kan daardoor nogal wat glysofaat bevatten. Ik zou dus zeker voor biologische havermout gaan als je die optie hebt. Overnight of koken kan allebei. Zoon en ik houden van koud haha, man van warm. De tips over appel en banaan zijn al genoemd. Ook erg lekker is geraspte wortel.

6 maanden geleden

Ik doe nu overnight 100 ml melk en 25 gram havermout en een klein beker melk te drinken. Maar naar een driekwart word ze al mopperig en zegt ze happehappe( zegt ze altijd als ze eten ziet ). Hoeveel geven jullie?

5 maanden geleden

Ik geef gewoon 200ml havermelk of sojamelk en dan 3 grote eetlepels haver thats it. Hier nog niet met melk omdat we dat aan het opbouwen zijn ivm kma maar als je kindje geen kma heeft kan je het ook met normale melk maken