14 Reacties

7 maanden geleden

Eet jouw kleintje nog geen brood? Hier starten wij met 1 a 1 1/5 boterham en halfvolle melk Rond 9 uur fruit met thee 10 uur een fles van 180 cc en slapen. Rond 12 uur wederom brood met halfvolle melk. Rond half 3 cracotte/eierkoek of fruit met melk Daarna slapen. Rond 17 uur warm eten met melk 19 uur naar bed en daarvoor flesvoeding van 180 cc of papfles.

7 maanden geleden

Reactie op Jentjuhh

Eet jouw kleintje nog geen brood? Hier starten wij met 1 a 1 1/5 boterham ...
We bieden het hem af en toe aan, hij bijt zeer kleine stukjes af maar gooit meer dan de helft weg. Niemand zei ook van ons eetschema anders te maken, de kinderarts vond dat die wel genoeg kreeg. We hebben sinds de geboorte zeer weinig ondersteuning gehad over hoe alles moet en gaat.

7 maanden geleden

Mijn kleine krijgt rond 6:00 fles melk. Slaapt daarna weer verder rond 8:00/9:00 ontbijten, 2 boterhammen, koekjes, kaasstengels. Drinken water, limo of sapje etc. Tussen de dag door ook allemaal snackjes. Rond 13:00 met flesje melk naar bed, als hij weer wakker is krijgt hij fruit, banaan, appel. Rond 18:00 avond eten bijv, aardappels groente vlees. En rond 19:00/20:00 naar bed met weer een flesje met melk.

7 maanden geleden

We bieden het hem af en toe aan, hij bijt zeer kleine stukjes af maar gooit ...
Misschien goed even je vraag bij het CB ook neer te leggen? Hun kunnen hier ook goed antwoord op geven. Hier moest hij ook echt brood leren eten. Hij krijgt als beleg: philadelphia, pindakaas, jam, hummus, smeerkaas. Zelf eten is ook echt hier een must. Anders weigert hij. 😅

7 maanden geleden

Reactie op DaniqueDion

Mijn kleine krijgt rond 6:00 fles melk. Slaapt daarna weer verder rond 8:00 ...
Hoe oud is je kindje?

7 maanden geleden

Ik zou denk ik sowieso gaan proberen om de nacht fles naar overdag te krijgen, zodat hij overdag voldoende binnenkrijgt waardoor hij in theorie 's nachts niets meer nodig heeft. Misschien kun je beginnen met een boterham (ook al eet hij daar maar weinig van, dat moet hij nog leren) en wat water en meteen daarna een fles? Voor hij gaat slapen geef je hem fruit en water. Als hij wakker is een snackje en eventueel nog een fles. Rond 17:00 zijn avondeten en dan voor bedtijd weer een fles.

7 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Ik zou denk ik sowieso gaan proberen om de nacht fles naar overdag te krijg ...
Het is normaal dat er nog een nacht fles nodig is, hij krijgt trouwens dieet melk voor koemelkallergie en die verteerd zeer snel. Het is niet omdat hij een nacht fles krijgt dat hij in de dag niet genoeg binnen krijgt hoor

7 maanden geleden

Ik ziu zelf hem geen fruit geven in de ochtend maar het is persoonlijk hier gaat het zo: 09.00 Flesje 200ml gaat niet altijd op en wat later een boterham met water Middag (verschilt wanneer die wakker word) Fruit, broodje en water, snack (ben nu aan het afbouwen met een fles dus rond 15.00 100ml flesje) 18.00 avond eten en voor naar bed gaan een fles

7 maanden geleden

Het is normaal dat er nog een nacht fles nodig is, hij krijgt trouwens diee ...
Mijn kindje heeft ook KMA het is niet waar dat neocate sneller verteert of dunner is. Hier krijgt hij 2,5/3 flessen ben bezig met naar 1 in de ochtend en 1 voor het slapen gaan. Hij heeft ook geen nachtfles. Al best lang niet, maar dat heeft niks met de hypoallergeen melk te maken. Overdag eet hij gewoon meer brood, grove stukken fruit etcetera wat zijn buik ook vult. Zo lang er ook nog een extra fles aan zit willen ze vaak ook niet meer water drinken omdat ze dan Al vol zitten

7 maanden geleden

Neocate geeft net zo veel verzadiging als nutrilon of wat een kindje zonder allergie ook krijgt. Het is alleen zo als je net van de normale melk af bent dat je kindje sneller honger heeft omdat hij of zij de schade inhaalt van de periode dat hij of zij de verkeerde melk kreeg. Maar die periode is al voorbij 😛

7 maanden geleden

Het is normaal dat er nog een nacht fles nodig is, hij krijgt trouwens diee ...
Ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind dat hij overdag niet superveel binnenkrijgt en dan zou ik het snappen dat hij 's nachts nog wat meer trek heeft. Mijn dochter heeft ook koemelkallergie en krijgt dieetvoeding. In theorie is een nacht fles op deze leeftijd niet meer nodig. Dat een kindje het nodig heeft is iets anders natuurlijk. Maar je vraagt of je eetschema verandert moet worden, is er een reden voor dat je dat vraagt? 🤷🏻‍♀️

7 maanden geleden

Ik denk niet dat je iets moet veranderen. Je kan wel starten met brood toe te voegen. Dat deden we een dikke maand geleden ook. In het begin enkel met boter op Misschien fruit opschuiven en 's ochtends brood geven? Ons schema is anders dan dat van jou. Ik volg vooral hoe ze het doen op de crèche. Hier ons schema: 8u boterham daarna flesje van 180 11u30 groentepap 15u fruitpap 18u yoghurt of boterhammetje of maisstengels of ander koekje 20u flesje 210 Tussen 20u en 21u bedje in.

7 maanden geleden

Hoe oud is je kindje?
11 maanden over 6 dagen 1 jaar

7 maanden geleden

Moet je iets veranderen aan het eetschema? Zolang je kindje tevreden is en goed groeit hoeft dat niet. Er zijn nog kindjes die een nachtvoeding krijgen, maar ik denk niet dat het per se nodig is als hij overdag meer zou kunnen eten. Ik heb geen ervaring met kunstvoeding die geen koemelk bevat, maar over borstvoeding wordt ook gezegd dat het lichter verteerbaar is en daar zijn er ook kindjes die geen nachtvoeding meer nodig hebben, waaronder mijn dochter. Waarmee ik je absoluut niet wil aanvallen op het feit dat je nog een nachtvoeding geeft hoor, wou gewoon nog reageren op wat jij in de reacties zei. Als je op termijn een fles eraf wil halen, denk ik wel dat er meer vaste voeding nodig is. Mijn dochter eet van fruit en warme maaltijd minstens 250g. 's Avonds een boterham en nog wat hapjes van onze maaltijd. 3 keer borstvoeding op een dag. Bij ons is het probleem dan weer denk ik dat ze aan de lage kant zit van hoeveelheid melk die ze binnen krijgt.