15 Reacties
5 maanden geleden
Mijn kleine wordt rond 6:00-7:00 wakker voor zijn fles. Daarna nog even tukkie. Rond 8:30 uit bed. Aankleden etc rondlopen. Rond 9:00-9:30 ontbijt. Soms ook 10:00 ligt er net aan hoe het loopt.
5 maanden geleden
Mijn kleine eet meestal, brood met boterham worst of smeerkaas. Bied hem vaak ook ander vlees aan, maar boterham worst is toch zijn go 1😀
Avond eten Aardappels, vlees groente of pasta of snack etc.
Unox heeft ook zelf maak pasta met heet water, dit vindt hij ook erg lekker.
5 maanden geleden
Tussen 07.30 en 08.30 pap
10.00 fruit
11.45 brood
Na dutje lekker snacken ( rijstwafels krentebol cracotte crackers etc) 17.30 avondeten
Soms nog een broodje alstie nog honger heeft.
Moet eerlijk zeggen dat mijn zoontje echt veel kan eten
Misschien helpt het om jouw af te leiden?
Misschien spelen tijdens eten, zingen, clown uit hangen etc
Als dat allemaal niet werkt ff voor tv zetten als dat niet in tegenstrijd is met je gevoel.
Misschien wilt hij spelend eten?
5 maanden geleden
Mijn tip is bananenpannenkoekjes!
1 banaan en 2 eieren met de staafmixer fijnmixen (of banaan goed prakken en eieren er doorheen kloppen). Dan een heel klein beetje zonnebloemolie in een koekenpan (ik gebruik een kwastje zodat ik de hoeveelheid olie beperkt kan houden) en kleine pannenkoekjes bakken. Ik raad je aan ze echt klein te houden, want anders zijn ze moeilijk om te draaien.
Ze zijn heerlijk en je kunt ze ook goed invriezen.
5 maanden geleden
Reactie op Kokoloko
1 banaan en 2 eieren met de staafmixer fi ...
Dank je wel gaan het proberen
5 maanden geleden
Als we 's ochtends wakker moeten maken krijg ik er geen mogelijkheid eten in, ik moet dan echt wel anderhalf à 2 uur wachten.
Als ze uit zichzelf wakker wordt dan eet ze goed binnen een half uur.
We merkte de laatste tijd dat ze steeds minder goed ging ontbijten dus hebben we besloten de fles na het ontbijt te geven. Nu een paar weekjes verder is deze fles helemaal komen te vervallen.
5 maanden geleden
Reactie op Kokoloko
1 banaan en 2 eieren met de staafmixer fi ...
Deze gaan er hier ook altijd super goed in! Je kunt er kaneel doorgeen doen of blauwe bessen zijn erg lekker erdoor.
Verder doe ik er ook altijd volkorenmeel of havermout doorheen.
Ik prak de (goed rijpe) banaan altijd en dan met de vork alles husselen, zitten bij mij altijd nog wat stukjes banaan in, vind ik juist lekker. Alleen even opletten dat die heet zijn als je het geeft!
5 maanden geleden
Wat heb je al geprobeerd?
Ik ben kinderdietist, wat belangrijk is dat je kindje zelf de regie heeft over het eten. Laat hem het liefst zelf eten, zo kan hij zelf op zijn eigen tempo ontdekken. Stop liever niet iets 'onder dwang' in zijn mond. En heel belangrijk: geef zelf het goede voorbeeld! Kinderen leren door het van ons af te kijken. Dus samen eten aan tafel. Het liefst met alle maaltijden. En vooral niet teveel druk erop leggen.
Hopelijk heb je hier wat aan 😊
5 maanden geleden
Hier eet m’n dochter ook niet best maar ik probeer me er gewoon niet druk om te maken. Elk kind op z’n eigen tempo! Ze heeft een aantal dingen die ze wel lekker vind dus dat bieden we aan maar uiteraard ook andere dingen zodat ze alles leert eten. Geen druk op leggen en nemen zoals t komt, zeker zolang je kind goed groeit en ontwikkelt. M’n dochter drinkt nog veel bv dus wellicht komt het ook daardoor. Alles op z’n tijd en niet dwingen. Lekker met het eten laten spelen, ontdekken werkt hier goed. Wel doe ik soms even wat op haar lip/in de mond zodat ze de smaak weet en vaak gaat het zelf eten erna beter (maar als ze t niet wil dan ook geen dwang ofzo).
Ik heb al paar x om me heen gehoord van kindjes die pas met 15/16 maanden fatsoenlijk gingen eten.
Mijn dochter eet bij ontbijt niks of klein beetje kipfilet beleg plakje. Dan met lunch vaak wat gebakken groentes (tomaat is favo) of rauwe groente, wat vlees zoals kipfilet beleg, soms een diner restje of paar stukjes brood (wat meestal blijft liggen, maar soms eet ze 2/3 mini stukjes op). Ik bied dus meerdere dingen aan. Ergens ‘s middags vaak nog wat fruit stukjes (alles Rapley)
Dan met avondeten wat wij eten krijgt ze ook op haar blad op stokke stoel. Heel wisselend eet ze dan “veel” (wij vinden 2 eetlepels al heel veel) of paar hapjes of helemaal niks 😏
Ik ben wel benieuwd hoor wanneer ze meer gaat eten, we zien t wel
5 maanden geleden
Hier een dochter die echt veel kan eten en na wakker worden en aankleden al snel begint te jammeren dat ze wilt eten, soms ook wel irritant 😅 hier krijgt ze helemaal geen flessen meer sinds ze 1 is, ‘s morgens papje met 180cc koemelk/water en verder water/thee/extra melk evt. Ze lust ook bijna alles wel, echt bizar. Niet het idee dat ik hier iets speciaals voor heb gedaan, denk dat ieder kindje anders is. Idd niet forceren en zelf naar je kindje zitten eten 😊 mss avond fles afbouwen mocht hij die nog krijgen? Komt vast goed!
5 maanden geleden
Misschien doe je het al hoor, maar mijn enige tip zou zijn zelf laten eten. Hier wordt zelfs pap zelf met een lepel naar binnen gewerkt. En ja, dan zit de pap ook in het haar en op de grond en overal.... en op sommige dagen meer dat dan in haar mond... maar ze heeft zelf regie en ik merk dus ook 0 weerstand tegen eten. Het blijft iets wat leuk is en wat ze lekker mag ontdekken. Er zit geen druk achter