24 Reacties
6 maanden geleden
Onze dochter is afgelopen donderdag 1 geworden. Ze heeft inmiddels 3 kiezen de afgelopen maand gekregen. 4e op komst.
Ik vind het doorkomen van kiezen, heftiger. Neer huilerig, meer hangerig, meer "ziek".
Blij als de tand/kie-doorkom- periode helemaal voorbij is
Ik dacht ook die komen later, maar goed... Het is zoals het is.
6 maanden geleden
Dat verschilt zo te lezen dus echt enorm per kind.
Ik vind het ook een hele heftige fase. Hij heeft er echt veel last van, maarja meer dan pijn stilling en koelen kunnen we helaas niet doen🤷🏼♀️
6 maanden geleden
Hier al 1 week enorm last van doorkomende kiezen. Hij wil geen brood of soortgelijks meer eten.
Ook stukjes fruit weigert hij.
We maken nu een papje en daar doorheen geprakt fruit, dompelen stukjes brood erin en lukt het wel. Krijgt die nog iets binnen.
Iemand nog andere tips?
6 maanden geleden
Ik had precies dezelfde gedachten 😅 was zeer verrast toen ik een kies voelde vorige week. Tein moet nog 1 worden de 22ste mei.
6 maanden geleden
Bij mijn dochter zijn er nu ook (in ieder geval) 2 kiezen aan het doorkomen, de puntjes zijn al door. Ze heeft er echt heel veel last van.
6 maanden geleden
Hier nog (net) geen 1 en de eerste kies voelde ik gisteren de puntjes van.
Was met alle tanden best snel. Heeft nu 8 tanden en dan de eerste kies door
6 maanden geleden
Hier ook, 11 maanden en eerste kies op komst. Ik vond tanden al heftig, maar dit is next level🤯 al 5 dagen 39+ koorts. En ‘s nachts vanaf een uur of 3-4 gaat ze spoken want dan is de zetpil uitgewerkt.
6 maanden geleden
Hi, ons zoontje heeft nu 16 tandjes. Echt bizar. 8 boven en 8 onder en dus ook al 4 kiezen! Hij heeft er bijna geen last van gehad gelukkig. Verbaas me enorm over de snelheid. Met 3 tot 6 maanden kreeg hij er 8. Toen stond het een hele tijd stil. En toen kreeg hij vorige maand in 2 weken opeens 8 volgende tanden door. Alle hoektanden en dus 4 kiezen
6 maanden geleden
Volgensmij hier ook… sinds vrijdag méga plakken aan mij, huilen om álles en ook koorts. Nu weet ik dat koorts niet kan bij tanden/kiezen, hooguit verhoging, maar toch vermoed ik het. Hij zit ook continu op zijn vinger te kauwen. Als ik dacht dat tandjes de hel waren 😂☠️
6 maanden geleden
Reactie op Twinmom1209
Volgensmij hier ook… sinds vrijdag méga plakken aan mij, huilen om álles en ...
Toch denk ik wel dat de koorts er mee te maken heeft hoor.
Levi heeft anders nooit koorts en net voordat de kiezen doorkwamen weer wel.
Die tandjes, dat was echt niks vergeleken met dit hahaha
6 maanden geleden
Reactie op Beautjee
Hi, ons zoontje heeft nu 16 tandjes. Echt bizar. 8 boven en 8 onder en dus ...
Oh woow! Echt mega snel.
Lijkt me ff pittig zoveel tegelijk. Wel ‘snel’ er vanaf! Is hij voorlopig even compleet, alleen de achterste kiezen nog.
6 maanden geleden
Reactie op MamaAnnemarie
Toch denk ik wel dat de koorts er mee te maken heeft hoor.
Levi heeft ander ...
Ja zou heel goed kunnen hoor! Ik heb altijd geleerd dat t niet kan, maar nu ook al een paar keer meegemaakt indd
6 maanden geleden
Mijn zoontje had met 11 maanden al 2 kiezen door dus het kan allenaal
6 maanden geleden
Reactie op -Elvira
Verhoging kan bij doorkomende tanden/kiezen, maar koorts heeft vaak een and ...
Ja we houden het zeker in de gaten. Gisteren toevallig de doktersassistent aan de telefoon en meteen even nagevraagd. Maar ze is niet suf oid dus nog geen zorgen. Als ze morgen/vrijdag nog koorts heeft moeten we wel even langskomen. Nu dus al 6 dagen koorts🤯 weigert flessen compleet. Drinkt gelukkig wel (optimel gaat er zeer goed in, dat dat maar. Er moet vocht in haha) en veel extra knijpfruit etc maar.