1010 Reacties

één jaar geleden

Leuk! Uitgerekende datum : 17 mei ( even termijn echo afwachten maar hele regelmatige cyclus!) Klachten; vanaf een week of 6 erg misselijk. Vandaag 10 weken. Lijkt iets minder te worden! - buikje begint zeker. Maar het is dan ook mijn 4e zwangerschap & kindje. - het is nog het geheim van mijn man en mij. Andere kids en familie horen het volgend weekend na de termijn echo. Die heb ik over 8 dagen! Ik moet elke 2/3 uur plassen snachts. Echt heel raar. Herkent iemand dit?

één jaar geleden

Reactie op Lynnhdckx

Hey allemaal Ik ben 17 mei uitgerekend! Net 10 weken! Ik voel me sinds dez ...
Ik dus ook vandaag 10 weken en voel mij echt minder misselijk. Heel fijn dat je het herkent!

één jaar geleden

Wat leuk dit! Ik ben 20/21 mei uitgerekend en ben nu 9+4 zwanger van mijn eerste kindje. Alweer bijna 10 weken, dat vind ik zo fijn! Ben heel blij als deze eerste onzekere periode voorbij is (vorige zwangerschap miskraam). Maandag heb ik de termijnecho. Vorige week bij 8+4 weken een mooie eerste echo gehad. Ben benieuwd hoeveel verandering we nu weer zien. En ik hoop natuurlijk van harte dat alles nog goed is.

één jaar geleden

Hi! Ik ben 21 mei uitgerekend. Dit is mijn 3e zwangerschap in drie jaar. In december 2020 bevallen van een prachtig meisje die helaas niet bij ons mocht blijven. Afgelopen juni bevallen van ons regenboogje, een jongetje. Super snel weer zwanger maar ontzettend dankbaar. Blijft weer enorm spannend allemaal!

één jaar geleden

Wat een leuk topic! Ik ben als het goed is 18 mei uitgerekend. En morgen 10 weken zwanger. Ik ben sinds maandag van de een op de andere niet meer misselijk, iets wat me ook weer wat onzeker maakt. Maar wel blijven positief. Volgende week donderdag de termijn echo met precies 11 weken. We gaan de nipt met nevenbeding, 13 en 20 weken echo allemaal doen. Sinds vorige weekend begonnen met vertellen eerste de ouders en nu stapje voor stapje de broers en zussen daarna de vrienden. Maar daar gaat best wel wat tijd inzitten 🙃.

één jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Ik ben rond 21 mei uitgerekend. Volgende week termijnecho, dan weten we de ...
We lopen gelijk☺️

één jaar geleden

Hoi! Uitgerekend op 24 mei 😊. Grote zus weet het al, maar aangezien ze nog 11 maanden moet worden, snapt ze het toch niet en kan ze het niet verder vertellen 😂. Af en toe misselijk, wat een verbetering ten opzichte van de vorige zwangerschap, waar ik 2 maanden echt hele dagen op bed of in de zetel doorbracht. Ik kan vooral niet wachten om te weten of het een broertje of zusje wordt 😇.

één jaar geleden

Reactie op manonvdn

Leuk! Uitgerekende datum : 17 mei ( even termijn echo afwachten maar hele ...
Ja hier ook elke 2 uur naar de wc in de nacht en dan plas ik vervolgens amper 🤷‍♀️

één jaar geleden

Hoi! Ik ben 23 mei uitgerekend. Ik denk niet dat het dan geboren gaat worden aangezien ik waarschijnlijk een keizersnede krijg. Maar toch vind ik het bijzonder om op die dag uitgerekend te zijn omdat het mijn verjaardag is en mijn zoontje ook op een feestdag is geboren (koningsdag 2021). Ik heb vind ik weinig klachten. Ik heb alleen veel honger, cravings en ben erg moe. Het verschil met de vorige keer zijn mijn gespannen borsten die pijn doen als er iets tegenaan komt.

één jaar geleden

Reactie op Doperwt

Goedemorgen! Voor alsnog uitgerekend op 19 mei, heb over 1,5 week de termi ...
Spannend, ik zal voor jullie duimen maandag dat alles goed is 🙏🍀

één jaar geleden

Reactie op Jackie098

Hoi! Ik ben 23 mei uitgerekend. Ik denk niet dat het dan geboren gaat worde ...
Hoi Jackie098, gefeliciteerd! Misschien een iet wat gevoelige vraag, maar hoe weet je nu al dat je waarschijnlijk een keizersnee gaat krijgen?

één jaar geleden

Ik ben 35, mijn partner 38 en we wonen in zaandam. Ik schommel nu per echo tussen 15-19 mei voor de uitgerekende datum, dus nog even afwachten of ik in deze groep kan blijven 😉 Ik ben zwanger van de tweede, eerste is anderhalf nu, zal 2 jaar en 1 maand zijn als de nieuwste baby wordt geboren. Ik ben sinds vorige week donderdag steeds beroerder helaas 😅 veel maagzuur, misselijk, vieze smaak in m'n mond, spugen in de ochtend bij het tandenpoetsen. Daarvoor allemaal lichte klachtjes, maar het gaat bij mij dus tegenovergesteld juist slechter haha. Ik hoop dat mijn lichaam snel de norm van velen hier volgt. Omdat we met 5 weken dachten (weer) een miskraam te hebben, weet bijna iedereen het al in mijn omgeving 😆 maar dat vinden we niet zo erg. Qua kleding pas ik alles nog, maar ik draag meestal al zwangerschapsbroeken omdat ik misselijk wordt als er iets strak om of onder m'n buik zit. Qua onderzoeken doen we alle standaard onderzoeken, nipt incl nevenbevindingen, 13 en 20 weken echo. 🤗

één jaar geleden

Mijn voorlopige uitgerekende datum is 22 mei. Maandag eerste echo gehad, dacht zelf toen op 8+3 te zitten, maar werd op 9 weken gezet. Over 2 weken termijnecho. Ik heb eigenijk geen klachten. Enige is dat mijn darmen wat meer rommelen dan anders en dat ik na een actieve dag een opgeblazen buik heb. Op die momenten na is er nog geen sprake van een buikje, gelukkig maar want we willen het pas rond 12 weken bekendmaken.

één jaar geleden

Reactie op Bartje007

Leuk topic dit! - Mijn uitgerekende datum is 24 mei! - Morgen precies 9 w ...
Mijn uitgerekende datum is 25 mei. Ik ben nu dus ook 9 weken. Ook bijna tot geen klachten. Wel fijn natuurlijk maar het maakt me ook wel onzeker. Afgelopen een miskraam gehad met 5 weken dus vandaar. Vorige week wel een echo gehad de 1ste daarop wel een kloppend hartje gezien. Morgen het intake gesprek, en ga daar wel even aangeven dat ik me best zorgen maak en het me ook een beetje onzeker maakt. Hopelijk kunnen ze even een controle echo maken om te kijken of alles nog goed is/hartje klopt en mij wat meer gerust te stellen.

één jaar geleden

Afgelopen moet 'in mei ' zijn

één jaar geleden

Hallo allemaal. Ik ben 21 mei uitgerekend. Vooralsnog ben ik erg moe en kan ik mij niet veel inspannen anders ga ik overgeven🫣. Maar in vergelijking met mijn vorige zwangerschap is dit allemaal peanuts en hoop ik dat het zo kan blijven!

één jaar geleden

Ik vind het zo grappig te lezen hoe de klachten/symptonen bij iedereen verschillen. Ik ben ook 21 mei uitgerekend. Waar de 1 misselijk wordt van te veel inspanning heb ik het juist als ik niets doe. Dus mijn klachten (misselijkheid, duizelig enz) komen voornamelijk in het weekend s’avonds of snachts voor. Ik werk 40 uur per week en dan heb ik nergens last van 😅

één jaar geleden

Hoi allemaal! Ik ben Yara, 28 jaar en woonachtig in Amsterdam. Ik ben zwanger van de tweede! Heb al een zoontje van 2 jaar 💙 Mijn uitgerekende datum is 23 mei 2023, ben nu 9+2. Ik ben vanaf week 7 ongelooflijk misselijk, en elke avond hoofdpijn. Ik ben ook echt verschrikkelijk moe. Ik werk op de IC, dus dat is ook wel intensief met een zwangerschap 🥲

één jaar geleden

Reactie op Tweedekindje

Hoi Jackie098, gefeliciteerd! Misschien een iet wat gevoelige vraag, maar h ...
Tijdens de bevalling van mijn eerste kindje hebben de artsen zowat alles uit de kast moeten halen voor een goede afloop. Om een lang verhaal kort te houden: Mijn zoontje is uiteindelijk geboren na 22 weeën als sterrenkijker middels een spoedkeizersnede met de pomp omdat hij in foetale nood verkeerde terwijl ik onder volledige narcose lag omdat de ruggenprik niet meer werkte en volledig in paniek was. Na een keizersnede mag je kiezen en omdat het zo'n zware, moeilijke bevalling is geweest neig ik ernaar om het nu niet meer vaginaal te proberen.

één jaar geleden

Hoi allemaal. Mijn naam is Milou, ik ben 16 jaar en in verwachting van de eerste. Ik heb, na lang over mijn keuze nagedacht te hebben, besloten het kindje te houden. Ik ben vandaag precies 10 weken zwanger, uitgerekend op 18 mei. Ik heb last van misselijkheid, hoofdpijn en stemmingswisselingen.