1159 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Evavd
Toen ik stopte met het gebruiken werd de productie langzaam minder. Ben wee ...
ik heb het besteld! ❤️
één jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Heeft iemand tips tegen verstopping bij de baby? Ze heeft ineens weer beetj ...
Kleine theelepel olijfolie, tip van de kraamverzorgster.
één jaar geleden
Sorry ik voel me echt een zeikerd dat ik zoveel dingen hier neerleg/vraag maar ben echt sinds gisteren radeloos. Wij gebruiken sinds een kleine 3 weken nutrilon omneo i.v.m. krampjes en vastzittende ontlasting (besproken met huisarts). Dit ging goed tot gisteren, hij wordt opeens super misselijk, drinkt minder dan de helft en laat heel de tijd scheetjes en geeft over. Waar kan dit aan liggen? Moet ik stoppen met de voeding en andere proberen? Hij slaapt nu namelijk ook natuurlijk minder goed want hij is gewoon super misselijk.. 😞
één jaar geleden
Even aanvulling: hij geeft wel aan dat hij honger heeft en eigenlijk gewoon wilt eten en slapen. İs gewoon helder en bewegelijk maar dat weinig drinken/misselijk zijn mag natuurlijk niet aanhouden.
één jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Heeft iemand tips tegen verstopping bij de baby? Ze heeft ineens weer beetj ...
Wij geven onze dochter sinds ongeveer 4 dagen lactulose omdat ze maar 2x per week een poepluier had en dan was het vaak een drol of in ieder geval heel dik.
Als het extreem is kan je dat zeker proberen. Kan je ook gewoon halen bij de drogist. Onze dochter weegt 4200 gram ongeveer en zij krijgt 2,5ml per dag en we mogen het nog verhogen tot 4ml per dag.
één jaar geleden
Kleine theelepel olijfolie, tip van de kraamverzorgster.
ggd raad dit ook af.
https://www.ggdhvb.nl/veel-gestelde-vragen/mijn-baby-heeft-harde-ontlasting-wat-kan-ik-doen/
één jaar geleden
ggd raad dit ook af.
https://www.ggdhvb.nl/veel-gestelde-vragen/mijn-baby ...
Oh wat gek, nooit wat van gehoord :). Naja, ik heb het geprobeerd en het werkte bij mij wel 🫣.
één jaar geleden
Oh wat gek, nooit wat van gehoord :). Naja, ik heb het geprobeerd en het we ...
Nou dat is het belangrijkste 🤣❤️ alleen maar fijn voor je baby!
één jaar geleden
Sorry ik voel me echt een zeikerd dat ik zoveel dingen hier neerleg/vraag m ...
Misschien vaker voeden en minder cc dan per keer? Miss dan toch reflux
één jaar geleden
Is de wakkere tijd incl voeden, verschonen etc? Of is wakker tijd na de voeding bijvoorbeeld nog 1 uur wakker zijn?
één jaar geleden
Dr brown flessen:
Ik gebruik al een P (prematuur speen) hij drinkt goed doet er 20/30 min over maar er sijpelt aan de onderkant van zijn lip zo vaak veel melk langs, soms heb ik het niet door en is het zo’n zooitje.
Is dit normaal? Ik voed ook heel recht op en met pauzes. Vind het niet erg zo lang het geen kwaad kan.
Zal ik overstappen naar difrax flessen? Scheelt ook schoonmaken🤣
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Wij geven onze dochter sinds ongeveer 4 dagen lactulose omdat ze maar 2x pe ...
Misschien geef je flesvoeding hoor maar bij borstvoeding is het normaal dat je baby tussen de 1x per week tot meermaals per dag een poepluier heeft. Bij flesvoeding en obstipatie zou ik idd lactose gebruiken :)
één jaar geleden
Reactie op nicolevvl
Misschien geef je flesvoeding hoor maar bij borstvoeding is het normaal dat ...
Ik geef wel bv en weet dat ze dan niet per se elke dag hoeft te poepen. Ze poept overigens wel meerdere keren op een dag, maar het is meer dat er soms echt wat dwars lijkt te zitten. Dan huilt ze omdat ze krampjes heeft en laat dan na persen, met gezicht alsof ze aan t poepen is, met enorm veel kabaal een scheet, alsof ze haar hele luier vol gepoept heeft en dan is het alleen maar een nat scheetje..
Of is dat ook normaal?
één jaar geleden
Reactie op Kabol92
Hi mama’s, mijn dochter heeft sinds haar geboorte al last van een soepoog. ...
Oogje hebben wij ook al een poosje. Ik dep het met een watje schoon (buiten nr binnen) en af en toe doe ik wat moedermelk op het oogje.
Wat langere tijden wakker komt hier ook steeds meer. Hij kijkt en volgt ons nu ook echt de kamer door. Dat hoort ook bij de ontwikkeling, afhankelijk van hoe oud je kindje is (hier ruim 5 weken).
één jaar geleden
Reactie op Kabol92
Hi mama’s, mijn dochter heeft sinds haar geboorte al last van een soepoog. ...
Dat oogje heeft hier ook wel meerdere weken geduurd. Je kan het met fysiologisch water reinigen (zo deed de vroedvrouw en kraamzorg dat) op een watje of tetradoek maar ik deed het vaak ook met gewoon water. Gaat vanzelf over als het traankanaal beter werkt. Lang wakker zijn is helaas ook een groot probleem hier dus tips heb ik niet. Kan door veel dingen komen ook afhankelijk van haar leeftijd.
één jaar geleden
Reactie op Wallflower
Dr brown flessen:
Ik gebruik al een P (prematuur speen) hij drinkt goed do ...
Met Dr Brown heb ik gemerkt dat je ze echt HEEL goed vast moet draaien, anders lekt ie. Het zooitje lag bij mij dus niet aan mijn dochter maar aan de fles...
Dus even goed checken ligt het wel aan hem of is het de fles zelf?